1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
start niet na motorreiniging
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 maart 2009 09:43 PM

Hallo,

ik heb vandaag superijverig mijn motorruimte schongemaakt met een hogedrukreiniger.
Ik had de batterij verwijderd en de verluchtingssleuven afgeplakt.  Daarna alles ingespoten met ontvetter en dan water erover.

Alles is nu mooi en proper, alleen start hij niet meer.  Ik heb de delco drooggeblazen, alsook de bougiekabels ...  geen effect.  Kan er iets ernstig kapot zijn door gewoon nat te spuiten ?

Jozef

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 12 maart 2009 09:49 PM
  [ # 1 ]

Op zich niet slim, al je elektra kletsnat, dan gaan de vonkskes efkes hunne eigene weg, zeg maar. Wink  Awel, alles goe loatn drogen, een paar nachtkes slapen en dan maar ens weer probaere…... Laughing

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 12 maart 2009 09:50 PM
  [ # 2 ]

Vocht in de verdeelkap of in de bougie schachten.
Klaas-Jan

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2009 09:51 PM
  [ # 3 ]

toch zal er wel iets vochtig zijn, blijven zoeken en inderdaad gewoon de tijd nemen om het te laten drogen. Je hebt je luchtfilter toch goed waterdicht afgesloten, dat je geen water in de carb hebt nu…

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 maart 2009 09:54 PM
  [ # 4 ]
DS23IE pallas schreef:

Vocht in de verdeelkap of in de bougie schachten.
Klaas-Jan

Ik heb die verdeelkap wat drooggeblazen met de haardroger, en even de bougieschachten met een stuk stof afgedroogd, maar geen effect.  Misschien moet ik inderdaad er maar eens een nachtje over slapen en gaat alles weer vanzelf.

Het kan toch niet dat een motor die perfect draaide voorheen nu gewoon dood zou zijn ?

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 maart 2009 09:56 PM
  [ # 5 ]
graddus schreef:

toch zal er wel iets vochtig zijn, blijven zoeken en inderdaad gewoon de tijd nemen om het te laten drogen. Je hebt je luchtfilter toch goed waterdicht afgesloten, dat je geen water in de carb hebt nu…

Is water in de carburateur dodelijk, of ook een kwestie van drogen ?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 12 maart 2009 11:00 PM
  [ # 6 ]

Water in de carburateur is niet dodelijk, in je cilinders wel. Starten op water zal ook inderdaad vrij moeilijk gaan. Je kunt dit controleren door de vlotterkamer te openen en even de inhoud eruit te zuigen met keukenpapier.
Luchtfilter demonteren en goed drogen. Dan bougies allemaal even demonteren en de motor even laten draaien op de startmotor. Schachten en bougies goed drogen en alles terugmonteren.

Misschien dan toch nog een nachtje slapen en dan weer eens proberen…

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 12 maart 2009 11:03 PM
  [ # 7 ]

Wat kan is dat je met de hoge druk een wat iel draadje vermoord hebt. Dus ik zou ook met daglicht eens goed kijken linksvooronder of al de kabelkes nog aangesloten zijn naar de bonie toe en naar het ontstekingshuis. En welicht even ene leenbougie aan de bougiekabel hangen en kijken of ze vonkt.


succes


—> drogen is inderdaad een goed plan. Met kap omhoog in een lente briesje.

.komma

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 maart 2009 11:16 PM
  [ # 8 ]
Dirkman schreef:

Wat kan is dat je met de hoge druk een wat iel draadje vermoord hebt. Dus ik zou ook met daglicht eens goed kijken linksvooronder of al de kabelkes nog aangesloten zijn naar de bonie toe en naar het ontstekingshuis. En welicht even ene leenbougie aan de bougiekabel hangen en kijken of ze vonkt.


succes


—> drogen is inderdaad een goed plan. Met kap omhoog in een lente

Kan er water in de cilinders terecht komen door gewoon een poging tot starten ?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 12 maart 2009 11:24 PM
  [ # 9 ]

Bougies eruit zodat daar zeker geen water meer rond zit .

Start dan even je motor , zo is alle water wat in je cilinders zou gekomen zijn ook weg .

zo een dagje laten drogen en dan verder kijken ( vrees ik )

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 maart 2009 11:26 PM
  [ # 10 ]
wbogaerts schreef:

Bougies eruit zodat daar zeker geen water meer rond zit .

Start dan even je motor , zo is alle water wat in je cilinders zou gekomen zijn ook weg .

zo een dagje laten drogen en dan verder kijken ( vrees ik )

Walter

Motor starten zonder bougies ?  of bedoel je alles afdrogen en terugsteken ?  Ik begin er morgenvroeg aan en ik bedank alvast alle mensen die hier zo vriendelijk zijn om raad te geven.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 12 maart 2009 11:34 PM
  [ # 11 ]

Ik bedoel wel degelijk starten ZONDER bougies .

zo is alle water dat in de cilinders zou zitten ook weg .

dan de bougieschachten droog maken of laten opdrogen ...

Heb je de bobijn ook droog gemaakt ( bovenop waar de hoogspanningskabel zit )

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 maart 2009 11:34 PM
  [ # 12 ]

Motor op startmotor even laten draaien zonder bougies.
Heb je je dynamo goed waterdicht afgeplakt, die kan niet tegen water!

Anders even eraf halen en 24 uur in huis halen bij de kachel drogen.

knuffel

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 maart 2009 11:42 PM
  [ # 13 ]
vlietmansje schreef:

Motor op startmotor even laten draaien zonder bougies.
Heb je je dynamo goed waterdicht afgeplakt, die kan niet tegen water!

Anders even eraf halen en 24 uur in huis halen bij de kachel drogen.

Nee, die had ik er niet afgehaald, da’s het eerste wat ik morgen zal doen.
Het is toch niet onherroepelijk als die nat is geweest ?  Ik maak me zoveel zorgen omdat alles net helemaal tip top in orde was ...

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 maart 2009 11:43 PM
  [ # 14 ]

Water geeft kans op kortsluiting in je dynamo, dus zorg ervoor dat die van binnen droog is.

knuffel

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 maart 2009 11:57 PM
  [ # 15 ]
vlietmansje schreef:

Water geeft kans op kortsluiting in je dynamo, dus zorg ervoor dat die van binnen droog is.

Het is dus niet gegarandeerd kapot ?  er kwam bijvoorbeeld nergens rook uit en de motor ging wel goed rond maar wou alleen niet aanslaan.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook