michel-16v schreef:BunnY schreef:Gisteren een PRACHTIGE RODE bx op de Kaho in Gent. Was een Nederlander dus… iemand van hier?
Ow, was een 19 TZD
Was dit de DD-NV-40?
Die komt van hulst, laatst bij mij om wieldoppen geweest en dit is een 19 tzd die er z.g.a.n. uitziet
Ik heb geen idee wat de nummerplaat was. Was te hard bezig met kwijlen .
Zal in elk geval maar 1 iemand in, een meneer. Had gesloten wieldoppen die er ook nog heel mooi uitzagen in elk geval.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een rode BX GTi 16V MK1 met een mooi two tone lederen interieur:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom staat de motorkap half open?
En ook vreemd is dat er geen 16v logo op de achterklep zit maar een normaal GTi logo. Overigens van een type 3 BX.
Op kenteken is het wel een 16v
Ook wel jammer dat het leer op de linker lendesteun van de bestuurdersstoel beschadigd lijkt te zijn…
Arjan Verkade schreef:Waarom staat de motorkap half open?
En ook vreemd is dat er geen 16v logo op de achterklep zit maar een normaal GTi logo. Overigens van een type 3 BX.
Op kenteken is het wel een 16v
De allereerste 16V’s hadden nog niet het 16 Valve plaatje, maar BX GTI, en dan op het zwarte vlak bij het kenteken een los 16V plaatje.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Arjan Verkade schreef:Waarom staat de motorkap half open?
En ook vreemd is dat er geen 16v logo op de achterklep zit maar een normaal GTi logo. Overigens van een type 3 BX.
Op kenteken is het wel een 16v
De allereerste 16V’s hadden nog niet het 16 Valve plaatje, maar BX GTI, en dan op het zwarte vlak bij het kenteken een los 16V plaatje.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BasisBIX schreef:Arjan Verkade schreef:Waarom staat de motorkap half open?
En ook vreemd is dat er geen 16v logo op de achterklep zit maar een normaal GTi logo. Overigens van een type 3 BX.
Op kenteken is het wel een 16v
De allereerste 16V’s hadden nog niet het 16 Valve plaatje, maar BX GTI, en dan op het zwarte vlak bij het kenteken een los 16V plaatje.
Oké, duidelijk
Een normale GTi in die tijd had natuurlijk 19 BX GTi achterop staan. De 16v dus BX GTi en een los 16v logo.
Bij later mk1 staat er toch BX GTi 16v? En bij een mk2 toch BX GTi 16 Valve?
Of verschild dat ook weer per land?
Even voor de goede orde: het gaat hier om een 16V met wellicht de meest bijzondere achtergrond van alle Nederlandse 16V’s!
In 1988 voor het eerst op kenteken gezet in…. de USA!
En in 1990 terug gehaald naar Nederland. De USA-specificaties zijn ondertussen al van de BX afgehaald zo te zien.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Aah, dit is dus die CXA.
Vandaag wederom die 14RE die door Anciennes hiernaar toe gehaald is gespot. Volgens mij ken ik de eigenaar, binnenkort even contacten. Ding is leuk!!!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
XBXG schreef:Even voor de goede orde: het gaat hier om een 16V met wellicht de meest bijzondere achtergrond van alle Nederlandse 16V’s!
In 1988 voor het eerst op kenteken gezet in…. de USA!
En in 1990 terug gehaald naar Nederland. De USA-specificaties
Wat waren die specificaties nog verder dan ze zijlichten en het interieur?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Pfoe, dat zal ik even moeten navragen bij de kenner.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Natuurlijk standaard ronde koplampen. Het grilletje lijkt ook wel rood ipv zwart
het is wel een erg sexy bakkie. ziet er mooi uit.
Daan88 schreef:XBXG schreef:Even voor de goede orde: het gaat hier om een 16V met wellicht de meest bijzondere achtergrond van alle Nederlandse 16V’s!
In 1988 voor het eerst op kenteken gezet in…. de USA!
En in 1990 terug gehaald naar Nederland. De USA-specificatiesWat waren die specificaties nog verder dan ze zijlichten en het interieur?
als de “BXA” dezelfde modificaties had als de CXA dan gaat het ook nog om:
- verzwaarde bumpers
- benzinedampterugvoerinstallatie
- en een hele rattaplan aan disclaimerstickers, bv “als u aan het stuur draait dan kan de wagen van richting veranderen”
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Timo1990 schreef:Een rode BX GTi 16V MK1 met een mooi two tone lederen interieur:
Oef, dat interieur
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3