Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Archi schreef:Ik vind de vergelijking niet zo passend eigenlijk.
Ik vind het wel passend, want ze staan allebij voor mijn deur. Dat ze erg verschillend zijn, hoef je mij ook niet te vertellen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ha zal ik mijn muppet dan ook even vergelijken met mijn trax

Totaal aantal Berichten: 27948
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat er genoeg overeenkomsten zijn..
Beide in hun tijd het topmodel van Citroën.
Ruim
Goede reis auto’s
Veer comfort tov de concurentie is van beide beter
appart uiterlijk tov de concurentie
Uiteraard HP systeem, ook al mag dat technisch soms verschillen
Veel luxe

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
graddus schreef:Ha zal ik mijn muppet dan ook even vergelijken met mijn trax
Het is niet dat je zegt “muppet eruit, trax erin”.
Bij de XM en CX is het wel zo
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Archi schreef:Ik vind de vergelijking niet zo passend eigenlijk. Een CX is in bijna alle opzichten niet te vergelijken met een XM.
Waarom niet passend? Juist wel lijkt me. De xm is de opvolger van de cx dus heel logisch dat ze met elkaar vergeleken worden. Met de ds en de cx ging dat net zo. Dat van Grace Jones snap ik niet zo, die maakte toch reclame voor de cx t2?

Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Grace Jones werd ingehuurd om de CX een nieuwe impuls te geven. Vandaar..
Ik vind gewoon de CX qua uiterlijk en rijgedrag mijlenver uiteen staan, vandaar dat ik de vergelijking niet zo passend vind. Ik vergelijk de Xantia ook toch niet met de C5?
Maar goed, om het weer on topic te houden:
Is er nog iets bekend van de verzekering, Ree? En hoe ga je de schade (laten) herstellen?
Se concentrer sur l’essentiel

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Lijkt mij dat je een xantia uitstekend kan vergelijken met een C5. Is immers ongeveer dezelfde klasse. Net zoals CX en XM.
Een C5/Xantia vergelijking lijkt me dan ook zeer zeker valide (als je uberhaupt met C5’s te maken wilt hebben).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Archi schreef:Is er nog iets bekend van de verzekering, Ree? En hoe ga je de schade (laten) herstellen?
Vandaag heb ik de papieren van de tegenpartij ontvangen. Morgen doe ik een pakketje op de bus naar de verzekeraar van de tegenpartij waarin in ik ze aansprakelijk stel met alle bijbehorende papieren.
De dame staat bij VDLaan. Daar zal waarschijnlijk maandag of dinsdag een taxateur langskomen en zodra die accoord is met het bedrag kan de dame hersteld worden.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik wil nog even inhaken op het vergelijk tussen de CX GTI T2 en mijn XM V6.24 (s1), omdat ik afgelopen vrijdag met een CX GTI T2 van een vriend een stukje heb gereden.
Esthetisch vindt ik de CX s2 puur Citroën zowel interieur/exterieur , qua rechtuitstabiliteit beter door de dure multilink voorwielophanging, een gevoeligere en iets prettigere Diravi en remmen, heerlijke koppel turbomotor (waarbij de turbodruk is verhoogd).
De XM s1 is esthetisch tov de CX afgezwakt (in mijn optiek nog acceptabel, maar nog vele malen beter dan de XM s2 ), stiller qua windgeruis, betere stabiliteit in bochten, goedkopere banden dan TRX, betere en mooiere afwerking, stukken ruimer en vele malen praktischer door het hatchback model.
Desondanks blijf ik de CX serie2 koesteren, maar ben zeer tevreden met mijn XM V6.24 serie1. De V6.12 is qua koppel eigenlijk niet bijzonder vooral onderin valt het tegen, de ZPJ 24v is over het hele toerengebied sterk qua koppel en gaat in 1 ruk door naar de topsnelheid zonder moeilijk te gaan doen.
@Ree, succes met de verzekringen en het herstel van je schade .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik kan me prima vinden in je vergelijk. Het herstel gaat goedkomen, en verzekering zal ook wel loslopen
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 27948
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@ Citrophile
In wie zijn CX Turbo heb je gereden met verhoogde Turbo druk?
Tja windgeruis, ik vind het erg meevallen in een CX. Je moet niet vergeten uit begin jaren 70 komt, de XM is een design van ruim 15 jaar later. Ondanks die 15 jaar is windgeruis nog steeds best aanwezig op een XM.
Je vergeet dat een CX beter zit dan een XM
Ik heb op mijn CX van die winddeflectoren zitten, merkte laatst dat dat ook al een hoop scheelt in windgeruis.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, je hoort de wind wel in een CX, maar het is lang niet zo erg als in een DS. Je kunt met 130 gewoon nog rustig een gesprek voeren.
Het komt volgens mij door het wat verouderde ontwerp van de regengoten en de voorruitlijst, daar suist de wind nogal omheen.

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
@Arjan Verkade, het is de witte CX (`87) van vriend en forumlid Activa CT Turbo . Hij heeft de turbodruk met 0,3 bar verhoogd. Het resultaat is zeer indukwekkend
. Dit heeft hij trouwens zelf gedaan.
Tuurlijk begrijp ik dat het windgeruis komt door het oudere ontwerp, maar is wel een belangrijk verschil met de XM. Zeker vergeleken met de C6 en C5 heeft een XM idd ook nog net iets teveel windgeruis.
De CX VIP serie2 stoelen zitten inderdaad erg lekker, het heeft het idee van tegenwoordige hippe en trendy stoelen/fauteuils voor in de woonkamer . Qua zitpositie bevallen de CX VIP serie2 mij ook beter dan de XM Exclusive stoelen, maar die zitten verder ook niet verkeerd hoor
. Trouwens mijn inziens beter dan de XM stoelen vanaf `97, die zijn te zacht en bieden te weinig steun.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hoe gaat het met het herstel van de dame?