Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik speel met het idee om een CX break te kopen en nu zag ik op marktplaats de volgende staan:
Is in principe wel ongeveer wat ik zoek, heb de verkoper gesproken, er zijn wat roestplekjes hier en daar en binnenkort moet de koppeling vervangen worden.
Verder lijkt ze via de telefoon wel goed, hij heeft zelf al een aantal dingen vervangen (o.m. startmotor, veerbol achter) maar hij heeft geen tijd meer om er aan te werken.
Nu mijn vragen: is er iemand bekend met deze auto? Ze is in 2005 geimporteerd na een vorig leven in Italie, Spanje en Frankrijk.
Wat moet ik me voorstellen bij een koppelingswissel? Is dat zelf te doen? Wat zou dat kosten bij een garage?
Ik moet er nog een beetje over nadenken maar wellicht ga ik binnenkort toch een keer kijken, zou er een kenner met me mee willen?
Alvast bedankt

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat een mooie auto. Maar ik heb een zwak voor wit, break, smalspoor.
Koppeling moet de motor voor uit. Als je dat zelf kunt zit je verder aan materiaal tegen een 200 euro aan te kijken. Als die motor er dan toch uit is, kan je die 200 best verhogen door meteen wat andere dingen te vervangen.
Laat anderen even met hun lijstjes komen die dan meteen gedaan worden, want ik ben nu even te moe om te denken. Sorry.
Maar ik zou deze auto zo kopen. Wat een plaatje.

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
garagestmarien schreef:Wat een mooie auto. Maar ik heb een zwak voor wit, break, smalspoor.
.....
Ja dat heb ik nou ook, het grootste deel van mijn jeugd heb ik in zo’n auto doorgebracht (als we onderweg waren dan ...) dus emotie speelt hier bij mij ook een grote rol…

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gewoon even kijken of het de moeite waard is en dan kopen. Het is dat ik geen geld heb, anders was ze voor mij.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Fraaie break zeg!
Er zijn slechtere plaatsen om je jeugd door te brengen!
garagestmarien schreef:Wat een mooie auto. Maar ik heb een zwak voor wit, break, smalspoor.
Kan ik me volledig in vinden, heb ook een zwak voor een s1, liefst van voor ‘83
Op foto ziet het er wel een prachtig exemplaar uit. En de eigenaar is eerlijk over roestvlekjes (hoe oud zijn de foto’s?) en enig andere gebreken.
Laat ons weten hoe het afloopt
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Ze ziet er netjes uit,maar is wel overgespoten.
Even goed bekijken of het een harde auto is.
Zelf zou ik er de vr.pr. niet voor over hebben met een slechte koppeling erin.
Bovendien zijn de eerste type diesel motoren oliezuipers,iets om rekening mee te houden.
Bij twijfel zou ik zeker even een aankoopkeuring laten doen,als je nog meer onderhoud moet laten doen ben je zo 2000 euro verder.
Het is wel een zeldzame cx.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Deze Cx laat ook maar weer zien dat een Cx het fraaist is zonder sierstrips e.d.. Onbegrijpelijk dat Citroën zowel op de Ami, GS en Cx standaard van die strips e.d. heeft gemonteerd op sommige uitvoeringen. Schijnt dat dat Opron ook altijd een doorn in het oog is geweest.
Misschien dat ik er morgenmiddasg even langs rij. Kleine omweg vanuit mijn werk. Niet om te kopen hoor, alleen om te kijken!
Jeroen

Totaal aantal Berichten: 205
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Koppeling laten vervangen in de garage kost je zo maar 1500 euro.

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik wil aanstaande zaterdag bij de auto gaan kijken. Misschien heb ik iemand die met me mee gaat maar dat is niet zeker dus vandaar mijn vraag of er iemand mee zou willen die veel van CX-en afweet. Mijn route wordt waarschijnlijk Tiel-Arnhem-Zwolle-Heerenveen.
Verder heb ik een checklist gemaakt, kunnen jullie kijken of ik nog iets vergeten ben?
- optisch buitenkant
- optisch binnenkant
- stand achterwielen
- banden
- uitlaat
- chassis roest, langsliggers, dorpels
- roest bodem rv, onderkant deuren, achterklep
- start, voorgloeien, rookontwikkeling
- rechtuitstand stuur
- hydrauliekpomp
- vering
- functies binnen, raam, ventilator, kachel, verlichting
- bekabeling
- rijden: remmen, besturing, vering, koppeling, versnellingsbak
- snelweg, moet 140 kunnen halen
- koelsysteem check na het rijden

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
bonetone schreef:
Verder heb ik een checklist gemaakt, kunnen jullie kijken of ik nog iets vergeten ben?
- roest: motorkap, voetenbakken voor/achter, wielkasten, accubak, raamstijlen, subframes, hydraulische leidingen

- BX 1.9 TURD, de Euro
- speling voortrein.
Let bij de proefrit ook even op de temperatuur van de motor. Of die koud is of net nog heeft gelopen…

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Oké, ik heb iemand gevonden die mee wil om te kijken. (om je tegen jezelf te beschermen zoals hij dat zegt….) Dus dat is niet meer nodig.
Maar aanvullingen op de checklist zijn dus nog welkom.
Ik hou jullie op de hoogte…...

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Vandaag naar Friesland gereden met een vriend van mij om de Familiale te bekijken.
Auto ziet er goed uit, onderkant is hard, wat roest aan de koets. Koppeling moet vervangen worden en er is wat elektriek binnen die het niet doet. Al met al vonden wij de auto zeker de moeite waard en heb ik haar gekocht!
Volgende week zaterdag ga ik haar ophalen

- BX 1.9 TURD, de Euro
Kijk aan, het is een mooi ding, zoals ik al zei. Gefeliciteerd!