Ik heb een 22trs uit 1988 waarvan de rv portierruit heeeel langzaam open en dicht gaat, hij gaat zelfs net niet meer helemaal dicht.
Ik heb de schakelaar opengemaakt en gereinigd maar nauwelijks
resultaat….
Staan die ruitmotortjes erom bekend dat ze kapot gaan of kan er nog iets anders aan de hand zijn….???
Thx
Sjako

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik heb iets dergelijks met mijn rv ruit van mijn XM, ik vermoed dat idd het ruitmotortje niet meer lekker is.
Het kan ook zijn dat de boel gesmeerd moet worden en de ruit door troep word tegengehouden in de geleiding.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Citrophile schreef:Ik heb iets dergelijks met mijn rv ruit van mijn XM, ik vermoed dat idd het ruitmotortje niet meer lekker is.
Het kan ook zijn dat de boel gesmeerd moet worden en de ruit door troep word tegengehouden in de geleiding.
Bij de XM zijn het dan meestal de staalkabels die verroest of gerafeld zijn. Of dat bij de CX ook zo is, weet ik niet…
hoe is de ruit geleiding dan
ik bedoel de rubbers in de deur zelf
de cx heeft geen staal kabels in de deur als raammechaniek












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij las ik hier dat die motortjes bij de CX niet een bekend zwak punt zijn, want niet weg neemt dat het natuurlijk niet kan.
Bij een XM is dat dacht ik wel een standaard probleem.
Ik heb het idee dat het bij mij uitmaakt of de motor draait of niet. Motor uit gaat het raam langzamer. Maar dat moet ik nog eens goed vergelijken.
Je kan eens proberen met je hand mee te bewegen, misschien gaat het te zwaar voor de motor?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gewoon even dat motortje demonteren, goed schoonmaken, weer lekker invetten en dan kijken wat er gebeurt. Daarna kan je altijd nog onderdelen gaan zoeken. Ik denk, oud vet, veel vuil.