




Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo allemaal…
Ik heb het in mijn vorige draadje al een keer laten weten maar ik heb nog steeds erg veel last van een niet startende cx als ze warm is.
Ik heb de Bobine al 2 maal vervangen en dat is het dus ook niet. Ook heb ik Bdp sensoren al een keer vervangen maar nog steeds het zelfde probleem. Nu ben ik op zoek naar nieuwe bekabeling voor de bobine maar dan hoop ik ook dit probleem opgelost te hebben. Heeft iemand nog een idee wat het anders kan zijn?
Ook wil de dame heel graag naar links… oftwel ze wijkt een beetje af van het rechtdoor gaan. Ik heb alle speling verholpen maar nog steeds wil ze naar links. Hoe stel je de diravi af??
Ik verheug me op de reply’s
Alvast bedankt!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Even voor de duidelijkheid: de startmotor gaat wel rond maar ze slaat niet aan?





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
In mijn geval lag het aan de versleten startmotor.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
De startmotor is nieuw dus daar kan het echt niet aan liggen.
Maar in iedergeval bedankt voor de tip



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Oh, dat had ik niet gelezen. Maar heeft die nieuwe startmotor wel goed gefunctioneerd eerder? Dus die heeft wel een warme motor aan de gang gekregen?
Ik bedoel te zeggen, nieuw wil niet altijd zeggen, dat het goed is.
Zo had ik laatst een nieuwe accu die al kapot was toen ik deze kocht.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Dat weet ik eigenlijk niet omdat hij vervangen is voordat ik de auto had gekocht…. Dus zou dat aan de verkoper moeten vragen.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dus eigenlijk begrijp ik hieruit, dat je sinds je deze auto hebt, dit warme startprobleem ook hebt?





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Nou…ehm….Ja












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Massa probleem?
Slechte stekker?
Misschien geen slechte idee alle stekkers los te halen, schoon te maken met contactspray en in de WD40 te zetten?
Natuurlijk even kijken of ze niet helemaal groen zijn
Soms kunnen simpele dingen voor grote of rare problemen zorgen, zeker bij 20 jaar oude CXen





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Is dit nog een carb of heeft ze (al) injectie?
Carb-auto’s hebben veel last van vapourlock, en zijn dan eigenlijk alleen volgas te starten.
Eigenlijk hadden al mijn carb-auto’s daar wel last van, ‘Maya’ is het ook niet vreemd…
Omdat de temperatuur onder de kap hoog is, verdampt de benzine uit de vlotterkamer en slaat neer in het inlaatkanaal (een beetje dus alsof je met choke rijdt) -> de motor verzuipt.
Volgas en dus veel lucht geven is dan de remedie…
‘Spirit of avant-garde’





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Alle stekkers zijn al een keer losgemaakt ,schoongemaakt en ingespoten met contactspray.
Het is een injectie motor al heb ik ook nagedacht over het verdampen van de benzine doordat de leiding te dicht langs het blok loopt. Maargoed dan zouden alle injectie cx en (type1) daar toch last ben hebben. Het is niet dat mijn motor warmer word dan die van iemand anders (Fan slaat goed aan (allebei))
Ik heb ooit bij een gti hetzelfde probleem gehad. Na alle standaard dingetjes gedaan te hebben bleek de injectiecomputer af en toe er de brui aan te geven.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Waar zit die injectie computer.. ??
Dan moet ik alleen nog iemand vinden met een gti die het niet erg vind om ze even om te wisselen om te kijken of het probleem daar ligt.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Onder/achter het dashboardkastje toch ergens?
Arjan Verkade schreef:Onder/achter het dashboardkastje toch ergens?
Helemaal correct. Ik wilde er toendertijd eerst niet aan omdat destijds er niet even eentje voorhanden was om uit te proberen. Ik weet natuurlijk niet zeker of het bij jou precies hetzelfde is maar het lijkt er wel veel op. Mijn auto startte altijd, alleen af en toe niet na een rit. Als ik dan b.v. bij een tankstation stond kon ik na het tanken niet meer weg. Na afkoelen was er niets meer aan de hand.