7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Digit van Daan
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 16 juni 2009 01:01 AM
  [ # 91 ]

Heerlijk mijn oude Digit zo te zien.

Dit is overigens een foto van toen ik ‘m nog had, op de terugweg van het Conservatoire in Aulnay-sous-Bois.  Cool

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 16 juni 2009 01:45 AM
  [ # 92 ]

He wat leuk Wouter, meer foto’s van deze Digit zijn altijd welkom Smile
Wat was de kilometerstand toen, weet je dat nog? Nu plusminus 271.500

De rest ook dank voor de reacties, heb nog geen tijd gehad om steekassen te wisselen, wordt pas na het weekend een keer denk ik..

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 16 juni 2009 02:47 AM
  [ # 93 ]

Ik heb de BX gekocht op 5 augustus 2005, met kilometerstand 221.122 Cool

Ze had toen zo’n 4 jaar stil gestaan in een militaire kazerne in Dongen (dat is nog eens een aparte plaats om een auto te bezichtigen!).
De Digit stond gewoon op Marktplaats voor € 450, en ik was de enige (!) die erop had gereageerd.

Zo stond ze er toen bij:

Ik was ‘r wezen ophalen met mijn toenmalige Digit (let ook op de kentekens):

Meteen een jaar in mijn stalling gezet en op 15 juli 2006 weer uit haar slaap gehaald.

Op 21 oktober 2006 heeft er een motorwissel plaats gevonden.
De 159A-motor (Sport-motor) is vervangen door de 159B-motor uit de ex-Digit (PH-11-FL) van Alcyone, omdat de Sport-motor allerlei enge geluiden maakte.

De motorwissel vond plaats bij kilometerstand 227.331:

De Sport-motor eruit:

Alles was nog zo goed als NIEUW!!

De ruilmotor is netjes nagekeken en voorzien o.a. een betere onderste motorsteun. Eigenlijk alle goede delen van beide motoren zijn gecombineerd tot een mooi resultaat.
Het omzetten duurde tot diep in de nacht.  Surprisedops:

De velgen van mijn andere Digit had ik al gauw omgezet, eveneens de nieuwe (!) achterdraagarmlager:

Ik heb de Digit gehad tot en met 15 december 2006, toen de kilometerstand op 232.695 stond. Ik heb er dus in totaal 11.573 km mee gereden.

Ik heb nog best wat foto’s van deze schoonheid, die de beste BX was van al mijn 15 BX’en! Soms vraag ik me wel eens af waarom ik haar toen heb verkocht.
Oja, ik verkocht toen al mijn BX’en, waaronder dus ook de Digit…

In België (op enkele kilometers van de Franse grens):

In Duitsland:

In Broek in Waterland:

In Zeeland:

Voilà.  Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 juni 2009 01:25 PM
  [ # 94 ]

Prachtig, en erg leuk verhaal!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 16 juni 2009 03:33 PM
  [ # 95 ]

Gaaf om te lezen!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 16 juni 2009 09:47 PM
  [ # 96 ]

Wat een leuke foto’s + tekst zeg! Bedankt!

Het is zeker geen slechte BX, al ontstaat er wel iets roest op de bestuurdersdeur, en over 2maandjes weer APK
Al vind ik wel dat de motor snel is, en dus neigt tot hard rijden/optrekken

Owja een keer tijd voor wat foto’s van een bleu olympe + bleu romantique? Cool

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2009 10:58 PM
  [ # 97 ]
Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 juni 2009 12:03 AM
  [ # 98 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat je zoiets ooit heb kunnen verkopen Wouter Wink

Sja, ik was toen gewoon even toe aan iets anders (lees: AX Volcane).
Al kwam ik na 50 dagen weer met genoegen terug in het BX-wereldje.  Laughing

Ik vind een BX 19 Digit nog steeds een unieke auto, maar het dashboard begon me toch wat te vervelen.  Surprisedops:
Het énige échte BX-dashboard blijft toch het standaard type 1 dashboard, als je het mij vraagt. Dat gaat geen dag vervelen…

Daan88 schreef:

Wat een leuke foto’s + tekst zeg! Bedankt!

Graag gedaan. Wink

Daan88 schreef:

Het is zeker geen slechte BX, al ontstaat er wel iets roest op de bestuurdersdeur, en over 2maandjes weer APK
Al vind ik wel dat de motor snel is, en dus neigt tot hard rijden/optrekken.

De motor komt dus uit de ex-Digit van Alcyone. Hij zal je kunnen beamen dat de motor erg fijn rijdt.

Daan88 schreef:

Owja een keer tijd voor wat foto’s van een bleu olympe + bleu romantique? Cool

Inderdaad. Maar dan moet eerst mijn Bleu Olympe weer aan de praat gebracht worden. Ik laat het wel weten per PB wanneer het mij goed uitkomt. Ik kom dan wel naar jou toe, om wat leuke foto’s te maken in het mooie Noordhollandse landschap.  Cool

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 juni 2009 12:16 AM
  [ # 99 ]

Net andersom Wouter.  Wink
159A=GT & Digit en 159B =Sport.  Laughing


Zeker die één na laatste foto vind ik erg mooi.  Cool

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 17 juni 2009 01:12 AM
  [ # 100 ]

nog eentje dan Laughing

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 juni 2009 01:19 AM
  [ # 101 ]
BasisBIX schreef:

Net andersom Wouter.  Wink
159A=GT & Digit en 159B =Sport.  Laughing

Kun je nagaan hoe lang ik al geen GT/Digit meer rijdt!!  Shocked  Shocked

Oh, wat schaam ik me, want de GT/Digit-motor blijf ik nog steeds de beste motor vinden, die ooit in de BX is geleverd. Vooral in combinatie met de close-ratio versnellingsbak.  Cool

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 17 juni 2009 01:25 AM
  [ # 102 ]
XBXG schreef:

Vooral in combinatie met de close-ratio versnellingsbak.  Cool

wat houdt dit in? er zit toch een hele normale bak (BE?) onder die in veel citroens en peugeots zitten?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 juni 2009 01:45 AM
  [ # 103 ]

Ik ben absoluut geen versnellingsbakkenkenner, maar ik weet wel dat de GT/Digit/Sport een kortere versnellingsbak heeft dan de andere BX’en. Hierdoor valt er nog beter te schakelen dan bij andere BX’en.

Dat de echte kenners dit mogen uitleggen.  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2009 10:52 PM
  [ # 104 ]

Het nadeel is dan direct het hoge toerental op de snelweg Sad

In de stad is het vaak wel ideaal Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 juni 2009 11:41 PM
  [ # 105 ]
XBXG schreef:

Ik ben absoluut geen versnellingsbakkenkenner, maar ik weet wel dat de GT/Digit/Sport een kortere versnellingsbak heeft dan de andere BX’en. Hierdoor valt er nog beter te schakelen dan bij andere BX’en.

Dat de echte kenners dit mogen uitleggen.  Wink

Door de versnellingsbakverhoudingen heb je een mooi oplopende versnelling, zonder een “gat” of grote toerenval na het schakelen. Hierdoor heb je altijd voldoende acceleratie.
Ook door de versnellingsbak, maar dan in combi met de carburateur en de set-up van het blok heb je al bij lage toeren een stevig koppel. Mijn GT bijvoorbeeld rij ik met gemak in z’n drie de hele stad rond, zonder protesten.
Het nadeel is inderdaad het hoge toerental, in de hoogste versnelling, op de snelweg (120 km/h @ 3600 rpm). Magoe, je moet er wat voor over hebben.

Overigens erg sfeervolle plaatjes van zowel de nieuwe als voorgaande eigenaar. Leuk verhaal ook, Wouter!

Profiel  
 
 
7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook