









Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
ehhh…. nu wel.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik zou ze lekker laten zitten die zijstrips. Zolang ze er mooi op zitten….. Eerst maar genieten van je wagen en als de optie spuiten om de hoek komt kijken er nog eens over nadenken.
Ze geven je voorlopig meer bescherming dan die dunne strips










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Jaaa, eindelijk weer eens wat te melden. Helaas geen goed nieuws, de break wil opeens niet meer starten.
Als ik de sleutel omdraai gaan alle lampjes branden maar als ik verder draai gebeurt er niets, geen klik geen draaiende startmotor. Mijn conclusie is dat die is overleden of dat er slecht contact is bij de startmotor….. Waar zit de startmotor precies, kan ik daar een beetje bij? (ze staat nu met haar buik op de grond dus weinig ruimte onder de auto)
Het is al een tijdje zo dat ze op onverwachte momenten moeilijk deed bij het starten, startmotor draaide langzaam rond en ze sloeg niet aan, even wachten en daarna deed ze het weer. Was altijd bij een warme motor en ik ging er van uit dat de accu slechter werd. Maar zou dat ook een voorbode hiervan geweest kunnen zijn?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk zelf ook aan slechte contacten rond en nabij de accu.
Blijven alle lampjes branden op het moment dat je de auto start of doven ze,op het moment dat de startmotor aan moet gaan????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Auto moet je helaas eerst opkrikken als je bij de startmotor moet.
een lage krik onder je subframe onder de motor,opkrikken totdat je een krik onder de kriksteunen kunt zetten.
Maar ik denk toch aan het start relea
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
dat kan natuurlijk de startmotor zijn, accu of een losse kabel, bij mij zit er een dunne gele kabel met een stekkerverbinding die naar het relais van de startmotor gaat en het ding wil nog wel eens spontaan onder het rijden lostrillen en dit merk je pas bij de volgende start. Als je de motorkap openmaakt zie je hem meteen zitten links tussen de accu en het motorblok.
Alles werkt dan lampjes etc maar verder niks bij de sleutel omdraaien.
Mark
CX 2000 pallas ‘78










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
F.SvM schreef:Denk zelf ook aan slechte contacten rond en nabij de accu.
Blijven alle lampjes branden op het moment dat je de auto start of doven ze,op het moment dat de startmotor aan moet gaan????
Alles blijft gewoon branden als de startmotor aan moet gaan.
@Mark, startrelais is dan denk ik de eerste verdachte.
Als ik onder de auto kan komen, waar vind ik de startmotor precies?





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Dan lijkt het niet de accu te zijn, het is dan of die kabel of het relais op je startmotor blijft hangen, de al oude tik met de hamer/zware schroevendraaier op de startmotor al geprobeerd.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als ik onder de auto kan komen, waar vind ik de startmotor precies?
Stoot je als eerste je hoofd aan
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt die gele draad ook rechtstreeks op de plus van de accu zetten,om te starten.
Auto wel in zijn vrij en op contact zetten en de handrem.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik ga morgenochtend wel even prutsen.
Bedankt zover













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
F.SvM schreef:Je kunt die gele draad ook rechtstreeks op de plus van de accu zetten,om te starten.
Auto wel in zijn vrij en op contact zetten en de handrem.
Yep. En als de oude kabel vanaf het contactslot wat brak is (veel verlies geeft), kun je er nog een relais bijzetten:
- schakelen relais via de contactslotdraad en massa
- spanning direct vanaf accu via relais naar de startmotorkant van genoemde gele draad.
Sinds ik dat gedaan heb is het bij mijn Paljas geen loterij meer of de startmotor rond gaat. Al moet ik wellicht ook het contactslot en/of startmotor zelf nog eens checken, bij vochtig weer gaat de startmotor aanmerkelijk langzamer rond dan bij droog weer
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Net alle contacten nagelopen en vervolgens startte ze weer normaal!
Maar goed, ik weet nog niet precies waar het slechte punt zit dus hopelijk binnenkort alles eens goed nalopen….
Allemaal bedankt










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Nieuwe vraag: dat metertje naast de benzinemeter is voor de accu, dat weet ik. Maar geeft die de lading van de accu weer of de laadstroom van de dynamo?
Metertje was altijd stabiel, op de grens van het witte vlak en het gestippelde vlak, maar sinds kort gaat ie alle kanten op, soms in het rood soms in het wit en alles daartussenin. Ik dacht aan een slecht contact tussen accu en dynamo maar misschien geeft dit wel aan dat de accu op z’n eind loopt?





























Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of de spanningsregelaar….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.