


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
In de loop der jaren zijn er misschien wel andere assen ingegaan? Niet de juisten?










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Dat kan natuurlijk maar het is toch vreemd dat de lengte anders is??
Bij mijn auto werkte dat duidelijk niet terwijl het bij een vergelijkbare auto (bouwjaar & hetzelfde blok) wel ging.
Of zou er verschil tussen een break en een berline zijn?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, geen verschil tussen break en berline aan de voorkant. Geen idee. Dat is het lastige met van die oude auto’s. De historie is soms weg.










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Zo, vandaag de auto naar Dibert gereden voor anti-roestbehandeling. Lekker hoor, zo’n stuk op de snelweg zweven, alleen jammer dat ik haar nu een tijdje moet missen
En als dat gebeurd is maar weer eens verder met de binnenkant.
Heeft iemand nog lichtbruine deurpanelen voor een break liggen? En een set bruine familiale stoelen (achter + bankje)?
De kans is klein maar je weet maar nooit
En dan daarna de kleine roestplekjes aan de buitenkant bijwerken en ander klein onheil verhelpen.










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Tijd voor een update want er is weer van alles gebeurd in de tussentijd.
Half juni hadden we een paar afspraken in de Randstad en op weg daar naar toe gingen opeens de stop-lampjes aan. Meteen van de weg afgegaan en jawel: de koelvloeistof spoot uit het voorraadvat….. Koppakking lek dus. Blijkbaar was ze toch een paar keer te warm geworden tijdens die perikelen met het koelsysteem.
Dus de auto weer naar de garage en daar een nieuwe koppakking erin laten zetten, het goede nieuws was dat volgens Nard de kop er nog als nieuw uitziet dus die moet wel een tijdje mee kunnen.
Ook nog nieuwe hydraulische olie + filters in het systeem in de hoop dat het langzame omhoogkomen en snelle inzakken daarmee verholpen was maar dat heeft geen enkele invloed daarop gehad.
Ondertussen ben ik ook nog allerlei kleine zaken gaan aanpakken, lampje achter, handrem bijstellen, deuren rechthangen (dat valt nog niet mee zeg…)
En verder nog aanpakken: ruitenwissermotor achter (werkt niet) sproeier voor en de ventilator is er nu ook al mee gestopt.
Gisteren opeens een geratel bij het achteruit schakelen, dus de koppelingskabel wat strakker gezet. Bij het testen van de koppeling opeens…. KNAK…. kabel gebroken
Dus naar Renard gereden om daar een kabel uit een andere te halen en vandaag gemonteerd.
Nu hopen dat alles het blijft doen want zondag gaat ze mee op vakantie naar Frankrijk










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik krijg de aanjager van de kachel niet aan de praat. Weet iemand hoe dat precies in elkaar zit of wat het zou kunnen zijn?
Aan het kachelhuis zit een zwart stekkertje en een grotere met drie contacten, voor de verschillende snelheden. Als ik de aanjager aanzet meet ik wel spanning tussen de contacten en massa op het chassis maar niet tussen de drie contacten en het zwarte stekkertje. Klopt dat, of is die zwart ook massa en maakt die geen contact?
Ondertussen bij het prutsen nog per ongeluk een verkeerde aansluiting gemaakt en een zekering van 30A laten ploffen ops:
Zijn die glaszekeringen nog makkelijk te krijgen? Anders moet ik weer helemaal naar de garage rijden….












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Halfords heeft assortiments pakjes glaszekeringen voor 3 euro.
Wel even goed checken of hij goed past. Ik had laatst ook eentje laten springen, maar de nieuwe zekering was iets dunner. Toen maakt hij dus soms wel, soms niet contact. Dan krijg je ook van ide fijne storingen. Heb die klemmetjes even iets naar binen geduwd en nu zit ie goed.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
bonetone schreef:Heeft iemand nog lichtbruine deurpanelen voor een break liggen?
Zoek je ze dus voor de achterportieren? Met of zonder gat voor raamslinger? Ik heb een hele tijd geleden 2 stuks ‘gedumpt’ in het magazijn van de club, ik denk dat ze er nog wel (ergens) liggen.
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
garagestmarien schreef:
Kijk hier even of je dat wat helpt.
hmmm, dat is dan toch vreemd dat ik wel spanning meet op die drie pinnen maar niet samen met die zwarte connector maar met de massa op het chassis??
Ik kan nu even niet meten vanwege de zekering maar ga het morgen even opnieuw bekijken.
@25trd: ik zoek ondertussen voor- en achterportieren want de panelen die ik had voor de voordeuren bleken toch erg beroerd te zijn.
Dibert heeft ook nog “wat” liggen en een tochtje naar het magazijn is ook niet verkeerd










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Weer een nieuw probleem, ik heb de bestuurdersdeur nog een beetje bijgesteld en nu zitten de bouten van het onderste scharnier los.
Weet iemand hoe dat precies in elkaar zit? Ik neem aan dat daar een plaatje achter zit met boutgaten maar ik heb geen idee hoe ik daar bij kan komen….
Aanjager probleem is ook nog niet opgelost, op het zwarte stekkertje staat inderdaad de spanning en verder lijkt alles daar in orde dus dan moet ik de middenconsole maar eens gaan demonteren…



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Voor wat betreft het scharnier zou het kunnen zijn, dat de binnenplaat met het schroefdraad in de deurlijst naar beneden is gevallen. Probeer eens met een magneetje om door zo’n gat in die lijst te kijken wat je allemaal uit die lijst op kunt vissen. Misschien ook die plaat. Ik weet niet hoe die van fabriekswege in de auto is gezet, maar soms willen ze gewoon naar beneden vallen, wat mijns inziens niet echt de bedoeling is.
Succes!










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik heb dus het hele onderste scharnier losgehaald en het plaat je blijkt er wel in te zitten maar de draad is dol…. vandaar dat ik de bouten niet meer aan kon draaien
Dus nu hangt de deur op half zeven, niet lekker om zo naar Frankrijk te rijden.
Maandag maar eens verse bouten scoren, misschien lukt het om daarmee de draad weer goed te tappen.
ik zou een tap M8 pakken en géén bout om draad te tappen!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Of je boort hem op met boor 8 en tapt er M10 in, gaat nooit meer kapot.