5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

CX 2500D Familiale en CX 2000 Pallas van bonetone - startprobleem!
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 mei 2009 01:52 AM
  [ # 61 ]

In de loop der jaren zijn er misschien wel andere assen ingegaan? Niet de juisten?

Profiel  

bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 943

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 23 mei 2009 07:47 PM
  [ # 62 ]

Dat kan natuurlijk maar het is toch vreemd dat de lengte anders is??
Bij mijn auto werkte dat duidelijk niet terwijl het bij een vergelijkbare auto (bouwjaar & hetzelfde blok) wel ging.
Of zou er verschil tussen een break en een berline zijn?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 mei 2009 10:21 PM
  [ # 63 ]

Nee, geen verschil tussen break en berline aan de voorkant. Geen idee. Dat is het lastige met van die oude auto’s. De historie is soms weg.

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 30 mei 2009 07:27 PM
  [ # 64 ]

Zo, vandaag de auto naar Dibert gereden voor anti-roestbehandeling. Lekker hoor, zo’n stuk op de snelweg zweven, alleen jammer dat ik haar nu een tijdje moet missen Sad

En als dat gebeurd is maar weer eens verder met de binnenkant.
Heeft iemand nog lichtbruine deurpanelen voor een break liggen? En een set bruine familiale stoelen (achter + bankje)?

De kans is klein maar je weet maar nooit Cool

En dan daarna de kleine roestplekjes aan de buitenkant bijwerken en ander klein onheil verhelpen.

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 23 juli 2009 12:10 AM
  [ # 65 ]

Tijd voor een update want er is weer van alles gebeurd in de tussentijd.
Half juni hadden we een paar afspraken in de Randstad en op weg daar naar toe gingen opeens de stop-lampjes aan. Meteen van de weg afgegaan en jawel: de koelvloeistof spoot uit het voorraadvat….. Koppakking lek dus. Blijkbaar was ze toch een paar keer te warm geworden tijdens die perikelen met het koelsysteem.
Dus de auto weer naar de garage en daar een nieuwe koppakking erin laten zetten, het goede nieuws was dat volgens Nard de kop er nog als nieuw uitziet dus die moet wel een tijdje mee kunnen.  Smile

Ook nog nieuwe hydraulische olie + filters in het systeem in de hoop dat het langzame omhoogkomen en snelle inzakken daarmee verholpen was maar dat heeft geen enkele invloed daarop gehad.

Ondertussen ben ik ook nog allerlei kleine zaken gaan aanpakken, lampje achter, handrem bijstellen, deuren rechthangen (dat valt nog niet mee zeg…)
En verder nog aanpakken: ruitenwissermotor achter (werkt niet) sproeier voor en de ventilator is er nu ook al mee gestopt.

Gisteren opeens een geratel bij het achteruit schakelen, dus de koppelingskabel wat strakker gezet. Bij het testen van de koppeling opeens…. KNAK…. kabel gebroken Crying or Very sad
Dus naar Renard gereden om daar een kabel uit een andere te halen en vandaag gemonteerd.

Nu hopen dat alles het blijft doen want zondag gaat ze mee op vakantie naar Frankrijk Cool

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 24 juli 2009 12:40 AM
  [ # 66 ]

Ik krijg de aanjager van de kachel niet aan de praat. Weet iemand hoe dat precies in elkaar zit of wat het zou kunnen zijn?
Aan het kachelhuis zit een zwart stekkertje en een grotere met drie contacten, voor de verschillende snelheden. Als ik de aanjager aanzet meet ik wel spanning tussen de contacten en massa op het chassis maar niet tussen de drie contacten en het zwarte stekkertje. Klopt dat, of is die zwart ook massa en maakt die geen contact?

Ondertussen bij het prutsen nog per ongeluk een verkeerde aansluiting gemaakt en een zekering van 30A laten ploffen Surprisedops:
Zijn die glaszekeringen nog makkelijk te krijgen? Anders moet ik weer helemaal naar de garage rijden….

Profiel  

bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1136

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 juli 2009 12:47 AM
  [ # 67 ]

Halfords heeft assortiments pakjes glaszekeringen voor 3 euro.

Wel even goed checken of hij goed past. Ik had laatst ook eentje laten springen, maar de nieuwe zekering was iets dunner. Toen maakt hij dus soms wel, soms niet contact. Dan krijg je ook van ide fijne storingen. Heb die klemmetjes even iets naar binen geduwd en nu zit ie goed.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 juli 2009 12:51 AM
  [ # 68 ]

Kijk hier even of je dat wat helpt.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 24 juli 2009 12:57 AM
  [ # 69 ]
bonetone schreef:

Heeft iemand nog lichtbruine deurpanelen voor een break liggen?

Zoek je ze dus voor de achterportieren? Met of zonder gat voor raamslinger? Ik heb een hele tijd geleden 2 stuks ‘gedumpt’ in het magazijn van de club, ik denk dat ze er nog wel (ergens) liggen.

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 24 juli 2009 01:48 AM
  [ # 70 ]
garagestmarien schreef:

Kijk hier even of je dat wat helpt.

hmmm, dat is dan toch vreemd dat ik wel spanning meet op die drie pinnen maar niet samen met die zwarte connector maar met de massa op het chassis??
Ik kan nu even niet meten vanwege de zekering maar ga het morgen even opnieuw bekijken.

@25trd: ik zoek ondertussen voor- en achterportieren want de panelen die ik had voor de voordeuren bleken toch erg beroerd te zijn.
Dibert heeft ook nog “wat” liggen en een tochtje naar het magazijn is ook niet verkeerd Very Happy

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 25 juli 2009 06:14 PM
  [ # 71 ]

Weer een nieuw probleem, ik heb de bestuurdersdeur nog een beetje bijgesteld en nu zitten de bouten van het onderste scharnier los.

Weet iemand hoe dat precies in elkaar zit? Ik neem aan dat daar een plaatje achter zit met boutgaten maar ik heb geen idee hoe ik daar bij kan komen….

Aanjager probleem is ook nog niet opgelost, op het zwarte stekkertje staat inderdaad de spanning en verder lijkt alles daar in orde dus dan moet ik de middenconsole maar eens gaan demonteren… Sad

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 juli 2009 10:34 PM
  [ # 72 ]

Voor wat betreft het scharnier zou het kunnen zijn, dat de binnenplaat met het schroefdraad in de deurlijst naar beneden is gevallen. Probeer eens met een magneetje om door zo’n gat in die lijst te kijken wat je allemaal uit die lijst op kunt vissen. Misschien ook die plaat. Ik weet niet hoe die van fabriekswege in de auto is gezet, maar soms willen ze gewoon naar beneden vallen, wat mijns inziens niet echt de bedoeling is.

Succes!

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 26 juli 2009 01:41 AM
  [ # 73 ]

Mad
Ik heb dus het hele onderste scharnier losgehaald en het plaat je blijkt er wel in te zitten maar de draad is dol…. vandaar dat ik de bouten niet meer aan kon draaien Crying or Very sad
Dus nu hangt de deur op half zeven, niet lekker om zo naar Frankrijk te rijden.

Maandag maar eens verse bouten scoren, misschien lukt het om daarmee de draad weer goed te tappen.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 26 juli 2009 11:22 AM
  [ # 74 ]

ik zou een tap M8 pakken en géén bout om draad te tappen!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1250

Gepost: 26 juli 2009 12:43 PM
  [ # 75 ]

Of je boort hem op met boor 8 en tapt er M10 in, gaat nooit meer kapot.

Profiel  

5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook