4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Schokkende xantia 1.9TD 1994
Niels12345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 16 april 2009 09:19 AM
  [ # 46 ]
citroen9 schreef:

Ik weet wel dat mijn versnellingspook schokt als ik de koppeling loslaat maar ik vermoed dat dit wel iets of wat normaal is aangezien je dan het ene deel aan het andere koppelt?


nou als ie in zijn vrij staat en je laat de koppeling dan op komen en dan beweegt de versnellingspook is er egt iets niet in orde als ie in zijn verrsnelling staat kan het wel kloppen
je heb wel vrije slag op je koppelings pedaal ??


gr sjoerd

Nee als hij in vrij staat en ik koppel het pedaal uit schokt de pook niet.
Ik hoor dan wel een zoemend geluid. Vliegwiel aangekoppeld?

Enkel als hij in versnelling staat en dan wordt losgelaten.

Wat bedoel je met vrije slag?

Profiel  
 
citroen9
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008

- C5 3.0 v6 exclusief
Gepost: 16 april 2009 07:37 PM
  [ # 47 ]

vrije slag is als je je koppeling op laat komen in de versnelling pakt ie dan meteen aan of kan je het pandaal een stukje omhoog laten komen als ie meteen aan grijpt heb je geen vrije slag en dat zoemende geluid heb ik ook gehad is je lager die in je drukgroep zit bij mij brak ie er naar een paar weken uit


ik denk echt dat er iets niet klopt met wat jouw garage heefd gedaan
en

gr sjoerd

Profiel  
 
Niels12345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 16 april 2009 10:02 PM
  [ # 48 ]

Euhm niet echt een vrije slag. Een klein beetje maar.
De koppeling zelf denk ik wel dat in orde is.

Maar het schokken vindt ik wat vreemd. Heeft toch iets te maken met een onbalans of het slippen van iets??

Profiel  
 
citroen9
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008

- C5 3.0 v6 exclusief
Gepost: 16 april 2009 10:24 PM
  [ # 49 ]

maar heb je nog een koppeling met een kabel of hydraulisch ?
maar dan gezoem als ie in zijn vrij staat is denk ik tog het lager Sad
hoop ut niet voor je

gr sjoerd

Profiel  
 
Niels12345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 17 april 2009 04:32 PM
  [ # 50 ]
citroen9 schreef:

maar heb je nog een koppeling met een kabel of hydraulisch ?
maar dan gezoem als ie in zijn vrij staat is denk ik tog het lager Sad
hoop ut niet voor je

gr sjoerd

Ik denk mechanisch omdat het zo een oude wagen is. Daar kan ik je niet op antwoorden.

Net de garage gebeld voor de tweede maal. Het zou aan de bestuurder liggen zeggen ze want er zit net een nieuwe koppeling in…..

Gezegd dat ik wel eens met hem zou rijden dan…volgende week donderdag.

Aangezien de koppeling nieuw is neem ik aan dat deze ook nieuw is of hij moet iets verkeerd gemonteerd hebben???

Profiel  
 
Niels12345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 17 april 2009 06:07 PM
  [ # 51 ]

Maar het zoemend geluid denk ik dat normaal is hoor.

Het schokken/inhouden vindt ik gewoon vreemd.
Zou het ook aan de versnellingsbak kunnen liggen?

Want ik kan perfect schakelen zonder schokken, moet ik de koppeling licht induwen.

Enkel als ik in tweede rij en de gas ineens loslaat of induw schokt hij…

Profiel  
 
citroen9
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008

- C5 3.0 v6 exclusief
Gepost: 17 april 2009 07:34 PM
  [ # 52 ]

vreemd Confused

Profiel  
 
Niels12345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 22 april 2009 01:42 PM
  [ # 53 ]

Vandaag normaal een afspraak met de garage.
Heb maar gecanceld want mijn wagen reed best soepel :p.

Het schokken is tamelijk verminderd. Als ik er op let kan ik zonder schokken rijden.

Wat me opvalt is dat een schokje komt als je het gaspedaal iets aanraakt in lage toeren. Dus in tweede versnelling aan 1200/min en het gaspedaal aanraken. Dit schokje is verwaarloosbaar maar het is precies of er dan iets schakeld.

Misschien toch niet de koppeling dan???

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 22 april 2009 04:21 PM
  [ # 54 ]

Niet alles gelezen, hoor, dus misschien maak ik een domme opmerking.
Is het de electromagnetische koppeling van de airco die misschien zit te etteren?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Niels12345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 23 april 2009 03:26 PM
  [ # 55 ]
GW-tje schreef:

Niet alles gelezen, hoor, dus misschien maak ik een domme opmerking.
Is het de electromagnetische koppeling van de airco die misschien zit te etteren?

Ik heb geen airco Smile

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 april 2009 03:35 PM
  [ # 56 ]

Maak de schokdemper op de brandstofpomp eens los van de gasklep.
Probeer eens zonder die demper….....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Niels12345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 24 april 2009 02:17 PM
  [ # 57 ]
GW-tje schreef:

Maak de schokdemper op de brandstofpomp eens los van de gasklep.
Probeer eens zonder die demper….....

Ik ben een leek….foto’s zouden gemakkelijk zijn Smile.

Als ik een reinigend product in de diesel gooi zou het dan ook beter moeten gaan? Kan je zo zien ofhet niet aan de koppeling ligt of iets anders?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 april 2009 02:06 AM
  [ # 58 ]

Als je voor de motor staat, zit aan de linkerzijde voor het blok de brandstofpomp. Je ziet de gaskabel hiernaartoe lopen. Het ding waar de gaskabel aan trekt, is verbonden met de motor door een zwarte gasdemper. Net als de dempers van je kofferdeksel, maar dan een kleintje. Deze wip je los en dan eens kijken of dit wat uitmaakt.

Brandstoftoevoeging van Wynn’s, 2 keer per jaar op een kwart tankje diesel en dan een poosje op de snelweg schoonbranden. Dat helpt wel….

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 april 2009 03:24 AM
  [ # 59 ]
Niels12345 schreef:

Ik ben een leek….foto’s zouden gemakkelijk zijn Smile

Sleutelen aan een diesel is ook niet voor leken, de gouden tip is al gegeven, laat een dieselspecialist zoals een Bosch Service Center ernaar kijken. Aan deze motor hangt geen electronica, geen Airco, slechte koppeling of motorsteunen geven andere klachten, dan blijft er op de pomp na niet veel over waar het wel aan kan liggen.

Op deze manier kun je wel nog 4 pagina’s volschrijven Wink

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 25 april 2009 08:02 PM
  [ # 60 ]
ZX1.4i schreef:

Sleutelen aan een diesel is ook niet voor leken, de gouden tip is al gegeven, laat een dieselspecialist zoals een Bosch Service Center ernaar kijken. Aan deze motor hangt geen electronica, geen Airco, slechte koppeling of motorsteunen geven andere klachten, dan blijft er op de pomp na niet veel over waar het wel aan kan liggen.

Helemaal mee eens. Zelfs als vrij ervaren sleutelaar kun je je behoorlijk aan de dieselpomp verkloten, probeer het ajb niet als onervaren sleutelaar. Al vind ik het wel raar dat het sinds de koppelingswissel is.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook