Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb inderdaad een universeel hela ding gekocht voor ik dacht 80 euro maar kan ook 120 zijn geweest
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
type 8FC 351 038-091
Al het goede duurt (heel) lang…..
Dank voor het antwoord! Kan ik me een voorstelling maken voor als die van mn CX eens kapot gaat.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik heb in mijn aantekeningen staan dat om de oliekoeler te vervangen er een mod mogelijk is door een warmtewissellaar van een CX turbodiesel te nemen, een bepaald pijpje in te korten en vervolgens een korter oliefilter op te draaien (van cx zelf).
Probleem is echter dat ik de herkomst van deze zgn kennis niet kan traceren. Weet 1 van jullie hier iets van?
Ik heb dit forum al doorkruist maar vind het niet.
groeten
Gert-Jaap
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
VDLaan verkoopt omzet kitjes. Je hebt die pijp nodig en moet een kogel verwijderen. Origineel filter past ook.
Walter bogaerts maakt RVS kachelpijpjes met Tstukje erin. Dan hoef je geen plastic T te gebruiken die ruimte inneemt.
zo doet PVKouteren het:
Walter maakt ook plaatjes alu die ipv de slangen boel op het blok komen! ideaal!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ok, is die set van VD Laan dan ook gebaseerd op die van de CX turbodiesel?
Het overige wat je noemt van Walter snap ik niet, zijn dat ook complete setjes of zijn dat onderdelen?
groet
GJ
Oh ja, omdat ik verder voor onderdelen aan het kijken ben, klopt het dat in de latere SM’s geen afdekrubber meer gebruikt wordt voor de schakelvork van de koppeling? Volgens mijn onderdelenboek is dit maar tot de 10e maand van 1970, iemand een idee?
Al het goede duurt (heel) lang…..
Ok, begrijp ik het nu goed dat det wisselgedeelte onder het filter van een CX TD is?
want dit ziet er wel heel mooi uit.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Juist. Maar van een XM 2.1 TD kan je hem ook gebruiken.
Je moet het oliefilter van de sm motor afhalen. Daar onder zit een veiligheids klepje in het oliekanaal. dat haal je er uit ( grote platte schroevendraaier). Dan dop je de slang aansluitingen van de oliekoelerslangen af met een plaatje. Monteer dan de warmtewisselaar met een passende bus (misschien kan walter die leveren voor de mensen hier) en klaar, aansluiten op de slangen naar de kachel. Weg oliekoeler links voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK, ik snap dat dit werkt, maar dan is er dus geen sprake meer van een ‘by pass’ voor als het toch eens nodig zou mogen zijn. Of ben ik nu blond?
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
die by-pass is er voor als er iets mis zou gaan met de slangen (of de radiator) van en naar de oliekoeler .
Als deze er niet meer zijn , heeft een bypass daarvoor geen zin meer .
Let wel , het overdruksysteem van de oliepomp zit IN de oliepomp ,
en dit blijft wel gewoon behouden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
gjspan schreef:ok, is die set van VD Laan dan ook gebaseerd op die van de CX turbodiesel?
ja. daar zit deze warmte wisselaar op.
gjspan schreef:
Het overige wat je noemt van Walter snap ik niet, zijn dat ook complete setjes of zijn dat onderdelen?
ja je kan het dekseltje achterop de motor waar de oliekoelerslangen opaansluiten afdoppen of zoals vKouteren met een ubocht of met het afdekplaatje van Walter (verreweg het mooist!)
gjspan schreef:
Oh ja, omdat ik verder voor onderdelen aan het kijken ben, klopt het dat in de latere SM’s geen afdekrubber meer gebruikt wordt voor de schakelvork van de koppeling? Volgens mijn onderdelenboek is dit maar tot de 10e maand van 1970, iemand een idee?
geen idee…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Foto van het prototype , bij de definitieve versie is er nog een hoek uit , zodat je nog bij je oliedrukkontakt kan
Walter
Meten is weten , gissen is missen
@ U-niek, zo zat ik evt. ook te denken, gewoon eindstop erin draaien. Heb je daar dan ook nog een ontluchting in de eindstop zitten of is dat niet nodig?
gr
GJ
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo zit het bij mij ook. Maar Walters plaat geeft weer meer ruimte achter de motor. De schroefdraad van de slangen en dus voor de eindstop is geen standaard draad…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>