Schade oplossen
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 18 maart 2009 12:33 AM

Afgelopen oktober ziek als ‘n hond toch de overweging gemaakt naar m’n werk te gaan. Draai bij Leenderheide (het is ook nog donker) de snelweg op en alle 3 de rijbanen rijden even langzaam, links van me rijdt een duitse vrachtwagen. Op een gegeven moment rijdt mijn baan iets sneller en ik begin links-voor de vrachtauto te komen, rijdt er echter nog een beetje naast. Net voorbij afslag Waalre mag verkeer vanuit Venlo (de linkse 2 banen) ook de rechter gaan gebruiken en de chauffeur van de vrachtauto komt nietsvermoedend naar rechts. Een ongeluk was onvermijdbaar en doordat de chauffeur deze maneuvre rustig aan deed, kan ik dit bericht nog typen, en zelfs nog gewoon Xantia rijden. De chauffeur heeft me nooit gezien aangezien ik me (achteraf realiserend) continu in zijn dode hoek bevond (ik probeer vanaf dat moment te vermijden dat ik rechts van een vrachtauto rijdt, tenzij de chauffeur een goede kans heeft om me te zien).

De schade-afhandeling begint nu (na bijna 5 maanden) erop te lijken dat de verzekering van de tegenpartij eindelijk bedenkt dat ze maar eens moeten gaan betalen…..
Nu is de sier-strip van m’n linker-achterportier beschadigd en daarover heb ik wat vragen :
Is het achterportier van een Break anders in dit aspect als van een Berline ?
Is er in de vorm van deze strip iets veranderd door de jaren heen ?
Hoe zitten dit soort strips bevestigd / hoe kan ik het beste demonteren en monteren ?
Hoe kan ik voor niet te veel geld aan zo’n strip komen ?
Hoeveel carrosserie-kleuren zilver waren er in 2000 leverbaar ?

Alvast bedankt,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 18 maart 2009 11:28 PM
  [ # 1 ]

Enkele vragen kan ik beantwoorden:
Ja, het achterportier van een break is anders dan van een berline.
De strip is volgens mij wel hetzelfde en is nooit veranderd.
Deplastic strip zit geklikt en kun je zo van het portier aftrekken. De “chroom” strip wordt hierin geschoven.
Het geheel van de deur af trekken en dan de “chroom” strip vervangen, vervolgens het geheel weer terug klikken.
Goed zoeken op de sloop of op marktplaats een setje RVS strips kopen. (Nooit geen bloemkolen meer).
Hoeveel kleuren zilver geen idee. Op de xantiaclub website staat een overzicht van alle kleuren die op de diverse jaargangen geleverd werden. Kijk daar eens naar. http://www.xantiaclub.net

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 22 maart 2009 07:23 PM
  [ # 2 ]

Hartelijk dank,

De meeste vragen zijn hierdoor wel beantwoord. Ik zag dat er eigenlijk maar 1 kleur zilver is (Gris Quartz).
Ik vond nog een foto van de schade.
 
Valt mee als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren als er een vrachtauto je flank in rijdt. Waarschijnlijk is alle schade veroorzaakt door de uitstekende wielmoeren en rechter-voorband van de vrachtauto, aan de vrachtauto was in de ochtendschemering geen schade zichtbaar.

Ik houdt jullie op de hoogte, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook