









Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Tja, ik wist natuurlijk al dat de koppeling niet goed was maar dat ‘ie het zo snel zou opgeven had ik niet verwacht.
De auto zou 23 april naar Renard gaan voor groot onderhoud… En in de tussentijd zitten ze al helemaal vol dus ik ben benieuwd of ze nog een gaatje kunnen vinden










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Zo, vandaag is de auto weer klaar, ik ga haar zo ophalen bij Renard.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi werk!










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Hè, tegenvallertje!
Nard is met vakantie en had de auto vrijdag niet af gekregen… Maar morgen is er een extra monteur dus aan het eind van de dag is ze klaar.
Ligt een nieuw motorblok + bak (<100k gelopen) + nieuwe koppeling in.
Alleen radiateur moet nog vervangen worden.
Vandaag bezig geweest om een bruin interieur over te zetten van een sloper (waar ook het blok uit komt) incl. leren stoelen.
Helaas alleen het voorste stuk want de sloper is een berline.
Dus als iemand nog ergens een break/familiale met bruin interieur weet te staan hou ik me aanbevolen!
Dibert had nog een serie 1 break achterbank liggen,in bruin leer.
Er is recent vrij veel opgeruimt dus je zou even moeten bellen of het er nog is?
Fabrieksaf is dit nooit leverbaar geweest,iemand heeft het ooit laten bekleden.
Het is dus behoorlijk zeldzaam.
Gr Raymond
Het was een cx of niks










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gisteren stond ik weer stil met een oververhit koelsysteem. KVS spoot er bij het voorraadvat uit. Wat wel vreemd was is dat de radiator niet echt warm was…. De slangen waren warmer.
Nu de thermostaat gedemonteerd, als ik die test in een pannetje kokend water gaat die wel open dus daar zou het dan niet aan liggen….
Zou het misschien de waterpomp kunnen zijn? Iemand een idee?
En maar meteen nog een vraag: als de auto voor uitveert naar de maximale uitslag dan gaat ze heel erg trillen. Volgens de garage zijn de rubbers aan het eind van de veerpoot versleten en veert ze dus te ver uit waardoor de aandrijfassen een te grote hoek maken -> trillingen.
Is dat logisch? Kent iemand dat probleem?
En is het te doen om die rubbers te vervangen?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Welke kleur dop heb je op dat voorraadvat zitten? Die oude zwarte willen nog wel eens voor problemen zorgen. De serie 2 dop, wit met een blauwe bovenkant, zijn een stuk beter. Dat zou al een stukje van het probleem op kunnen lossen, misschien.










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Dan is het serie 2, bovenkantje van de dop is blauw.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Familiale heeft dus WEL op de achterklep gestaan, ik heb op Citromobile een folder gezien. Deze moest echter 15 euro kosten, dus die heb ik maar laten liggen
garagestmarien schreef:ernst23 schreef:Familiale heeft inderdaad nooit op de achterklep gestaan, maar wel op de papieren.
Break ook niet.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
bonetone schreef:Gisteren stond ik weer stil met een oververhit koelsysteem. KVS spoot er bij het voorraadvat uit. Wat wel vreemd was is dat de radiator niet echt warm was…. De slangen waren warmer.
Klinkt de conclusie dan niet heel logisch: radiator of koelslangen verstopt?
ontluchten?










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ja, ontluchten….
Ik heb de thermostaat weer ingebouwd en kvs bijgevuld. Ontlucht volgens het boekje maar elke keer als ik een stukje rij en het systeem druk opbouwt begint het weer te lekken bij het voorraadvat en als ik dan ontlucht komt er steeds weer lucht!
Ontluchten bij het vullen zou toch genoeg moeten zijn?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb er niet echt verstand van, maar zo iemand kunnen zeggen, dat het niet de dop kan zijn? Als die geen druk kan hebben, dan floept dat water er daar langs uit. Of kan je zien waar het water eruit komt?










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ja, het komt er onder de rand van de dop weer uit. Maar dat klopt in principe wel want die dop fungeert ook als overdrukventiel.
Maar het klopt volgens mij ook niet dat er steeds lucht uit het ventiel bovenop de waterpomp komt. Dan zit er waarschijnlijk ook lucht bij de thermostaat waardoor die niet open gaat en de radiator niet warm wordt…
Wat ik me nog afvroeg: kan ik ook de radiator ontluchten want daar zie ik geen ontluchtingsnippel? Alleen een grote bout links (als ik voor de auto sta).










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Goed, vandaag weer bij Renard geweest, ze hebben de oude aandrijfassen teruggezet. Voordat ze blok en bak en assen uit de donor monteerden hadden ze wel de spoorbreedte gemeten en die was gelijk bij beide auto’s. Maar niet de aandrijfassen naast elkaar gelegd en vandaag bleek er dus een lengteverschil te zijn tussen de assen. Wat het probleem dus heeft opgelost.
Maar de vraag is nu dus hoe dat kan, auto uit dezelfde tijd, zelfde blok, allebei smalspoor!! Hoe kan het dan dat de assen een verschillende lengte hebben??
Iemand hier ooit van gehoord?