




























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
AA uit Trets?
Wat een jetsers….
Citroen!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die inderdaad. Leuk misschien voor onderdelen, maar eigenlijk zijn ze daar ook veel te duur in. Vermijden, die tent. Dat is mijn advies gebaseerd op eigen ervaring.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaag naar Breda gereden met Jacqueline. Ze heeft zich goed gedragen en heeft me met 1:14,6 naar moeders gebracht. Netjes genoeg, lijkt me.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Om heel eerlijk te zijn valt me dat verbruik eigenlijk niet eens heel erg mee voor een diesel ops:
Neem aan dat je normale snelheden heb gereden.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan, een MB uit die tijd loopt 1 op 10 op diesel…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op zulke lange stukken red ik dat ook met de Turbo
CX TRD Turbo 2 is toch nog stuk zuiniger dan 1 op 14?
Maar die heeft ook onderdelen die zorgen dat de efficiency van de motor verbeterd.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat verhaal is duidelijk.
Maar het extra vermogen en een zuiniger verbruik maakt zo’n blok dan wel aantrekkelijker dan een platte diesel
Alleen het onderhoud is wat lastiger, maar vast een eitje voor John














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:CX TRD Turbo 2 is toch nog stuk zuiniger dan 1 op 14?
Nee. Hooguit 1 op 15-16. Dat vind ik niet wereldschokkend als je weet dat een 530D van nu bij 120-130 1 op 20 loopt. En die weegt 1800kg…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, daar zit ook 25 jaar ontwikkeling in…
Dat heeft miljarden gekost, zo vreemd vind ik dat niet



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik vind dat ik niet hoef te klagen over het verbruik. Gewoon in Breda in die auto stappen en non-stop door naar huis. Geen flauwekul met tanken. Meer hoeft dat niet te zijn. Voor 100 euro ben ik van huis bij moeder op bezoek geweest en weer thuis. Nette prijs, toch?






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Inderdaad, met de trein zou je zeker een stuk duurder uitkomen.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sinds gisteren weer thuis. De heenreis en het verblijf heeft Jacqueline zich voorbeeldig gedragen, maar op de terugweg vlak voor het laatste benzinestation voor Parijs (Vemars) STOP in combinatie met het lichtje voor de hydrauliek. Het terrein van het station op gereden, motorkap open en inderdaad, bij de pomp lekt het. Door het rijden nauwelijks te zien waar het echt vandaan komt, dus bijvullen en doorkachelen. Gelukkig was de Périphérique zo goed als leeg.
Na Parijs weer het lichtje aan en weer bijgevuld. Het lekken ging steeds harder, maar met de hoeveelheid LHM die ik bij me had, zou ik het moeten kunnen halen naar huis.
Zo gezegd, zo gedaan. Geen poging tot zo zuinig mogelijk omgaan met de diesel, maar zo zuinig mogelijk met de LHM, dus doorblazen. Ik heb nu volgens mij elke parkeerplaats en elk benzinestation gezien vanaf Parijs naar huis. Maar ze heeft het gehaald. De binnenspiegel was op het laatst niet meer te gebruiken, want de hele achterklep zat onder een waas van LHM.
Vandaag even gekeken wat het euvel zou kunnen zijn en de twee rubbertjes van de dikke leiding van de pomp zijn vervangen. Lek opgelost.




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Nog even over het verbruik, een sxara 2.0 hdi break uit 2002 gebruikt 6,6 liter per honderd kiloooometer dat is dus 1 op 15,15151515151515 wauwww, geef mij dan maar een PLATTE diesel.
En Arjan, jou gti is leuk hoor…...maar om nou iedere keer iedere andere CX daar mee te vergelijken is…........een beetje dom! En als man van de cijfertjes moet jij toch weten dat een ongeblazen CX volgens de boekjes bij 120km/u te minste 7,5 zou moeten verbruiken!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb dit verbruik dus gekregen met die ouwe diesel door de hele weg zo’n 110 kilometer per uur te rijden. Ga ik harder, dan zou ik moeten stoppen om tussendoor even te tanken en ik houd niet van stoppen, ik houd van autorijden. Dan maar lekker langzaam zweven en niet hoeven stoppen.
De terugweg was een ander verhaal en daar heb ik het verbruik nog niet van berekend. Ja, drie liter LHM op 805 kilometer.