Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
GeraldDSuper schreef:Maar kan je ook gewoon doorrijden als dat met je voorband gebeurt?
Ik heb overigens maar 2 nieuwe XZX’en besteld. Jammer van die vorige na ‘slechts’ 40.000km
Ja, maar als je een heel voorwiel er af haalt heb je toch wel een probleem denk ik. Bij filmpjes met een heel wiel missend is het toch altijd een achterwiel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gert-Jan Brink schreef:Ik ken de Dot codes had er alleen niet naar gekeken. Normaal rijd ik in de winter alleen op zonnige dagen. heb die spijkerbanden puur omdat ik anders 6 maanden helemaal niet kan/mag rijden. maar goed ,volgende week zouden ze er toch af gaan. heb er 100 euro voor betaald op 4 goede velgen. in ieder geval plezier van gehad.
heb net ff gegeken ; DOT 133 zonder toevoegingen. das dus 1993 of nog waarschijnlijker 1983
...... zal Michelin maar niet lastigvallen.
Waarom geen 1973? Dat is echt goed mogelijk bij zo’n band.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
1973 ? dan zouden ze wel mooi bij het bouwjaar van mn dame passen ..
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Juist, heb iets soortgelijks meegemaakt met een achterband op mijn DS23 van 1973…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Brian schreef:GeraldDSuper schreef:Maar kan je ook gewoon doorrijden als dat met je voorband gebeurt?
Ja, maar als je een heel voorwiel er af haalt heb je toch wel een probleem denk ik. Bij filmpjes met een heel wiel missend is het toch altijd een achterwiel.
Heb je het hele filmpje gezien? Vanaf 0:30 zie je dat ze met een DS over een flinke pin rijden waardoor er een klapband voor is. De hydrauliek zorgt er hier juist voor dat de velg in no time naar de grond gedrukt wordt om evenwicht te bewaren.
Ik kan zelf getuigen dat ook een klapband voor geen invloed heeft. Zelf meegemaakt en alleen gemerkt aan geklapper en zoemend geluid, de auto bleef gewoon rechtuit rijden en het sturen ging net zo licht.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
boeman schreef:Brian schreef:GeraldDSuper schreef:Maar kan je ook gewoon doorrijden als dat met je voorband gebeurt?
Ja, maar als je een heel voorwiel er af haalt heb je toch wel een probleem denk ik. Bij filmpjes met een heel wiel missend is het toch altijd een achterwiel.
Heb je het hele filmpje gezien? Vanaf 0:30 zie je dat ze met een DS over een flinke pin rijden waardoor er een klapband voor is. De hydrauliek zorgt er hier juist voor dat de velg in no time naar de grond gedrukt wordt om evenwicht te bewaren.
Ik kan zelf getuigen dat ook een klapband voor geen invloed heeft. Zelf meegemaakt en alleen gemerkt aan geklapper en zoemend geluid, de auto bleef gewoon rechtuit rijden en het sturen ging net zo licht.
Volgens mij zie je de DS vervolgens helemaal scheef gaan hangen tot de velg de grond raakt. Dit zie je het duidelijkst bij twee lekke banden, maar ook al bij alleen lekke band voor.
Mijn idee is dat, doordat de DS zo veel gewicht voorin heeft, het missen van een achterwiel geen effect heeft, maar bij het missen van een voorwiel de auto wel ‘omvalt’, maar dan uiteraard maar naar 1 kant.
Dat zie je dus ook op het filmpje: zonder achterwiel blijft ze volkomen recht, met een klapband voor gaat ze scheef hangen.
Wel mooi, dat ze ondanks dit, blijkbaar fantastisch bestuurbaar blijft.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 10367
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik had in december in Duitsland een platte voorband bij 120 km/h. Trok maar een heel klein beetje aan het stuur; ik dacht dat het zijwind was.
Ik kwam er pas achter toen andere mensen begonnen te seinen. Erg veilig dus. Alleen wel jammer dat ik weer een band aan gort gereden had, zo bleek later.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb ooit hetzelfde gehad maar dan met een lekke band. Vertrokken bij kantoor om naar Amsterdam te rijden (vanuit Venray). Meteen de snelweg opgedraaid richting Nijmegen. De auto wilde niet veel harder dan 90-100, met moeite, en ik maar denken dat er iets mis was met de motor.
Gestopt op de vluchtstrook, motorkap open gedaan, niets te vinden. Rondje rond de auto en ja hoor, rechts achter lekker band. Niets van te merken tijdens het rijden behalve dat de auto niet sneller wilde dan 90.
Moet er niet aan denken wat er nu gebeurt als ik een klapband krijg met 110 (maximum snelheid hier in Australie) met mijn beest.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
jantje1948 schreef:.....Alleen wel jammer dat ik weer een band aan gort gereden had, zo bleek later.
Dat is de keerzijde van de veilige wegligging van de DS bij band-problemen: als je een zachte/lekke band hebt merk je dat pas als ie aan flenters gaat, zoals ik eens heb ondervonden met een XVS achter
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
camembert…...you have PB
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Brian schreef:Wel mooi, dat ze ondanks dit, blijkbaar fantastisch bestuurbaar blijft.
Uit eigen ervaring! het gaat iestje trillen.. Ik reed 120km/h
Achter ook 2keer gehad. Dat heb je eerst helemaal niet door….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik mag toch hopen dat het verhaal van de Gaulle bij jullie bekend is
en dat hij juist door de ds de aanslag heeft overleefd
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
algra schreef:ik mag toch hopen dat het verhaal van de Gaulle bij jullie bekend is
en dat hij juist door de ds de aanslag heeft overleefd
Uiteraard! Wij kennen onze klassiekers toch?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Verhaal van de Wie???
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance