4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Goofblikscha’s BX 16TZI Verkocht
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 juli 2009 12:05 AM
  [ # 46 ]

Ik ben vorige week begonnen om de BX vakantie klaar te maken. Het kachelbedieningsspul helemaal uit elkaar gehaald, nieuwe kabels van de sloop gehaald, en alles opnieuw gemonteerd, zodat alle kachelknoppen weer werken.

Gisteren heb ik een veerpootretourslang vervangen, zit weer een mooie nieuwe onder. Ook heb ik de remschijven opnieuw gemonteerd, omdat ze nogal trilden tijden het remmen. Oppervlakten schoonmaken was al genoeg om het sterk te verminderen.

Vandaag was ik aan het opruimen in de schuur en kwam ik nog een achterbank van een TZI tegen, en ben ik aan wat handwerk begonnen:


Zelfbouw middenarmsteun.

Ook heb ik naar voorbeeld van BasisBix nou deurpaneel-armsteuntjes   Cool  Daar zal ik morgen nog even een foto van maken.

Verder moet ik nou echt wat aan de uitlaat gaan doen, die is namelijk helemaal doorgerot. Vraagje: er zit nou een 1.4 uitlaat onder. (qua diameter) Hoort hier geen dikkere uitlaat onder?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 22 juli 2009 12:17 AM
  [ # 47 ]

zitten je dempers met handige flensen? dan is bij 1600 zo, volgens mij zit een 1400 uitlaat helemaal in elkaar geschoven? kan het mishebben hoor

maar leuk bezig Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 juli 2009 12:20 AM
  [ # 48 ]

Die van mij zit dus in elkaar geschoven, En alle andere ‘grotere’ bx-en die ik had, hadden die handige flensen ja…

Maar aangezien ik een moderner motorblok heb, weet ik niet zeker hoe of wat er origineel onder hoort.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 juli 2009 12:24 AM
  [ # 49 ]

Toch even de regen getrotseerd:

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 juli 2009 12:27 AM
  [ # 50 ]

Ziet er goed uit die middenarmsteun!! Cool

Ik ga binnenkort ook dat witte draaiknoppen bakje vervangen, omdat mijn draaikop afgebroken is. Een rotwerk, of valt het mee? Ik heb al een hoop ellende gehad met het klemmetje vast te zetten van 1 draaiknop, laat staan 3. Rolling Eyes

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 juli 2009 12:30 AM
  [ # 51 ]

Die klemmetjes zijn inderdaad een nachtmerrie. Zo ook de afstelling van die kabels, mijn warm koud knop kan nog steeds maar een slag van 90 graden maken, maar hij gaat gelukkig wel helemaal van heet naar koud.

Het monteren was nogal een gedoe bij mij, ik heb het dashboard zelf losgehaald en naar voren getrokken, zodat ik een beetje werkruimte had om de kabels netjes op het witte paneeltje te krijgen. Dik uur mee bezig geweest…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 juli 2009 01:37 AM
  [ # 52 ]

Fijn he, al die armsteuenen rondom?  Laughing

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 juli 2009 01:49 AM
  [ # 53 ]

Jup Cool

Alleen jammer dat er geen bakje in de middenarmsteun zit. Hij is helemaal van hout Laughing  Jammer, dan moet ik een ander bakje verzinnen voor de pennen enzo.

Oja, mij cassette vakje bevat op het moment alle carkit elektronica. Vakantie over, ander vakje er in, en weg carkit.

Wat mis ik nog? Ohja, bekerhouders.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 22 juli 2009 02:24 AM
  [ # 54 ]
GoofBlikscha schreef:

Die van mij zit dus in elkaar geschoven, En alle andere ‘grotere’ bx-en die ik had, hadden die handige flensen ja…

Maar aangezien ik een moderner motorblok heb, weet ik niet zeker hoe of wat er origineel onder hoort.

Onder jouw TZI hoort dus ook een uitlaat met flensen waar 2 halve maan-klemmen op kunnen, snap je het nog?  Laughing  (die dus niet vastrotten, die schuifdingen wel)

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 augustus 2009 01:58 PM
  [ # 55 ]

Hellup!

Ik heb 20km gereden met de lambda sonde stekkers verkeerd om aangesloten Shocked  Onderweg ging ineens het storingslampje branden, en de katalysator was gloeiend heet.

Ik heb de stekkers omgedraaid, computer gereset, en het lampje is en blijft nou wel uit….

Kan ik de sensor nog vertrouwen, of is ie gewoon stuk?

Oja, toen de stekkers verkeerd zaten, reed de auto heel erg veel sneller Rolling Eyes Nou alles weer goed zit is het gewoon weer een trage bak… 


(dit alles is gekomen door een uitlaatwissel)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 augustus 2009 02:03 PM
  [ # 56 ]

Als de sensor niet goed is, blijft het MM lampje op zeker branden. Ik zou dus denken dat het nog functioneert. Is nu natuurlijk wel eerste verdachte voor vage storingen in de toekomst Cool

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 augustus 2009 02:04 PM
  [ # 57 ]

Ik ga donderdag op vrijdag nacht naar FR (Lyon) dus ik hoop dat hij het nog even uithoudt…

Loopt een BX desnoods ook zonder lambda sensor? Dat als hij stuk gaat ik hem helemaal kan ontkoppelen?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 augustus 2009 02:17 PM
  [ # 58 ]

Mijn GTi liep wel zonder Lambda, maar echt soepeltjes ging dat niet.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 05 augustus 2009 11:16 PM
  [ # 59 ]

en verbruik zal ook behoorlijk hoger uitvallen…

2CV 1985

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 06 augustus 2009 03:18 PM
  [ # 60 ]
raoel schreef:

en verbruik zal ook behoorlijk hoger uitvallen…

Dat zal inderdaad wel, want als ik de lambda losgooi rijdt de auto veel harder Laughing 
Nou heb ik deze BX altijd al traag gevonden. Maargoed, 1 op 14 is ook leuk. Ik ben benieuwd hoe hij het naar FR gaat doen, met een volgeladen kofferbak…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook