Zo, even twee kleine vraagjes waar in forumland wellicht weer antwoorden voor te vinden zijn.
1. Zijn er nog verbeterde methoden om de RVS strip aan de voorzijde van de motorkap te monteren? De originele wijze zorgt voor spanningscorrosie als ik het mij goed herinner. Of toch weer gewoon zo doen?
2. in de lamphoudertjes van de kofferbak- en motorkapverlichting zit bij mij een kunststof vulbusje met daarin een cilindervormig tonnetje. Deze maakt contact tussen onderzijde lamp en het basisplaatje boven de veer waar de draad aan zit. Echter heeft dit tussendeel bij mij een oneindige weerstand en snap ik niet hoe de lamp moet gaan branden. Om te testen heb ik het even tussen de polen van een accu gehad maar lampie ging inderdaad niet branden.
Wat zie ik nu over het hoofd? Hoe hoort dit nu te werken? Het zit nl. origineel in elkaar.
Iemand een idee?
bvd.
Gert-Jaap
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De sierlijst monteren met kit. Polyurethaab zoals sikaflex.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
gewoon paar dikke klodders?
Al het goede duurt (heel) lang…..
Even uit het hoofd:
Kunststof delen zijn de draadgeleider: Op het plaatje zit de draad met een klodder soldeer ( of een busje ) vast, Plaatje drukt via veer tegen de achterzijde. Heb helaas geen plaatje . De draad zit dus direct verend aan de lamp.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja en hij heeft een soort valgewichtje dat aarde maakt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hierbij in volgorde de inhoud van de lamphouder, het gaat dus om het zilverkleurige tonnetje. Wat is dit en hoe zou het moeten werken?
Er naast een fotootje van de samenstelling zoals dat voor en achter bij mij in de SM zit.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
net ff die uit de motor ruimte van mijn SM gehaald. Werkte niet. In het tonnetje zit een kogeltje dat contact maakt onder een bepaalde hoek. Als hij het niet doet kan kruipolie helpen. Ik had em met WD40 na 10 minuten schudden weer werkend.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aha, zo werkt het dus. Ik had al zitten denken hoe het spul zou moeten schakelen. Ik ga het prpberen, dank!
effe snel getest, ja ik voel iets heen en weer gaan, weerstand gemeten en zowaar met een flinke tik, CONTACT!
Nu nog wat losser maken, dat inspuiten gewoon op het kopje en dan maar hopen dat het naar binnen loopt? Of heb je iets open gemaakt?
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee hij kan niet open. Ik heb het fels randje iets open gebogen en WD40 erin gespoten.. Hopen dat het werkt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ha Gert-Jaap,
Ben wel benieuwd hoever je bent nu. Zou leuk zijn als ik je ook nog ‘ns mag inhalen terwijl je in je SM rijdt in plaats van in je Benz. Dit zijn trouwens ook allemaal leuke ervaringen die een plekje in SublieM verdienen. De oude SublieMs doorlezend kwam ik je feuilleton tegen en vroeg me af hoe het was afgelopen. Nog niet dus. Ben benieuwd naar het vervolg.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb mn motorruimte lampje nu werkend. De vraag is alleen: hoe moet ie op de kap? lampje naar beneden of boven ( bij open kap)?
Hij zit nu naar boven. Dat past nèt met een 10 wattje..Een 21 watt wordt kapot gedrukt op de veerbol…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ffff een foto’je opgezocht… (bron: la Sm (olivier de serres) blz 47)
lampje nabeneden
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Na te hebben gegoogled, en gezocht op het forum, niet gevonden wat ik zocht. Dus daarom vraagje die wellicht iemand weet.
Ik heb een oliekeering nodig voor mijn tussenas, NIET de koelvloeistof dichting maar die aan de andere kant (vliegwielzijde).
Onderdelenboek geeft aan 5 405 710, maar tref hem niet aan op internet. Nu is het een oliekeerring 30x40x7, kan ik daar ook een universele op zetten? In betreffende maat is ruim voldoende te vinden…....
Al het goede duurt (heel) lang…..
Ja, dat is een standaard keerring, 30x40x7 , heel gangbaar.
Voor een goede afdichting wel controleren of je geen “groef” in de tussenas hebt.
Een NBR ring die tot 85-90 graden gaat is in principe O.K., dat is origineel, maar je blok wordt daar wel tot 90 graden. Je kunt dus overwegen een Viton ring te nemen. Stuur me maar een PB als je daar niet goed aan kan komen, ik kan je wel helpen.
To err is human, not to err is divine.
Staat me bij dat sommige daar een 2e bij op zetten daar hij na verloop van tijd wel weer eens wil gaan lekken.
Met een 2e zou je dit voorkomen….....???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.