Wat is voor een hobbyist het gemakkelijkst om mee te lassen? TIG of MIG?
MIG heb ik al eens gedaan. Is met elektrode lassen (waar je het te lassen materie in je andere hand hebt) veel moeilijker? Dan denk ik aan lassen bij auto’s.
En als je een koker dicht last met een plaatje. Hoe zorg je er voor dat de achterkant voorzien is van een beschermende laag? Je kan niet gaan verven of antiroest op de achterkant van het in te lassen plaatje smeren en dan vervolgens gaan lassen. Dan las/brand je het hele middel toch weg?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
MIG nemen, TIG is ECHT niet makkelijk op plaatwerk en het moet 100 keer beter voorbereid zijn.
Als je kop op kop las 1mm spleet laten, puntlassen(maw niet alles in 1keer doorlassen), lasnaad vlakslijpen.
Achterkant gewoon vol Dinitrol gieten als je er echt niet bijkan.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrĂȘte pas, les restaurations ne s’arrĂȘtaient jamais.
yep ben zelf tig lasser en daar moet je zeker wel enige ervaring voor hebben mig of mag zou ik je aanraden voordeel is dat je 2 handen kan gebruiken bij tig moet je met 2 handen werken 1 voor de toorts en 1 voor het toevoegmateriaal
wat wil je gaan lassen tig is daarin tegen wel voor schonen geen spetters enz
succes