9 van de 27
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

Achterasdemping Berlngo XTR
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 04 november 2009 07:16 PM
  [ # 121 ]

tja het onderstel blijft van een bestelwagen..
daarom is de prijs van de vorige berlingo ook een stuk lager dan bijv een picasso…

Profiel  

Hugo Bom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72

Gepost: 04 november 2009 07:32 PM
  [ # 122 ]

bij mij is het probleem dus opgelost van dat gebonk en de onstabiliteit.
mijn wagen rijdt nu als een echte luxe wagen zoals ze horen te rijden.
volgens een kolega (die trouwens met een c4 picasso rijd) moet mijn wagen niet onderdoen voor zijn wagen.

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 04 november 2009 09:25 PM
  [ # 123 ]

yep, het ontwerp van de auto is prima
het onderstel is constructief gelijk aan dat van de C4 Picasso; alleen de demper en veersterkte is aangepast.
maar bij Citroen NL is er geen behoefte om een produktiefout te herstellen
kijk voor de grap maar eens op het duitse forum http://www.berlingo.org
het stikt er van de klachten over defecte dempers; en inmiddels worden die in Duitsland op grote schaal vervangen.
en volgens Citroen NL is het een produkteigenschap ....
over en uit, Citroen

Berlingo rijder

Profiel  

Dyno
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92

- Berlingo Multispace.
Gepost: 04 november 2009 10:19 PM
  [ # 124 ]
Hugo Bom schreef:

bij mij is het probleem dus opgelost van dat gebonk en de onstabiliteit.
mijn wagen rijdt nu als een echte luxe wagen zoals ze horen te rijden.
volgens een kolega (die trouwens met een c4 picasso rijd) moet mijn wagen niet onderdoen voor zijn wagen.

Hey Hugo.

Wat hebben ze nu eigenlijk aan je wagen gedaan, zodat de problemen van dat gebonk en de onstabiliteit opgelost zijn…??
Hebben ze dit verholpen onder garantie, of heb je zelf voor de kosten mogen opdraaien…??

Greetz,...

-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-

Profiel  

Hugo Bom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72

Gepost: 04 november 2009 10:24 PM
  [ # 125 ]

mijn problemen zijn kosteloos onder garantie opgelost.
ze hebben, zo ver ik weet, (en bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt gaan we de documenten eens opvragen)hebben ze achteraan een nieuwe ophanging gestoken.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 november 2009 12:46 AM
  [ # 126 ]

volgens mij ging het om het vorige model berlingo (2008)
vandaar mij reactie..
de nieuwe heeft idd het onderstel van de picasso..

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

Gepost: 24 november 2009 08:11 PM
  [ # 127 ]

gisteren bij d dealer geweest met enkele probleempjes.
1 daarvan was ook de ophanging
die kraakt vooraan en achteraan.

ne gast die daar werkt heeft ermee gereden en zei dat het de zijruitjes van de schuifdeuren zijn.
Daar schijnt een actie op te komen.

ik vertelde dat ie da van die ruitjes al langer had, en dat ik dat op de 15000 beurt ook gezegd had, waarop zij weer zeiden da ik het hoorde van hun wanneer hij daarvoor terug mag komen.

ik bleef er uiteindelijk bij dat het gerammel wat ik beschrijf als gekraak niet het gerommel van de zijruiten is, maar wel van de ophanging!

daar hadden ze nog nooit van gehoord vertelden ze. en bij de testrit die ze makten viel het hun niet op.

morgen ff naar autogarden….
denk echt dat de garage waar ik m gekocht heb een klant minder heeft….

Profiel  

Dyno
< 100 berichten
Rank

- Berlingo Multispace.
Gepost: 25 november 2009 05:39 PM
  [ # 128 ]

Aangezien ze bij mijne dealer blijkbaar ook niets weten over deze problemen, laat ik het er toch niet bij.
Heb net een mailtje gestuurd naar Citroen Belgie.
Om eens te horen of ze daar op de hoogte zijn van deze problemen, en wat ze er aan gaan/willen doen.
Ben eens benieuwd naar hun antwoord.
Mijne Berlingo maakt momenteel al zoveel lawaai, dat ik er zelfs minder en minder graag mee rij.
Nochtans staan er momenteel nog maar 2200 km op den teller.

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 november 2009 08:06 PM
  [ # 129 ]
Dyno schreef:

Aangezien ze bij mijne dealer blijkbaar ook niets weten over deze problemen, laat ik het er toch niet bij.
Om eens te horen of ze daar op de hoogte zijn van deze problemen, en wat ze er aan gaan/willen doen.
Mijne Berlingo maakt momenteel al zoveel lawaai, dat ik er zelfs minder en minder graag mee rij.

dat is best snel dat je er minder graag in rijdt dan… enorm spijtig want de auto heeft ook echt wel goede punten hoor!!!!!

vandaag bij autogarden geweest!
ze hebben er mee gereden en mij er nog een hoop uitleg over gegeven die ik vaan mijn dealer nooit gekregen had….

de monteur zei dat het waarschijnlijk bij mij niet de as/ophanging zou zijn maar wel het holle geluid van de as. Dit “zou” normaal zijn omdat dit model berlingo gebruikt maakt van een holle as die de klanken enorm resoneerd. Dat was een vaak terug komende klacht.

over het rammelen zei hij dat t waarschijnlijk van binnenuit komt. ik heb toen eens gekeken en het zou kunnen kloppen.
mijn rechts achterpaneel in de koffer zat niet 100% vast. Het rammelen lijkt nu minder….

moest ik het toch nog allemaal te erg vinden mocht ik gerust terug komen zeiden ze en dan werd er verder op onderzoek gegaan!!!!

wat ook kon helpen was de banden druk een beetje verlagen want die vond hij ook erg hard staan…. laat dat nu iets zijn dat mijn eigen dealer ook tegen mij zei bij aflevering van de auto… bij de testrit die we toen samen gemaakt hadden vond hij mn ophanging best hard voor een citroen…. bleek de druk in de banden te hoog….
de gast die het onderhoud gedaan had enkele weken terug had ook de banden wat bijgepompt, en dus ook weer te hard gezet….

op hoeveel druk hebben jullie de banden van de XTR staan????

Hij heeft juist ook nog s ff in het computersysteem van Citroen gekeken en gezocht op chassis nummer om te weten of mijn model een weiziging zou moeten ondergaan, maar volgens het systeem komt mijn chassis nummer er niet in voor….

@Dyno: hou je ons op de hoogte ivm het mailtje????

groeten,

Tom

Profiel  

puggie_205
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161

Gepost: 25 november 2009 08:16 PM
  [ # 130 ]

bij peugeot is er toch een schrijven van geweest.
zouden ergens een extra rubber bijplaatsen boven aan de achterste schokdempers…

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 november 2009 08:24 PM
  [ # 131 ]
puggie_205 schreef:

bij peugeot is er toch een schrijven van geweest.
zouden ergens een extra rubber bijplaatsen boven aan de achterste schokdempers…

dat staat hier in deze 9bladzijden ook ergens beschreven…. da was ook maar bij enkele, bij de mijne zou het in elk geval niet moeten… zou…..

Profiel  

Dyno
< 100 berichten
Rank

- Berlingo Multispace.
Gepost: 25 november 2009 09:18 PM
  [ # 132 ]
SaXoKe schreef:
Dyno schreef:

dat is best snel dat je er minder graag in rijdt dan… enorm spijtig want de auto heeft ook echt wel goede punten hoor!!!!!

vandaag bij autogarden geweest!
ze hebben er mee gereden en mij er nog een hoop uitleg over gegeven die ik vaan mijn dealer nooit gekregen had….

de monteur zei dat het waarschijnlijk bij mij niet de as/ophanging zou zijn maar wel het holle geluid van de as. Dit “zou” normaal zijn omdat dit model berlingo gebruikt maakt van een holle as die de klanken enorm resoneerd. Dat was een vaak terug komende klacht.

over het rammelen zei hij dat t waarschijnlijk van binnenuit komt. ik heb toen eens gekeken en het zou kunnen kloppen.
mijn rechts achterpaneel in de koffer zat niet 100% vast. Het rammelen lijkt nu minder….

moest ik het toch nog allemaal te erg vinden mocht ik gerust terug komen zeiden ze en dan werd er verder op onderzoek gegaan!!!!

wat ook kon helpen was de banden druk een beetje verlagen want die vond hij ook erg hard staan…. laat dat nu iets zijn dat mijn eigen dealer ook tegen mij zei bij aflevering van de auto… bij de testrit die we toen samen gemaakt hadden vond hij mn ophanging best hard voor een citroen…. bleek de druk in de banden te hoog….
de gast die het onderhoud gedaan had enkele weken terug had ook de banden wat bijgepompt, en dus ook weer te hard gezet….

op hoeveel druk hebben jullie de banden van de XTR staan????

Hij heeft juist ook nog s ff in het computersysteem van Citroen gekeken en gezocht op chassis nummer om te weten of mijn model een weiziging zou moeten ondergaan, maar volgens het systeem komt mijn chassis nummer er niet in voor….

[Dyno: hou je ons op de hoogte ivm het mailtje????

groeten,

Tom

Wagen heeft idd ook veel goede punten.
Maar ik kan me gewoon ergeren aan een wagen die rammelt.
Ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden als ik een bericht terug krijg van Citroen Belgie.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten

Gepost: 25 november 2009 09:31 PM
  [ # 133 ]
Dyno schreef:

Ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden als ik een bericht terug krijg van Citroen Belgie.

als je een bericht terug krijgt…

de klantvriendelijkheid van citroen brussel is alles behalve top..

vond onlangs een artikel in de krant en dat typeert citroen brussel…

maar dat maakt verder niks uit, zolang ik een super dealer heb zal mij Citroen brussel net zo weinig boeien als dat ik citroen brussel boei..

Profiel  

cisds
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 25 november 2009 09:46 PM
  [ # 134 ]

Ik heb een berlingo multispace met 1500 km met ook inderdaad bonk bonk achteraan op onze belgische wegen ,ik zal mij ook richten naar de garage.Mijn rempedaal is sponsig (lucht in de remmen?)ben naar garage geweest ,daar verteld men mij dat het normaal is

mgv
cisds

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 november 2009 11:17 PM
  [ # 135 ]

geweldig toch… citroen belgie…. die hebben volgens mij het C.A.S uitgevonden….

C.A.S. = Citroën Afschuif Systeem

k hed een vraag mbt een testrit met de C4. de dealer stuurt me via mail naar Citroen Belux en Cit Belux stuurt me zonder een antwoord te geven terug richting de dealer…. van t kaske naar de muur noemen ze da….

ik vind t al een wonder da Cit Belux meegedaan heeft met t 90jaar feest….

Profiel  

9 van de 27
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook