Iemand idee ?? Als ik m’n 1.9SD start dan loopt de motor slecht cq hij “bokt”. het is dus een diesel. Hij slaat gelijk aan dus de gloeispiralen sluit ik uit. Na een blokje om is het weg…..ook stationair is het slecht te noemen pas als ik het gas op 1000 rpm heb is het goed maar volgens mij moet hij bij 900 rpm ook goed kunnen lopen. Zelf zit ik te denken aan een smorend brandstoffilter .... iemand dit ook al eens meegemaakt. ??
Geen last witte,blauwe,zwarte rook !!! zowel warm als koud.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Brandstoffilter gewoon vervangen en een flesje Wynn’s dieselreiniger toevoegen aan een kwart tankje dieselolie…...potje flink raggen en goed doorrijden (Duitsland) en dan kijken wat er van je problemen over is gebleven….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Wat is de km-stand?
Tank je toevallig V-Power, BP-Ultimate of andere schone zwavelvrije diesel?
Toerental bij koudstart hoort 1100 a 1150 RPM te zijn, de wasthermostaat trekt met een kabel in koude toestand de koudstarthendel op de pomp aan en bedient een elektrisch contact welke voor de inspuitvervroeging zorgt. Controleer of de koudstarthevel volledig word aangetrokken door de wasthermostaat, zo niet, dan is deze is deze defect.
Verse olie in het carter draagt ook een steentje bij aan een goede koudestart.
Ich bin ein Breaker
ZX1.4i schreef:Wat is de km-stand? Tank je toevallig V-Power,
BP-Ultimate of andere schone zwavelvrije diesel?
210.000km en gewone diesel…....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ok, dan kan het niet aan te schrale brandstof liggen.
Ik heb er ook last van gehad, na het vervangen van de wasthermostaat en terugschakelen naar normale diesel, ben ik verlost van de klachten.
ZX1.4i schreef:Ok, dan kan het niet aan te schrale brandstof liggen.
Ik heb er ook last van gehad, na het vervangen van de wasthermostaat en terugschakelen naar normale diesel, ben ik verlost van de klachten.
Ik ga er volgende week eens nakijken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Een dieselmotor start prima met 3 werkende gloeipluggen (maar bokkend en rokend dat het een lieve lust is) dus een kapotte gloeiplug kan je helemaal niet uitsluiten. Dit lijkt me zelfs erg waarschijnlijk de oorzaak.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Laat ik het anders verwoorden:
Dat ie goed koud start betekent niet dat ALLE gloeibougies werken. Dus raad ik aan om ze toch even te testen daar 1 kapotte gloeibougie de meest voor de hand liggende oorzaak is en verder zoeken niet zoveel zin heeft voor je zeker weet dat alle gloeiers goed zijn.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
sluit ik me bij aan
zelfde gehad bij een 405 diesel. zelfde diesel dus. die begon pas te roken bij 2 kapotte pluggen.
grote kans dat als je een straal gas geeft hij wel goed loopt!
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Peteryed schreef:Klopt, maar dan rookt hij behoorlijk en dat gebeurt dus niet, als ik TS goed begrijp.
dat heb je goed begrepen dus nogmaals: Geen last witte,blauwe,zwarte rook !!! zowel warm als koud.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Dan zou ie niet goed starten.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png