











Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
garagestmarien schreef:Dat zou je kunnen proberen, maar ik denk dat je zult moeten gaan boren.
Juist, gaatje boren en met een linkse tap eruit draaien. wellicht eerst nog even flink inspuiten met wd40.
En dan nu het kompliment….................................... Wat een schitterende Voiture!






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
En ook formulier 705 is een feit! En dat zonder de douanier wat ‘drinkgeld’ te geven!
@Bunny: succes!














Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
BunnY schreef:Voila… Zolang je enkel nog die ‘psssshhhpt’ hoort en geen pauzes meer, dan moet je jezelf zorgen maken
.
Ik duim in elk geval voor je dat je door die keuring raakt en je gelijkvormigheidsattest snel krijgt (minstens 3 weken wachten wel
).
Voor m’n Franse GTi Turbo duurde het slechts 7 werkdagen voordat ik het gelijkvormigheidsattest,afgestempelde inschrijvingsaanvraag en keuringsattest kon gaan afhalen.
De keuring was ook geen enkel probleem , de wagen werd gekeurd onderleiding van de stationchef samen met 3 medewerkers.
@BEsuper
Prachtige CX!
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
That’s Belgium zal ik maar denken?














Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
BunnY schreef:That’s Belgium zal ik maar denken?
Volgens mij lig er veel aan de medewerking van het keuringsstation, die moeten de gelijkvormigheidsaanvraag doorsturen naar Brussel.
En inderdaad in Belgie weet je nooit wanneer dat zoiets inorde komt
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
De CO is afgesteld door Garage Ricky. Ricky heeft ook de bout van de stoel gelost en de koplampen geregeld, de remmen getest en het raam aan de bestuurderskant terug op gang gekregen.
Nu kan ik heerlijk met mijn arm uit het raam hangen.
Volgens hem ziet het er goed uit voor de keuring morgenochtend. Hopelijk is alles snel geregeld.
Morgen ga ik eens rondbellen voor een antiroestbehandeling.






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Voila, de Cx is getest, gemeten gewogen en gekeurd. Er zat wel een slecht contactje op het lampje van de voorpinker waarvoor ik moest teruggaan, maar verder is alles in orde en gaan ze de papieren aan het ministerie overmaken, over een dag of tien ten vroegste mag ik dan mijn gelijkvormigheidsattest gaan afhalen en nogmaals heel het keurgebeuren doorlopen en nogmaals langs de kassa passeren. Dan krijg ik de papieren waarmee ik nummerplaat en inschrijving kan gaan afhalen.
De rem- en amortisseurtest was vreemd om te zien, de CX maakte allerlei gekke sprongen en de schouwmeester (die er in zat) werd er haast zeeziek van.
Maar alles was in orde waardoor ik nu een groene kaart heb gekregen met enkel administratieve gebreken. Verder is mijn CX dus prima in orde om op de weg te komen.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als ik je verhaal zo lees, snap ik dat er niet veel auto’s geimporteerd worden in belgie. Gelukkig gaat het in dit geval relatief soepel.
Dus met een beetje geluk over twee weken de weg op?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gefeliciteerd Gauthier, gaat de goede kant op.
@ Ree, volgens mij is het vooral een zaak van relatieve willekeur in die mooie belgische bureaucratie…






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
...en met veel geluk Citromobile per CX…
Procedure in België is niet moeilijk voor recente wagens of voor auto’s van constructeurs die zelf bereid zijn het gelijkvormigheidsattest af te leveren, maar je moet weten waar je moet zijn en hoe je het moet regelen. ik heb veel opgestoken van BXsport, die heeft zijn DS uit NL geimporteerd.






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Bestaan er officiele Dinitrol schema’s voor de Prestige? (waar boren, welk product met welke spuitkop, enz)?




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
zoals ik al zei ja dat bestaat voor de cx. prestige is juist hetzelfde natuurlijk.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
zal is zien of ik ergens zo’n schema vindt. wbogaerts heeft er zo eentje
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gisteren en vandaag Citromobile bezocht, DS spulletjes gekocht, CX spulletjes gekocht, waaronder twee oliefilters type 1109.N3. Dit zijn toch de goede voor mijn 2,4 liter carbu? De verkoper was Duits en ik ben de Duitse taal niet echt machtig.
Blauw filter met gouden letters en een grote dubbele chevron op. Ik geloof dat de fabrikant Purflux is maar dat staat er niet letterlijk op, wel een vaag logootje.