12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
CX deurpanelen van polyester?
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 januari 2011 09:16 PM
  [ # 166 ]

Ziet er fantastisch uit!

De allervroegste modeljaren worden zo inderdaad niet helemaal origineel bediend. De stiknaadimitatie zal ook in een vroege S1 vast niet misstaan, maar de speakers op het paneel in plaats van erachter zorgen voor een duidelijk modernere uitstraling. Mulder, zullen wij een sponsoractie starten, zodat ook mallen voor de vroegste uitvoering kunnen worden gemaakt? Ik weet, ik loop te hard van stapel, maar t.z.t.?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 januari 2011 09:19 PM
  [ # 167 ]

Tzt wil ik ook wel meedoen Rens, maar ik heb al twee late S1 panelen te leen gegeven en volgens mij zijn daar nog geen mallen van getrokken. Robin?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 januari 2011 09:20 PM
  [ # 168 ]

De veiligheidsaspecten zijn natuurlijk erg belangrijk, voor ons en voor onze medepassagiers, maar ook voor degene(n) die deze panelen gaat/gaan vermarkten. Als we dat als gebruikerscollectief/club doen, zijn er wellicht niet veel problemen te verwachten, maar als een bedrijf dit commercieel aanpakt, dan speelt produktaansprakelijkheid wel degelijk een rol. Robin, mag ik de microfoon aan jou doorgeven?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 januari 2011 09:31 PM
  [ # 169 ]

En als een ieder die deze panelen afneemt een verklaring ondertekent dat de mogelijke risico’s bekend zijn en dat de club en de individuen achter het initiatief niet verantwoordelijk zijn voor de eventuele gevolgen?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 januari 2011 09:35 PM
  [ # 170 ]

Is er een jurist in de zaal?

(niet helemaal zo erg als te moeten vragen of er een arts in de zaal is Wink)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 27 januari 2011 02:42 AM
  [ # 171 ]

Ik wil wel doneren. Dan bestel ik ook meteen een setje Smile

Volgens mij moet het niet echt uit maken tenzij ze aantoonbaar minder veilig zijn dan de originele panelen. En kijkend naar de staat van de mijne zal dat niet echt het geval zijn.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 januari 2011 10:38 AM
  [ # 172 ]
par eXeMple! schreef:

En als een ieder die deze panelen afneemt een verklaring ondertekent dat de mogelijke risico’s bekend zijn en dat de club en de individuen achter het initiatief niet verantwoordelijk zijn voor de eventuele gevolgen?

RensKorevaar schreef:

Is er een jurist in de zaal?

(niet helemaal zo erg als te moeten vragen of er een arts in de zaal is Wink)

Jullie brengen me op een idee. Blijkbaar is mijn beroepsgroep volstrekt overbodig excaim  cheese Het is iets om rekening mee te houden en daar wat op te verzinnen. Voorlopig hoop ik dat we in oplossingen denken en niet in problemen. Ik denk trouwens dat er wel meer auto’s zijn met harde delen in de deuren die letsel kunnen veroorzaken bij een aanrijding. Het kan zich oplossen door de bevestiging zo te maken dat het paneel losschiet in plaats van breekt. Dat is vrij eenvoudig te bereiken door voor bevestiging van het lipje op het deurpaneel onderop een gleufje te maken in plaats van een gat. Het deurpaneel schiet dan daar los bij een aanrijding. Dat is dan voor kleinere aanrijdingen. Voor grotere maakt het niet. Als je toch al een auto op je schoot hebt bij een aanrijding, dan is het met of zonder deurpaneel heus over met het CX-en. Dan zweef je verder op de eeuwige jachtvelden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 januari 2011 11:03 AM
  [ # 173 ]

Als je eenmaal een goeie mal hebt zijn er natuurlijk talloze composiet samenstellingen die niet splinteren. Een kunststof expert kan heel veel verschillende eigenschappen produceren door de harsen en vezelmaterialen te varieren. Er zijn tegenwoordig zelfs harsen en vezel weefsels beschikbaar om biologische deurpanelen te maken heb ik begrepen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 januari 2011 11:18 AM
  [ # 174 ]

Dat is een goede suggestie. We gaan eerst zien een setje malletjes te trekken.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 januari 2011 12:32 PM
  [ # 175 ]

ik weet een goede oplossing:
we maken ze van geperst papier, dan voorkomen we lichamelijk letsel bij een ongeluk !!  Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 januari 2011 12:33 PM
  [ # 176 ]

Precies, gewoon lappie skai er overheen en klaar. Laughing

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 januari 2011 12:33 PM
  [ # 177 ]

Dat is het beste idee tot dusverre ! Dat ze daar bij Citroën niet op gekomen zijn… Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 30 januari 2011 07:40 PM
  [ # 178 ]
Robin Visser schreef:

Het kan zich oplossen door de bevestiging zo te maken dat het paneel losschiet in plaats van breekt. Dat is vrij eenvoudig te bereiken door voor bevestiging van het lipje op het deurpaneel onderop een gleufje te maken in plaats van een gat.

Zou dat afdoende zijn? Het paneel heeft niet echt veel ruimte om los te schieten. Ik vermoed trouwens dat fiberglass niet zal versplinteren maar hooguit scheuren, maar je zou het moeten testen.

Mag ik opmerken dat ik de oplossing met die lipjes die je onderuit ziet steken (zoals bij de CX van Robin) niet zo fraai vind? Oké je ziet het alleen als je bukt, maar voor een showcar is het onacceptabel. Bovendien moet je dan in je portier gaan boren.  nono

Je kunt veel beter een extra rand mee gieten of bevestigen met epoxyhars, zoals al gesuggereerd werd. Je kunt dan overwegen niet meer met losse pinnentjes te werken maar de pinnetjes te verwerken in die rand.  Moet je wel heeel precies uitmeten, want één mm verschil en hij gaat er niet goed in.

Of nog mooier: helemaal niet meer met pinnetjes werken, maar gewoon een brede rand maken en de panelen bevestigen met speciaal dubbelzijdig foamtape of ‘koude kit’ die je makkelijk weer lostrekt. Niemand ziet dat en zo vreselijk vaak zal het niet los hoeven. Als de panelen strak en recht zijn, heeft deze plaklaag vrijwel niets te houden. Dan doen de handgreep en de lipjes aan de bovenrand het zwaarste werk.

Bijkomend voordeel: wanneer een Série 1 portier rot is (en dat gebeurt nogal eens, vooral op de kopse kant bij de scharnieren!) heb je meestal alleen een Série 2 portier als gebruikt roestvrij alternatief. Die hebben andere gaatjes voor de bekleding maar die hoef je dan ook niet meer aan te passen!  Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 30 januari 2011 09:10 PM
  [ # 179 ]

Voor iemand die liever orginelen rechte nieuwe heeft zijn deze wel interessant, alleen die prijs haha zal toch wel een typefout zijn.

Panelen

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2011 09:23 PM
  [ # 180 ]

papier maché, maar dan de wat duurdere uitvoering.

als we die nu op de kop tikken, kunnen we daar mallen van maken van polyester - ideetje Robin ? Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook