9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
CX 2500D Familiale en CX 2000 Pallas van bonetone - startprobleem!
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 november 2010 12:25 AM
  [ # 121 ]

Oké bedankt.
Ik heb nog een andere vraag, op de pallas zitten nu van die die dikke rubberen serie 2 strips en ik vind dat eigenlijk niet zo mooi…. Kun je die er af halen zonder de lak te beschadigen of kan ik er maar beter niet aankomen?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 november 2010 08:48 AM
  [ # 122 ]

De kans dat je lak meetrekt is heel erg groot. Ik zou er vanaf blijven. En ik zou ze zelf ook niet willen hebben, maar er toch maar op laten zitten.

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 02 november 2010 08:52 AM
  [ # 123 ]

Beste kans om ze er af te halen is met de föhn. Door de warmte wordt de lijm dunner. Zo doet de carrossier het ook.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 november 2010 08:52 AM
  [ # 124 ]

De auto zou er zonder of met de orginele strips nog mooier uit zien en die strips zitten waarschijnlijk met soort dubbelzijdige tape en die zooi plakt als de neten, maar als je het met beleid doet zijn ze goed zonder de lak te beschadigen eraf te krijgen zeker als je de strips niet recht hoeven te blijven.

Waarschijnlijk zitten er wel gaten onder de strips om de orginelen te kunnen bevestiging, bij mij iig wel.

succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 november 2010 09:01 AM
  [ # 125 ]
hendrik69 schreef:

Beste kans om ze er af te halen is met de föhn. Door de warmte wordt de lijm dunner. Zo doet de carrossier het ook.

Die doen dat ook wel met kokend water. Maar als je een stukje lak meetrekt is dat ene stukje al wel een stukje. En dat dan acht keer… Ik zou het niet doen, tenzij je een keer die auto laat/gaat spuiten.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 02 november 2010 10:44 AM
  [ # 126 ]
bonetone schreef:

Oké bedankt.
Ik heb nog een andere vraag, op de pallas zitten nu van die die dikke rubberen serie 2 strips en ik vind dat eigenlijk niet zo mooi…. Kun je die er af halen zonder de lak te beschadigen of kan ik er maar beter niet aankomen?

Ik heb die strips er toevallig vorige week bij een sloper vanaf gehaald, mijn doelstelling was juist om de strips eraf te halen zonder die te breken - de deuren waren al dusdanig verrot dat het sparen daarvan geen optie was.

De strips zijn er allemaal mooi en heel vanaf gekomen, maar het plakspul is venijnig hoor! Het is alleen maar dubbelzijdig ‘tape’ (of tenminste, een rubberachtige laag van een millimeter of drie die aan beide zijden plakt), maar ik ben met fohn, heet water én een plamuurmes (!) toch wel een dik uur bezig geweest. De kans dat je het zonder grove maatregelen (en dus zonder de lak te beschadigen) voor elkaar krijgt lijkt mij nul.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst trouwens, met of zonder strips, ik vind haar een bjoet!

Jaco

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 november 2010 11:08 AM
  [ # 127 ]

Beetje off topic, sorry daarvoor. Die serie 2 strips kunnen nauwelijks buigen of breken. Als ze wat krom zijn leg ze dan maar een tijd in de zon op iets vlaks en ze trekken weer netjes recht. Of weer dat kokend water erover gieten bij gebrek aan zon.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 november 2010 12:04 PM
  [ # 128 ]

Buigen doen ze wel, tenminste wel die van mij (maar mijn Break is hopelijk niet al te maatgevend voor de gemiddelde serie 2 CX haha). Dat dubbelzijdig tape is rotspul inderdaad. Maar dat lijkt me ook de bedoeling. Het moet wel blijven zitten…

Als je serie 1 strips zou willen terugplaatsen kun je je misschien nog wel een foutje permitteren, dan hoef je bij lakschade ‘alleen maar’ de delen beneden de strips te laten spuiten…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 november 2010 12:15 PM
  [ # 129 ]

Hmm, ik denk dat ik er voorlopig maar niet aan ga beginnen. Kans op schade lijkt me te groot en een spuitbeurt zit niet in de planning.

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 november 2010 05:55 PM
  [ # 130 ]

Ondertussen gele lampen bij beide auto’s erin gezet. Als het mooi weer is zal ik wat foto’s maken van de Pallas.
Wel een vraag: bij beiden doet de intervalschakeling van de ruitenwisser het niet, ruitenwisser gaat gewoon door. Waar zit het relais die de interval schakelt? Want ik neem aan dat het daar aan ligt.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 04 november 2010 08:37 PM
  [ # 131 ]

Zit die niet links onder het stuur, in dat aparte compartiment net zoals een serie II…?
In dat geval -> klik... Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 november 2010 08:57 PM
  [ # 132 ]

Helaas, in dat topic wordt geconstateerd dat het relais bij een Serie 1 waarschijnlijk in de satelliet zit… Gaat dat makkelijk uit elkaar of moet ik dan de hele lunule demonteren??
(Of zal ik maar eens rondkijken voor een Serie 2 Wink )

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 november 2010 09:59 PM
  [ # 133 ]

Als ie daar zit is het een kwestie van deksel eraf en dan zie je een oranje relais zitten links dat zou hem dan moeten zijn.


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 20 december 2010 10:36 PM
  [ # 134 ]

Tijd voor een updatetje want ik heb foto’s van de Pallas gemaakt. Niet echt goed gelukt vind ik (had op dat moment alleen m’n telefoon bij me). Van het voorjaar met de gewone velgen en banden nog een keer proberen.

Verder doet de Pallas het prima, trekt nog wel wat naar links dus binnenkort een afspraak maken bij de garage. Rijdt verder prima en start ook met het koude weer goed.
Helaas geldt dat niet voor de Familiale, als ze langer dan een dag stilstaat en het vriest hard wil ze niet aanslaan. Vanmiddag dus de accu leeggetrokken, ze ligt nu aan de lader en hopelijk heeft ze morgenochtend wel puf….
Verder is de lichtschakelaar aan het overlijden dus als ze het morgen doet ga ik bij La Leo een vervangende halen. En dan krijgen de dames ook allebei een relais voor het dimlicht.
Ruitenwisserrelais’ zijn enige tijd geleden al vervangen (zit inderdaad achter de schakelaar in het dashboard) en interval doet het sindsdien zonder morren.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 december 2010 09:12 AM
  [ # 135 ]

Toch leuke sfeerplaatjes!
Maarreh, de Pallas staat nog niet in je profiel…?

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook