Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Om half acht bij Evan voor de deur afgesproken, en daarna samen met Michiel naar het zuiden gecrossed. Om 2 uur hadden we bij de beste man uit Torvilliers afgesproken. Wegens een ernstig gebrek aan Gendarmerie kwamen we anderhalf uur te vroeg aan. De ex-eigenaar zijn vader heeft een Citroen garage gehad. Na zijn overleiden gebruik zijn zoon het pand nu als zijn beunplek met een heel stel eenden, een Panhard, een DS en, tot voor kort, een CX en Bleu Romantique. Hij was aan het klussen in de garage, dus zag ons al de berg oud-ijzer achter zijn pand inspecteren.
De CX stond op de brug. We zagen twee druppeltjes motorolie onder het carter hangen, de onderkant was niet kurkdroog maar de vloeistof konden we niet thuis brengen. Verder een mineskuul roestplekje aan de onderkant op een plek dat geen naam mag hebben. Voorbanden niet veel profiel, waarschijnlijk nét door de APK. Hemeltje hangt van achter, leer op de bestuurdersstoel aan de achterkant los bij stiksel. Dan maar een stukje rijden
Tijdens het rijden viel op dat de remmen zachtjes aangrijpen, en dan ineens vol erin gaan. Ze zijn bijna niet te doceren. Enige twijfel bij de ADAL RA, en verder… Cosmetisch wat kleine puntjes maar verder . Mortor rijdt heerlijk, stuurt strak, veert een stuk beter dan de XM, maar een rondje bollen zal verbetering brengen.
Anyway, er viel niet te onderhandelen, maar dat was voor mij ook al niet voldoende reden om de auto te laten staan. Voor €2800 meegenomen en heerlijk terug naar NL gezweefd.
Op de terugweg twee fikse slippartijen gehad. De combi van de TRXen en remmen die er kijhard inhakken zijn een levensgevaarlijke combinatie. Aan beide moet dus zsm wat gebeuren. Verder alleen cosmetisch het hemeltje plakken en de stoel fixen en genieten! Ooh ja, de kilometerteller stopte er ineens mee nadat de dagteller gereset was. Toerenteller doet het nog wel. 2500 toeren is 100 km/uur dus dat is prima in te schatten.
Fototoestel heb ik wel meegenomen, maar niet gebruikt. Daar was het weer niet echt naar en ik vond het ook niet zo chic om de goede man zijn garage te gaan fotograferen. Dat doe ik op vakantie nog wel een keer Foto’s zullen morgen komen in overvloed.
Dus, morgenochtend naar het RDW en dan denken wat ik met de banden ga doen. Remmen laat ik nakijken, even kijken wanneer er plek is bij VDLaan.
Het zal nog wel een tijdje duren voordat ik in slaap val. Ik ga nog even in de dame zitten
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
gefeliciteerd.

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
proficiat met de CX Ree!
Ik lees dat je bijna de Cx totaal loss gereden hebt! Was het niet wijzer om een autoambulance mee te nemen?
maar goed nogmaals proficiat ermee, ene foto’s daar wachten we wel af!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Mooi beste Ree,...................................
Graag ontvangen we meer info van je nieuwe dame en natuurlijk foto’s…

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
He he, eindelijk. Gefeliciteerd met de aankoop.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 7820
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gefeliciteerd Ree, en dat schreeuwt natuurlijk om foto’s
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nah, niet bijna totall loss. Er was ook voldoende uitwijkmogelijkheid. Ik had zo’n 50 meter tot mijn voorligger en daar bleven er uiteindelijk maar 15 van over. Drie keer van de rem gemoeten omdat ie blokkeerde. Bij enige twijfel of ik het zou halen was ik wel een baantje opzij gegaan, maar dat was echt niet nodig. Voor de bijrijder iwas het een stuk arelaxeder dan voor de bestuurder.
Het is zonder enige twijfel een auto die prima te rijden is. Hij heeft ook net voor niets een CT. Alleen de combine van een vochtig wegdek met TRXen uit 1990 met de abrupte remmen moet je écht rekening mee houden.
Michiel reed direct achter me, en het vage is dat hij zei dat de achterwielen blokkeerde. Voor mijn gevoel was het voor. Misschien waren het alle vier de wielen.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gevolg is wel dat mijn enige ervaring met TRXen zo dramatisch is dat ik denk dat er wat anders onder gaat komen
Misschien is het niet helemaal eerlijk om het de banden aan te meten maar het gevoel wat ik erbij heb is niet zo goed.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Van harte gefeliciteerd met de aanwinst Ree!!
Ree schreef:Voor de bijrijder was het een stuk arelaxeder dan voor de bestuurder.
idd.
We hebben de wagen uitgebreid geinspecteerd. Het is een mooie verschijning. Geen perfecte, Maar een bovengemiddelde CX die overwegend kei en kei hard is…..
CX GTi Turbo 2 - All Black

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Gefeliciteerd hoor! Heb de 2 draadjes in spanning meegelezen, en nu dan een nieuwe CX in Zuid Holland, vers uit Frankrijk!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Ree je moet nu wel even je rijtje wagens aanpassen natuurlijk
CX GTi Turbo 2 - All Black

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik zie er een beetje tegenop om er van de Nederlandse platen op te moeten hangen. Die er nu op zitten zijn zo lekker basic.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gefeliciteerd met je aanwinst!!!
ene dat van de Xm neem je wel even terug hé ?

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Evan schreef:Ree je moet nu wel even je rijtje wagens aanpassen natuurlijk
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi