8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
De CX 2400 Prestige van Gauthier
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 10 april 2009 07:27 PM
  [ # 106 ]

Verlies je het patina niet door te verven? Of bestaat die verf ook kleurloos, eerder een vernis dan?

Deze stoel is geverfd geweest en persoonlijk vind ik het resultaat niet mooi. Op zich wel uitstekend gedaan maar het patine is weg, en dat vind ik nu net het mooie aan een oud interieur.

Momenteel ben ik aan het Leatherique-n:

met een zachte borstel afstoffen, stofzuigen, in de Rejuvenator olie zetten en inmasseren. Vervolgens op een warme plaats laten inwerken. Daarvoor heb ik een klein bijverwarmertje in het kleinste kamertje bij mij thuis geplaatst om het daar warm te stoken. Daar kan het dan mooi intrekken. Als alles mooi is ingetrokken moet ik ‘prestine clean’ gebruiken om de vervuiling die aan de oppervlakte is gekomen, te verwijderen zonder de voedende olie op te lossen. Dat zal dan voor morgen zijn.

De achterste kopsteunen die erg waren verdroogd van de zon en zijn na 1 laag al veel soepeler geworden.

Ik ga zeker nog advies inwinnen over de verdere behandeling voor mijn zetels, bij de man die de stiknaad mag repareren. Eens vragen wat hij vindt van verven.

 

Water en olie bekijken, nu je het zegt. Ik moet nog eens in het boekje kijken hoe die kap nu ook alweer opengaat en waar je peilt. De oliepeilmeter (met die ronde knop en dat glaasje) aan de stuurkolom, kan ik die gebruiken of is die niet betrouwbaar?

Zijn er bepaalde eisen waaraan de koelvloeistof moet voldoen?
Olie is 20W50 mineraal, dat heb ik nog staan.
Benzine 98 ongelood?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 april 2009 08:22 PM
  [ # 107 ]

ja olie is 20w50 je kan best je peilstok gebruiken om het peil te testen en de kap openen doe je links opzij met een hendel.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 april 2009 10:32 PM
  [ # 108 ]
BEsuper schreef:

Deze stoel is geverfd geweest en persoonlijk vind ik het resultaat niet mooi. Op zich wel uitstekend gedaan maar het patine is weg, en dat vind ik nu net het mooie aan een oud interieur.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik weet dat het ook mogelijk is om een dunne bovenlaag aan te brengen die snel slijt, zo krijg je na verloop van tijd dit effect weer terug. Ik ben benieuwd wat de specialist je adviseert!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 11 april 2009 10:46 AM
  [ # 109 ]

Hoe neem je de achterbank er uit? En zijn de voorstoelen om te wisselen tussen chauffeur en passagier, zodat ik kan op de pasagiersstoel kan blijven rijden terwijl ik de andere invet.

Ik ga de portierpanelen laten zitten, lijkt me dat ik ze goed kan behandelen terwijl ze nog op de deuren hangen.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 april 2009 11:15 AM
  [ # 110 ]

De zitting kan je zo optillen. Die zit met twee doppen in de bodem geduwd. Aan de voorkant van de zitting op de hoek. Gewoon een ruk omhoog en die is los.
De rugleuning heeft twee plaatjes met sleutelgaten. Die plaatjes kan je verdraaien/verschuiven, zodat ze om de moer los komen. Als je aan de onderkant de rugleuning wat optilt kan je ze zien zitten.
De bovenkant hangt gewoon om de hoedenplank.


Voor de duidelijkheid nog een foto, zodat je weet waar je naar zoekt.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 april 2009 11:51 AM
  [ # 111 ]
Ree schreef:
BEsuper schreef:

Deze stoel is geverfd geweest en persoonlijk vind ik het resultaat niet mooi. Op zich wel uitstekend gedaan maar het patine is weg, en dat vind ik nu net het mooie aan een oud interieur.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik weet dat het ook mogelijk is om een dunne bovenlaag aan te brengen die snel slijt, zo krijg je na verloop van tijd dit effect weer terug. Ik ben benieuwd wat de specialist je adviseert!

Ree

mmm het leder van die beige zetel vindt ik toch ook te strak naar mijn zin… de zwarte zetels van jouw zijn wel prachtig vindt ik dan weer….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 11 april 2009 02:56 PM
  [ # 112 ]

Wendela, bedankt voor de foto, de bouten zaten goed weggestopt.

Er ligt zelfs een zuidfrans schelpje en een plastic speelgoed ruimtemannetje onder de zetel.

vannamiddag verder poetsen, het is mooi weer daarvoor.

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 11 april 2009 08:55 PM
  [ # 113 ]

Zopas een ritje gemaakt:

Bij terugkomsst bemerkte ik iets raar:
er komt een klikkend geluid van onder de kap, met onregelmatige tussenpozen, vooral hoorbaar bij stationair draaien. ik heb even gevoeld en geluisterd onder de kap: bij iedere ‘klik’ snokt het aan de hogedrukleiding van de lhm-pomp…
Iemand een idee?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 april 2009 10:46 PM
  [ # 114 ]

De pomp die het systeem terug op druk brengt? (bij mijn BX is het meer van ‘pssssshhhhtpt’ en precies ook nogal regelmatig als ik voor het rode licht sta vb)

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 april 2009 02:52 PM
  [ # 115 ]
BEsuper schreef:

Ik ben van plan Leatherique Rejuvinator oil en Prestine Clean op mijn interieur te gebruiken. Ik lees er veel goeds over, het maakt leder weer soepel en mooi. Twee Prestiges hebben de behandeling al gehad:

Een laagdaks Prestige die in een… ahum… aparte kleur is gespoten,
en de CX Prestige van forummer Mark24V6.
Ik ga enkel voeden, niet verven. Er zit een mooie patina op de zetels.

knuffel   gooi

Als ze op Citromobile staan ga ik zeker langs. Mijn CX heeft nog heel mooi leer, maar kan wel een behandeling gebruiken. Ook alleen voeden en onderhoud bye

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 12 april 2009 03:12 PM
  [ # 116 ]

Citromobile editie 2010? Tegen deze Citromobile ga ik nooit alle papieren hebben om legaal naar Utrecht te zweven. De dame staat nu op transitplaten, en die zijn maar een dag of 10 meer geldig.

Je mag steeds mijn DS komen bekijken op de parking hoor! Die heeft ook heel mooi soepel natuurkunstleder.

Als het Leatheriquen voltooid is ga ik uitgebreid verslag uitbrengen erover.

Wat die tik betreft, ik denk dat het inderdaad de conjoncteur-disjoncteur is die afslaat. Het zit vast tussen mijn oren. Met de ramen dicht hoor je dit trouwens amper.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 april 2009 03:16 PM
  [ # 117 ]

Voila… Zolang je enkel nog die ‘psssshhhpt’ hoort en geen pauzes meer, dan moet je jezelf zorgen maken Wink .

Ik duim in elk geval voor je dat je door die keuring raakt en je gelijkvormigheidsattest snel krijgt (minstens 3 weken wachten wel Confused ).

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 13 april 2009 08:21 PM
  [ # 118 ]

De Leatherique behandeling vlot goed:

achterbank is volledig gedaan: het leder is er enorm van opgeknapt en weer mooi soepel. vooral de zitting nam de olie in het begin sneller op dan ik kon kwasten.

De kopsteunen achter dan. Deze zijn er minder goed aan toe. Kartonhard aan de achterzijde, van aan de Cote d’Azur te staan wellicht. Deze blijven maar Leatherique opzuigen en zijn al een stuk soepeler geworden.
Een heeft een stiknaad die ooit eens is gerepareerd met weinig oog voor detail. De ander moet nog worden gerepareerd (driedubbel stiksel, de ‘verdoken’ draad die alles samenhoudt is gebroken, hadden de bekleders bij Citroën daar maar een stuk band onder genaaid dat de druk opvangt zodat het stiksel minder wordt belast). Deze moet eerst goed soepel worden voor ik deze terug aaneennaai met een kromme ledernaald.

Dan de voorstoelen. Alle bouten goed gangbaar behalve een. Een inbusbout van de passagiersstoel is doorgedraaid. Niet de kooimoer onderaan, maar het binnenzeskant is uitgesleten. Nu wil ik die stoel liever buiten de CX behandelen, heeft iemand tips om deze los te maken? Zelf dacht ik om met een klein ijzerzaagje een gleuf te zagen in de kop van de bout en dan met een platte schroevendraaier mijn geluk te proberen, heeft iemand nog tips?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 april 2009 08:27 PM
  [ # 119 ]

Dat zou je kunnen proberen, maar ik denk dat je zult moeten gaan boren.

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 14 april 2009 10:55 AM
  [ # 120 ]

Donderdag, 8 uur, keuringsstation Deerlijk keuringslijn 4.

 

Dan gaan ze het dossier opmaken om mijn CX gelijkvormig te keuren.

Wij leven op hoop…

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook