









Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Oké bedankt.
Ik heb nog een andere vraag, op de pallas zitten nu van die die dikke rubberen serie 2 strips en ik vind dat eigenlijk niet zo mooi…. Kun je die er af halen zonder de lak te beschadigen of kan ik er maar beter niet aankomen?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De kans dat je lak meetrekt is heel erg groot. Ik zou er vanaf blijven. En ik zou ze zelf ook niet willen hebben, maar er toch maar op laten zitten.





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Beste kans om ze er af te halen is met de föhn. Door de warmte wordt de lijm dunner. Zo doet de carrossier het ook.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
De auto zou er zonder of met de orginele strips nog mooier uit zien en die strips zitten waarschijnlijk met soort dubbelzijdige tape en die zooi plakt als de neten, maar als je het met beleid doet zijn ze goed zonder de lak te beschadigen eraf te krijgen zeker als je de strips niet recht hoeven te blijven.
Waarschijnlijk zitten er wel gaten onder de strips om de orginelen te kunnen bevestiging, bij mij iig wel.
succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
hendrik69 schreef:Beste kans om ze er af te halen is met de föhn. Door de warmte wordt de lijm dunner. Zo doet de carrossier het ook.
Die doen dat ook wel met kokend water. Maar als je een stukje lak meetrekt is dat ene stukje al wel een stukje. En dat dan acht keer… Ik zou het niet doen, tenzij je een keer die auto laat/gaat spuiten.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
bonetone schreef:Oké bedankt.
Ik heb nog een andere vraag, op de pallas zitten nu van die die dikke rubberen serie 2 strips en ik vind dat eigenlijk niet zo mooi…. Kun je die er af halen zonder de lak te beschadigen of kan ik er maar beter niet aankomen?
Ik heb die strips er toevallig vorige week bij een sloper vanaf gehaald, mijn doelstelling was juist om de strips eraf te halen zonder die te breken - de deuren waren al dusdanig verrot dat het sparen daarvan geen optie was.
De strips zijn er allemaal mooi en heel vanaf gekomen, maar het plakspul is venijnig hoor! Het is alleen maar dubbelzijdig ‘tape’ (of tenminste, een rubberachtige laag van een millimeter of drie die aan beide zijden plakt), maar ik ben met fohn, heet water én een plamuurmes (!) toch wel een dik uur bezig geweest. De kans dat je het zonder grove maatregelen (en dus zonder de lak te beschadigen) voor elkaar krijgt lijkt mij nul.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst trouwens, met of zonder strips, ik vind haar een bjoet!
Jaco



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Beetje off topic, sorry daarvoor. Die serie 2 strips kunnen nauwelijks buigen of breken. Als ze wat krom zijn leg ze dan maar een tijd in de zon op iets vlaks en ze trekken weer netjes recht. Of weer dat kokend water erover gieten bij gebrek aan zon.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Buigen doen ze wel, tenminste wel die van mij (maar mijn Break is hopelijk niet al te maatgevend voor de gemiddelde serie 2 CX haha). Dat dubbelzijdig tape is rotspul inderdaad. Maar dat lijkt me ook de bedoeling. Het moet wel blijven zitten…
Als je serie 1 strips zou willen terugplaatsen kun je je misschien nog wel een foutje permitteren, dan hoef je bij lakschade ‘alleen maar’ de delen beneden de strips te laten spuiten…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Hmm, ik denk dat ik er voorlopig maar niet aan ga beginnen. Kans op schade lijkt me te groot en een spuitbeurt zit niet in de planning.










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ondertussen gele lampen bij beide auto’s erin gezet. Als het mooi weer is zal ik wat foto’s maken van de Pallas.
Wel een vraag: bij beiden doet de intervalschakeling van de ruitenwisser het niet, ruitenwisser gaat gewoon door. Waar zit het relais die de interval schakelt? Want ik neem aan dat het daar aan ligt.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zit die niet links onder het stuur, in dat aparte compartiment net zoals een serie II…?
In dat geval -> klik...
‘Spirit of avant-garde’










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Helaas, in dat topic wordt geconstateerd dat het relais bij een Serie 1 waarschijnlijk in de satelliet zit… Gaat dat makkelijk uit elkaar of moet ik dan de hele lunule demonteren??
(Of zal ik maar eens rondkijken voor een Serie 2 )





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Als ie daar zit is het een kwestie van deksel eraf en dan zie je een oranje relais zitten links dat zou hem dan moeten zijn.
Mark
CX 2000 pallas ‘78










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Tijd voor een updatetje want ik heb foto’s van de Pallas gemaakt. Niet echt goed gelukt vind ik (had op dat moment alleen m’n telefoon bij me). Van het voorjaar met de gewone velgen en banden nog een keer proberen.
Verder doet de Pallas het prima, trekt nog wel wat naar links dus binnenkort een afspraak maken bij de garage. Rijdt verder prima en start ook met het koude weer goed.
Helaas geldt dat niet voor de Familiale, als ze langer dan een dag stilstaat en het vriest hard wil ze niet aanslaan. Vanmiddag dus de accu leeggetrokken, ze ligt nu aan de lader en hopelijk heeft ze morgenochtend wel puf….
Verder is de lichtschakelaar aan het overlijden dus als ze het morgen doet ga ik bij La Leo een vervangende halen. En dan krijgen de dames ook allebei een relais voor het dimlicht.
Ruitenwisserrelais’ zijn enige tijd geleden al vervangen (zit inderdaad achter de schakelaar in het dashboard) en interval doet het sindsdien zonder morren.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Toch leuke sfeerplaatjes!
Maarreh, de Pallas staat nog niet in je profiel…?