Arjan Verkade schreef:Om heel eerlijk te zijn valt me dat verbruik eigenlijk niet eens heel erg mee voor een diesel
ops:
Neem aan dat je normale snelheden heb gereden.
moet je eens naar motorinhoud/verbruik wegzetten, dan is een bx turbodiesel misschien net even zuinig. Een ZX 1.8 D haalt dat niet eens…. (met een moderner motorontwerp….)
CX TD2 rijdt gewoon erg fijn met die lange overbrenging in de bak.
kilometerprijs is met een cx diesel echt wel verantwoord…
Die CX-T van Arjan is nog zuinig
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, toen ik het zo las viel het mij niet helemaal mee..
Dat komt denk ik omdat je tegenwoordig allemaal super zuinige diesels heb

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Superzuinige diesels?? Een C5 tourer 2.0hdif verbruikt gemiddeld 6,1 liter.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Evan schreef:
moet je eens naar motorinhoud/verbruik wegzetten, dan is een bx turbodiesel misschien net even zuinig. Een ZX 1.8 D haalt dat niet eens…. (met een moderner motorontwerp….)
Je bedoelt een 1.9D? Die van mij deed 5l/100km met gemak. Maar dat haalt niet iedereen geloof ik.
Ik vind dat verbruik van de CX van Wendela zeer netjes!
En @falk, mijn ouderwetsche TD zit nog onder die nieuwerwetsche meuk, verschil zal wel in het gewicht zitten. De Xantia doet 1250kg.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Als er ooit een mooie rit was om met je project paris-dakar aan mee te doen:
Heb in 2006 Amsterdam-Dakar gereden dat was leuk…....dit is mega!!!
Alleen de prijs, amsterdam-beijing was het inschrijfgeld geloof ik al € 10.000,= daar komen dan nog je auto, brandstof, eten enz. bij!Maarrr….wel gaaf!!!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik had Jacqueline nog op de weegbrug willen zetten die hier voor ons huis staat, maar door de LHM lekkage wilde ik dat toch maar niet doen. Staat zo slordig.
garagestmarien schreef:Vandaag naar Breda gereden met Jacqueline. Ze heeft zich goed gedragen en heeft me met 1:14,6 naar moeders gebracht. Netjes genoeg, lijkt me.
Dat is een mooi verbruik. Ik kom ook ong. uit op 1:14 of iets zuiniger. ( ik doe regelmatig Alkmaar-Pompadour (Correze 1000 km ) continu 120 op de teller.
Voor de CX 16 jaar in de C15D gereden, 1:20, dat is echt lachen.
Marc

- BX 1.9 TURD, de Euro
Toen ik gisteren naar huis reed van boodschappen doen, begon mijn temperatuurwaarschuwingslichtje te branden. Thuis, bij het openen van het hek, bleek dan ook, dat er kvs onder de auto vandaan kwam. Even kijken, maar alles is nat dus dat schiet niet op. Alles droog geblazen en mijn vermoeden werd bevestigd: een lekke radiator.
Vandaag even geruild met een andere, maar even is er bij CX nooit bij. De ‘nieuwe’ radiator wilde niet op z’n plaats komen doordat het crossmember (hoe heet dat in het Nederlands?) waar de radiator op rust een deuk heeft waardoor deze omhoog is gekomen.
Het deel waar de radiator aan gemonteerd is aan de bovenkant, hoe heet dan nou weer?, zat ook vol deuken maar met wat geweld van de motortakel is alles netjes op z’n plaats gekomen en kan Jacqueline gewoon weer gekoeld rijden.
Wat een gedoe weer.
Dat stomme Douvrinoog zit in de weg.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb je ‘t oog er niet gewoon afgeslepen dan?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, het bleek een nuttig oog om de schade die AA garage ooit heeft gemaakt op te lossen door met dat oog alles weer enigszins recht te trekken.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dus het is eigenlijk een handig douvrin oog?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik ben bang, dat je gelijk hebt.

- BX 1.9 TURD, de Euro
EuroCitro overleefd, met alleen een gekkigheid met de verlichting onderweg naar Le Mans. Die ging voor aan om niet meer uit te willen en achter bleef alles uit, waarbij de Euro dan braaf heeft waargenomen door netjes achter me te blijven rijden. De Euro zelf heeft een o-ring kapot gemaakt in het brandstoffilter, maar na verwijdering en weer samenstellen van het filter in de behuizing hield de lekkage op en werd er ook geen valse lucht meer getrokken. Er zijn er geweest bij EuroCitro met meer problemen.
En met dit soort praktijken heeft ze toch een nette 1:14,3 gereden ondanks het warme (dus zuurstofarme) weer. Ik ben weer trots op mijn oude Jacqueline.
Met dank aan 2d voor de foto!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Komende week mag Jacqueline naar de keuring. Daarom vandaag maar even de handrem gesteld, want die hendel kwam zowat op de achterbank uit, als ik een achterbank gehad zou hebbben. De blokjes bleken eigenlijk wel aan vervanging toe, dus dat ook maar meteen gedaan en even gekeken waar die druppel olie die op de vloer lag, vandaan had moeten komen. Blijkt alles nat onder het reservewiel en de lucht….
versnellingsbakolie.
Nadere inspectie wees uit, dat het peilstokje gewoon op het onderste subframe lag. Ja, dan sluit de boel niet af. Nieuw O-ringetje om het stokje, bak weer netjes gevuld en van de week zien we wel wat M André nog meer gaat vinden.