Hallo,
ik heb vandaag superijverig mijn motorruimte schongemaakt met een hogedrukreiniger.
Ik had de batterij verwijderd en de verluchtingssleuven afgeplakt. Daarna alles ingespoten met ontvetter en dan water erover.
Alles is nu mooi en proper, alleen start hij niet meer. Ik heb de delco drooggeblazen, alsook de bougiekabels ... geen effect. Kan er iets ernstig kapot zijn door gewoon nat te spuiten ?
Jozef
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Op zich niet slim, al je elektra kletsnat, dan gaan de vonkskes efkes hunne eigene weg, zeg maar. Awel, alles goe loatn drogen, een paar nachtkes slapen en dan maar ens weer probaere…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Vocht in de verdeelkap of in de bougie schachten.
Klaas-Jan
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
toch zal er wel iets vochtig zijn, blijven zoeken en inderdaad gewoon de tijd nemen om het te laten drogen. Je hebt je luchtfilter toch goed waterdicht afgesloten, dat je geen water in de carb hebt nu…
DS23IE pallas schreef:Vocht in de verdeelkap of in de bougie schachten.
Klaas-Jan
Ik heb die verdeelkap wat drooggeblazen met de haardroger, en even de bougieschachten met een stuk stof afgedroogd, maar geen effect. Misschien moet ik inderdaad er maar eens een nachtje over slapen en gaat alles weer vanzelf.
Het kan toch niet dat een motor die perfect draaide voorheen nu gewoon dood zou zijn ?
graddus schreef:toch zal er wel iets vochtig zijn, blijven zoeken en inderdaad gewoon de tijd nemen om het te laten drogen. Je hebt je luchtfilter toch goed waterdicht afgesloten, dat je geen water in de carb hebt nu…
Is water in de carburateur dodelijk, of ook een kwestie van drogen ?
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Water in de carburateur is niet dodelijk, in je cilinders wel. Starten op water zal ook inderdaad vrij moeilijk gaan. Je kunt dit controleren door de vlotterkamer te openen en even de inhoud eruit te zuigen met keukenpapier.
Luchtfilter demonteren en goed drogen. Dan bougies allemaal even demonteren en de motor even laten draaien op de startmotor. Schachten en bougies goed drogen en alles terugmonteren.
Misschien dan toch nog een nachtje slapen en dan weer eens proberen…
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Wat kan is dat je met de hoge druk een wat iel draadje vermoord hebt. Dus ik zou ook met daglicht eens goed kijken linksvooronder of al de kabelkes nog aangesloten zijn naar de bonie toe en naar het ontstekingshuis. En welicht even ene leenbougie aan de bougiekabel hangen en kijken of ze vonkt.
succes
—> drogen is inderdaad een goed plan. Met kap omhoog in een lente briesje.
.komma
Dirkman schreef:Wat kan is dat je met de hoge druk een wat iel draadje vermoord hebt. Dus ik zou ook met daglicht eens goed kijken linksvooronder of al de kabelkes nog aangesloten zijn naar de bonie toe en naar het ontstekingshuis. En welicht even ene leenbougie aan de bougiekabel hangen en kijken of ze vonkt.
succes
—> drogen is inderdaad een goed plan. Met kap omhoog in een lenteKan er water in de cilinders terecht komen door gewoon een poging tot starten ?
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bougies eruit zodat daar zeker geen water meer rond zit .
Start dan even je motor , zo is alle water wat in je cilinders zou gekomen zijn ook weg .
zo een dagje laten drogen en dan verder kijken ( vrees ik )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Bougies eruit zodat daar zeker geen water meer rond zit .
Start dan even je motor , zo is alle water wat in je cilinders zou gekomen zijn ook weg .
zo een dagje laten drogen en dan verder kijken ( vrees ik )
Walter
Motor starten zonder bougies ? of bedoel je alles afdrogen en terugsteken ? Ik begin er morgenvroeg aan en ik bedank alvast alle mensen die hier zo vriendelijk zijn om raad te geven.
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik bedoel wel degelijk starten ZONDER bougies .
zo is alle water dat in de cilinders zou zitten ook weg .
dan de bougieschachten droog maken of laten opdrogen ...
Heb je de bobijn ook droog gemaakt ( bovenop waar de hoogspanningskabel zit )
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Motor op startmotor even laten draaien zonder bougies.
Heb je je dynamo goed waterdicht afgeplakt, die kan niet tegen water!
Anders even eraf halen en 24 uur in huis halen bij de kachel drogen.
vlietmansje schreef:Motor op startmotor even laten draaien zonder bougies.
Heb je je dynamo goed waterdicht afgeplakt, die kan niet tegen water!Anders even eraf halen en 24 uur in huis halen bij de kachel drogen.
Nee, die had ik er niet afgehaald, da’s het eerste wat ik morgen zal doen.
Het is toch niet onherroepelijk als die nat is geweest ? Ik maak me zoveel zorgen omdat alles net helemaal tip top in orde was ...
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Water geeft kans op kortsluiting in je dynamo, dus zorg ervoor dat die van binnen droog is.
vlietmansje schreef:Water geeft kans op kortsluiting in je dynamo, dus zorg ervoor dat die van binnen droog is.
Het is dus niet gegarandeerd kapot ? er kwam bijvoorbeeld nergens rook uit en de motor ging wel goed rond maar wou alleen niet aanslaan.