Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bewonderen gaat niet meer lukken
Hij staat bij VDLaan in afwachting van papieren en APK. Normaalgesproken heb ik woensdag de papieren, liggen ze donderdag in Abbenes en kan ik de dame vrijdag met nieuwe platen en APK ophalen.
En dan van het weekend misschien nog even foto’s maken van de garage waar ik haar gekocht heb
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ree schreef:Die zegt “ontluchten”
![]()
Ree
Dat vermoed ik ook, met name omdat je zelf aangeeft dat er in den beginne niks gebeurt en vervolgens de volle kracht erop komt tot aan blokkeren toe. Lijkt dus héél logisch dat er lucht in het systeem zit daarom is de remdruk niet goed doseerbaar.
Verkeerde remblokken lijkt me niet….....

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
We zullen zien…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ree schreef:Bewonderen gaat niet meer lukken
![]()
![]()
Hij staat bij VDLaan in afwachting van papieren en APK. Normaalgesproken heb ik woensdag de papieren, liggen ze donderdag in Abbenes en kan ik de dame vrijdag met nieuwe platen en APK ophalen.
En dan van het weekend misschien nog even foto’s maken van de garage waar ik haar gekocht heb
![]()
Ree
Oeh dit doet vast zeer, net een dag in je bezit en nu al achterlaten…

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het geeft wel rust
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Evan geeft even antwoord op alle hierboven genoemde remzaken.
Hij heeft nog nooit met remmen gereden op een CX die dit doen (eerder dan).
Wel met CXen waar lucht in de remmen zitten…... En die remmen duidelijk niet zoals de CX van Ree deed. Die doet practisch digitaal remmen ofwel uit of aan, zonder tussenweg. Na het testrondje heb ik er niet meer in gereden, dus of het verbeterd is kan ik niet beoordelen.
Iedereen die een duidelijke mening heeft nodig ik uit om even in de CX te komen rijden (als Ree het goed vindt) en dan zijn kennersopinie nogmaals uit te spreken…...
CX GTi Turbo 2 - All Black

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Iedereen is welkom. Hij staat bij vdLaan voor de deur, zeg maar dat ik het goed vind!
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik ben al onderweg.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Hey Ree.
Ik ben echt sprakeloos hoor. Wat een ongelooflijk mooie dame zeg! Ik vind dat je de goede koop hebt gedaan. Ik zou al denken, waarom nog verder zoeken als je al de perfecte CX gevonden hebt? Je hebt een erg goede beslissing gemaakt!
Ik wens je veel plezier met de dame, en hopen maar dat alles goed blijft gaan. Nouja jij hebt je CX. Nu wij nog!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Evan schreef:Evan geeft even antwoord op alle hierboven genoemde remzaken.
Hij heeft nog nooit met remmen gereden op een CX die dit doen (eerder dan).
Wel met CXen waar lucht in de remmen zitten…... En die remmen duidelijk niet zoals de CX van Ree deed. Die doet practisch digitaal remmen ofwel uit of aan, zonder tussenweg. Na het testrondje heb ik er niet meer in gereden, dus of het verbeterd is kan ik niet beoordelen.
Iedereen die een duidelijke mening heeft nodig ik uit om even in de CX te komen rijden (als Ree het goed vindt) en dan zijn kennersopinie nogmaals uit te spreken…...
Hadden we het pas niet over dat oude type klauwen met nieuw type blokjes voor een zeer vreemd remgedrag zorgden?
Als ik het zo hoor ligt dit zeker ergens aan het remsysteem..
Misschien is het systeem doorspoelen ook geen slecht idee? Nieuwe LHM kan nooit geen kwaad
Voor de rest die de TRXen de schuld geven, dat TRXen geen goede nat weer banden zijn is bekend.
Maar er is bij alle omstandigheden normaal mee te remmen zonder te blokkeren. Bij een noodstop in de regen zullen ze zeker blokkeren.
Bij droog weer zij het prima, ik kan met mijn te smalle TRXen bij droog weer prima het vermogen van de Turbo 2 kwijt, dus onder een 2400 GTi mag dit helemaal geen probleem zijn.
@Ree
Allereerst gefeliciteerd met je CX!
Die TRX GTi velgen staan er wel erg goed onder
Je gaat de CX dagelijks rijden toch?
Misschien kan je overwegen in de winter andere banden te rijden dan in de zomer, dan heb je in elk geval in de zomer de looks van de mooie velgen
Bij geen dagelijk gebruik zou ik ze gewoon laten zitten.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik vind de TRX velgen én banden ook heel mooi staan. Voorlopig blijf ik nog even op TRXen rijden om te kijken hoe het bevalt. Als ze niet bevallen gum ik ze op en ga ik op zoek naar een alternatief.
Het wordt mijn eerste auto, maar ik ga altijd op de fiets naar mijn werk. Ik rij eigenlijk alleen maar in het weekend, dus zeker geen dagelijkse auto. Ik ga haar verzekeren voor 15k km per jaar, maar daar ga ik lang niet aankomen.
Ik heb slechts twee stallingplekken, dus ik ben bang dat deze het grootste gedeelte van de winter buiten zal staan. Hiervoor moet ik haar nog behandelen want dit zal een shock voor haar zijn
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na zo’n 7000 km op TRXen zonder werkende ABS ben ik nog niet in rare situaties terecht gekomen
Met de CX ben ik ook geen korte bochten racer, daar vind ik het niet echt een auto voor.
Snelweg cruiser of lekker op de B wegen

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mooie kar man, gefeliciteerd!
Heel veel zweefplezier toegewenst.
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Fantastische wagen, erg strak hoor! Leuk avontuur ook om hem zelf te gaan halen. Geniet ervan!

Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gefeliciteerd met de CX, ziet er goed uit.
Alleen, die topictitel: Race CX
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)