10 van de 15
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
de SM van gjspan
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 februari 2015 10:24 AM
  [ # 136 ]


t=l

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 13 februari 2015 10:34 AM
  [ # 137 ]

Wow, die espressokunstenaars worden ook steeds knapper…

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 13 februari 2015 10:55 AM
  [ # 138 ]

Kwestie van smaak, wat mannen willen cheese

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 februari 2015 10:43 PM
  [ # 139 ]
bogaard77 schreef:

http://effextures.com/wp-content/uploads/2013/08/Jupiter.jpg


t=l

Ik heb hem red face

Maar we zijn hier stevig wat “spam” mail in dit topic aan het stoppen hé  Laughing

Walter   nice day   sleep

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 24 april 2015 07:58 PM
  [ # 140 ]

Vandaag oliepomp uit elkaar gehaald om te reinigen en o-ringen te vervangen. Nu heb ik niet helemaal opgelet, en kwam er te laat achter dat als je het pijpje met veer en plunjer uit de oliepomp draait er ergens kennelijk extra schijfringetjes tussen zitten, voor de voorspanning van de veer denk ik.

Nu zie ik in het WPH dat er idd 1 ring tussen kan zitten aan de onderzijde van de veer. Echter heb ik 2 schijfringetjes en ik heb niet gezien waar ze vandaan kwamen, (vond ze eigenlijk per toeval in het bakje reinigingsdiesel).

De vraag: waar hoor ik beide ringen te plaatsen? beide onder de veer op het pijpje? of 1 boven en 1 onder de veer of maakt het helemaal niet uit?  red face

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 april 2015 11:55 PM
  [ # 141 ]

Hangt er van af welke versie pomp je hebt !

Foto kan wonderen doen .  cheese

Walter.  nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 25 april 2015 01:06 AM
  [ # 142 ]

1e foto

Afbeelding Bijlagen
CIMG3030.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 25 april 2015 01:09 AM
  [ # 143 ]

2e foto

Afbeelding Bijlagen
CIMG3031.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 25 april 2015 01:10 AM
  [ # 144 ]

3e foto, hopelijk voldoende beeld?

Afbeelding Bijlagen
CIMG3032.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 april 2015 02:13 AM
  [ # 145 ]

Beide onder de veer.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 april 2015 10:44 AM
  [ # 146 ]

Klopt , wel moet je de service instructie een keer bekijken over de kop van de plunjer !

Ook controleren of die plunjer vrij zit in het huis


Ik kan pas maandag bij die info tongue rolleye

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 april 2015 01:23 PM
  [ # 147 ]
wbogaerts schreef:

Ik kan pas maandag bij die info tongue rolleye


Ik vandaag al Laughing

 

Tevens heb je ook nog de oude (niet gemodificeerde) afvoerpijp (voor de oliedrukafregeling).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 25 april 2015 01:45 PM
  [ # 148 ]

Top, nieuw type plunjer is reeds aanwezig, zal de ringen onder de veer doen en verder doorlezen of er nog meer moet.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 april 2015 02:56 PM
  [ # 149 ]

Eigenlijk zou je dan daarna de oliedruk moeten testen. Meer kleine stalen ringetjes verhoogt de druk, meer grote koperen ringen verlaagt de druk. Steeds ongeveer 0,2 bar per ringetje. Niet meer dan 3 stalen ringetjes, want dan kunnen de windingen van de veer tegen elkaar komen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 25 april 2015 07:12 PM
  [ # 150 ]

Als ik hem in elkaar zet zoals het zat dan mag ik er toch vanuit gaan dat de druk goed is? Er is niets veranderd wat een andere overdruk zal veroorzaken toch?
Dat ik extra oliekanaaltje heb tbv smering ketting, en dat ik er een extra kanaal in heb omdat ik uiteindelijk toch een DS spanner met smering heb laten inbouwen zorgt alleen voor druk verlaging, dus de overdrukwaarde wordt niet aangetast, toch?

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
 
10 van de 15
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook