Totaal aantal Berichten: 142
- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Nu het weer plenst en m’n saxo vts heeft een tijdje buiten gestaan, als ik dan m’n gordel omdoe, dan is die nogal vochtig (om niet te zeggen bijna doorweekt).
Ook zie ik als ik de deur open doe, aan de kant van het scharnier aan de onderkant van de deur waterstraaltjes er af komen.
Nou heb ik pas ook al het stuk van het chassis met die drie doppen er in aan een kant kaalgeschuurd en opnieuw getectyleerd en aan de andere kant zelfs er uit moeten slijpen en er een nieuw stuk in moeten zetten.
Ik neem aan dat deze zaken verband houden.
Iemand een idee waar ik moet beginnen met kijken waar het water de auto binnendringt? Het is overigens een driedeurs versie.
Water hoort je deuren in te kunnen lekken, een raamrubber kan nooit al het water tegenhouden (zeker niet bij een raam dat open en dicht kan).
Probleem is waarschijnlijk dat de afvoer niet meer werkt?! Als het goed is zitten er drain-gaten in je deur (onderkant dus), en waarschijnlijk zitten die verstopt…
Water is een gek iets, het gaat dan een andere uitweg zoeken!
Succes!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )