21 van de 27
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

Achterasdemping Berlngo XTR
Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 21 juli 2010 04:02 PM
  [ # 301 ]

Hallo

Donderdagmorgen 15/07/2010, na het bezoek aan de garage een klachtenbrief verstuurd naar Brussel.
Op Dinsdagmorgen 20/07/2010 telefoon gekregen van citroên Brussel. Deze moesten de km stand + de nummerplaat weten en gingen de zaak eens bekijken.
Ik vind dat ze bij citroên veel bekijken en weinig doen om eens een deftig onderzoek te doen naar dit probleem.
Ik heb verschillende forums uitgepluist en bij andere garages navraag gedaan. Ze veranderen
steeds de schokdempers door hetzelfde merk of type in de plaats van eens een XTR te configureren naar een Berlingo multispace of C4 Picasso en zien wat dit geeft.
Bij mij zijn de achterste dempers vervangen, met het merk Sachs met als resultaat dat na een week er NUL verbetering is.
Als je op internet ziet hoeveel merken en types van dempers er op de markt zijn, dan kan ik moeilijk geloven dat er geen oplossing bestaat.
Wanneer citroên mij geen oplossing biedt ben ik zelf van plan om het vooraan eens te proberen met de alternatieve schokdemper van de Picasso, maar een Comfort type.
Mijn XTR is zo hard dat ge bij wijze van spreken uit uwe zetel davert en volgens de garage is dit bij de DS ook zo.Mijn dealer beweerde zelfs dat hij NOOIT een DS zou kopen.Goed om weten!!

Tot later

Jan

ps: wacht nog steeds op een positieve reactie van een tevreden XTR rijder.

Profiel  

cisds
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 21 juli 2010 08:45 PM
  [ # 302 ]

schokdempers van een multispace helpt ook niet want de mijne is een multispace en heb het zelfde probleem.
Ik hou je op de hoogte hoe mijn avontuur verloopt.

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 22 juli 2010 11:45 PM
  [ # 303 ]

Voor de achterschokdempers is er sinds enige maanden een vervangend type voor zowel MS als XTR. Of dit ook af fabriek nu wordt gemonteerd weet ik niet.
Voor de voorschokdempers is er voor de MS sinds 1 april een ander type (niet gelijk aan die van de Picasso). Deze wordt af-fabriek gemonteerd.
Verder is er nog een servicemelding sinds maart2010 over metaalachtig klapperend geluid aan de voorzijde. Oplossing hiervoor is het vervangen van een steunplaat aan de bovenzijde van de veerpoot voorzijde.
Dat er iets mis is dat weten ze dus wel bij Citroen !! ook bij Citroen NL.
Ze hebben alleen geen geld (of zin) om hun klanten service te geven.

Berlingo rijder

Profiel  

wibi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 23 juli 2010 12:03 AM
  [ # 304 ]

Ik ga volgende week even langs bij mijn dealer om te informeren zij worden al een beetje moe van mij want iedere keer beweren ze dat zij van niks weten en niks gehoord hebben ben benieuwd zo gauw ik wat hoor meld ik mij weer

Profiel  

Jan Nijs
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 juli 2010 02:41 PM
  [ # 305 ]

Aan XTR rijders

Bij mij zijn de achterdempers vervangen door het type 5206 YQ van Sachs en het haalt niets uit.

Aan Brandkraan.

Zou het mogelijk zijn om het type nummer en het merk door te sturen want in de garage weten ze niet welke te plaatsen.

Alvast bedankt.

Jan

Profiel  

Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 24 juli 2010 11:53 PM
  [ # 306 ]

Bij mijn XTR zijn de voorste vervangen, nu, na enkele duizenden kilometers (nog) geen probleem.
Echter, ik hoor al enige tijd nu achteraan een gebonk.
Eèn dezer gaat mijn buur (onderhoudstechnieker bij Citroën) met m’n wagen rijden.
Daarna gaat ie binnen voor onderhoud èn vernieuwen pompjes achterruit.
Wat de achtervering betreft : hij vertelde me dat Citroën er van weet en naar een oplossing op zoek is ...

Jan, ik geef je bewust gèèn chassisnummer omdat ik nog niet genoeg kilometers gereden heb met de vernieuwde voordempers en dus niet kan zeggen dat het een blijvende oplossing is ...

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  

wibi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 juli 2010 10:19 PM
  [ # 307 ]

Ik heb zelf maar weer contact gezocht met citroen nederland heb mijn verhaal gedaan dat de voorste schokbrekers zijn vervangen daar geen problemen meer mee heb maar de achterste schokbrekers maken nog steeds het bekende geklonk geluid de monteur hoorde het niet dus wordt al moeilijk heb ongeveer een 1/2 uur gereden het meeste geluid hoor je als je over dwarsrichels rijdt of korte hobbels van de voorste schokbrekers is citroen nederland op de hoogte maar van de achterste hadden zij nog geen klachten van binnen misschien een keer een idee om alle Berlingo met de achteras klachten daar voor de deur te parkeren en dan een foto maken goeie reclame zie ontevreden Berlingo rijders

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 28 juli 2010 11:08 PM
  [ # 308 ]

ander ideetje: ik las ergens dat een Berlingo rijder in Belgie z’n auto op de weg vlakbij de dealer had geparkeerd
met achter de ramen de tekst DIT IS EEN WAARDELOZE AUTO (of iets dergelijks)

Berlingo rijder

Profiel  

wibi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 juli 2010 12:00 AM
  [ # 309 ]

Is ook een optie

Profiel  

Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 29 juli 2010 09:58 AM
  [ # 310 ]

Deze ochtend heb ik, louter toevallig, vernomen van een technieker bij Citroën (hoofdverdeler) dat er voor het probleem van de achterschokdempers een oplossing is gevonden.  Er zou een nieuw/ander soort schokdempers worden geplaatst en het probleem zou daarmee volledig van de baan zijn.
Wanneer ik er meer over verneem, plaats ik het hier onmiddellijk.

Profiel  

PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 30 juli 2010 12:09 AM
  [ # 311 ]
brandkraan schreef:

ander ideetje: ik las ergens dat een Berlingo rijder in Belgie z’n auto op de weg vlakbij de dealer had geparkeerd
met achter de ramen de tekst DIT IS EEN WAARDELOZE AUTO (of iets dergelijks)

Met dat idee heb ik ook gespeeld , met dergelijke slagzin .
Ik vreesde enkel dat dit niet wettelijk is .
Ik dacht aan : ” Ik ben 1 jaar en 20.000 KM , ik rammel en kraak maar mijn dealer vindt dit normaal”

Zo mooi op de achteruit en dan op zijn parking gaan staan .

Profiel  

Mon...
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 30 juli 2010 01:38 PM
  [ # 312 ]
Sanmiguel schreef:

Deze ochtend heb ik, louter toevallig, vernomen van een technieker bij Citroën (hoofdverdeler) dat er voor het probleem van de achterschokdempers een oplossing is gevonden.  Er zou een nieuw/ander soort schokdempers worden geplaatst en het probleem zou daarmee volledig van de baan zijn.
Wanneer ik er meer over verneem, plaats ik het hier onmiddellijk.

Hopelijk komt er dan ook een terugroepactie zodat alle berlingo’s worden aangepast. Ook voor diegene die het probleem nog niet zouden hebben.

Profiel  

Jan Nijs
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 juli 2010 03:07 PM
  [ # 313 ]

Hallo Wibi

Bij mij zijn de achterste dempers vervangen op aangeven van Citroên Nederland en wisten ze niets van de voorste schokbrekers.“Er is vooraan geen probleem”
Alleen de voorste veerschotels zijn vervangen + de motorsteun ingevet.
Later zijn zijn achterste dempers vervangen door het type Sachs 5206 QY zonder resultaat.

Zou u mij het type nummer kunnen door geven van de bij u veranderde voordempers.

Voor info , ik heb iemand gesproken van Peugeot en daar hebben ze het probleem ook.
Daar spreken ze van slechte roulements + bielles ( in het nederlands regelbare staaf met lager )in de ophanging.
De firma die vroeger aan Citroên en Peugeot deze onderdelen leverde is failliet. Dus Citroên kan niet procederen want er valt niets te rapen.
Op aanraden van Peugeot zou het rolgeluid en het gebonk verminderd kunnen worden met Vredestein banden te plaatsen. Maar wat helpt dit nu aan het demping probleem??
Wat baat het telkenmale een testrit te doen met de dealer of een expert die u een antwoord geven van dit is normaal , pas uw rijstijl aan of neem een andere weg.De enigste die ooit gezegd heeft dat het onaanvaardbaar is was een mecanicien en die werd de mond gesnoerd en “gebrainwashed” door mijn dealer.

Graag had ik van iemand die bij een verbetering van zijn auto een type nummer gekregen zodat ik ook iets kan proberen.Ik spreek nog niet van een perfecte auto , dan kan ik toch tenminste mijn banden al wisselen want die vibreren verschrikkelijk.

Groeten Jan

Profiel  

Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 30 juli 2010 04:25 PM
  [ # 314 ]

Jan,
Mijn planning : volgende week gaat mijn buur/mecanicien bij Citroën hoofdverdeler een proefrit doen met mijn wagen.
Hij zal het gebonk achteraan wel horen.
Volgens hem is er nu een oplossing, dus na de testrit gaat de wagen binnen ter herstelling.
Ik vraag nadien de nodige gegevens op en post ze hier, alsook mijn wedervaren.

Wat ik wel raar vind is dat jij blijkbaar de enige bent die klaagt over die vibraties vooraan. Zou het niet kunnnen dat jouw wagen een ander (serieus) mankement heeft ? (‘t Is maar een bedenking hè)

Mijn voorste veren zijn ook vervangen en ik had helemaal geen vibraties, enkel vervelend gebonk.

Grtz,
S.

Profiel  

Jan Nijs
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 juli 2010 05:36 PM
  [ # 315 ]

Aan Sanmiguel

Die vibratie heb ik vooraan en achteraan.Dit komt omdat de banden ongelijkmatig afgesleten zijn.
Na 18000 km nog iets dan 2 mm over.
Na een proefrit met nieuwe banden was de shimmy en vibratie weg.Dit werd bevestigd door de garage.
Volgens Nederland komt dit door de “te harde demping”
Op aanraden van de dealer heb ik dan ook een brief geschreven naar Citroên Brussel.
Citroên Nederland geeft geen garantie op de banden.Het is nog steeds in beraad.

Dank u allesinds voor de info.

groeten

Jan

Profiel  

21 van de 27
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook