1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Archi’s Xantia.. remblokken achter zijn aan de beurt
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 29 maart 2009 11:32 AM

Nieuwe baan.. en staks ook nog verhuizen. Straks sta ik elke week bij de benzinepomp. Is wel goed voor de zegels, maar niet voor de beurs… Ik overweeg dus een G3 installatie (zeker gezien mijn km stand: 120K). Is dit goed te doen voor een 1.8 motor?

En wat voor installatie (G3 of gas)? Is de motor dan gelijk ‘duurzamer’?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2009 01:08 PM
  [ # 1 ]

De 1.8i motor met 8 kleppen is nogal ongeschikt voor LPG, tenzij je er direct een aangepaste cilinderkop op zet. Lees het forum maar eens over xantia’s 1.8i op gas Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 29 maart 2009 03:47 PM
  [ # 2 ]

Sad

Ik bevreesde het al..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 maart 2009 08:46 PM
  [ # 3 ]

Waarom is die er niet voor geschikt? Allé, puur om bij te leren Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2009 08:47 PM
  [ # 4 ]

Ok, nog maar weer een keer dan…

de cilinderkop van een 1800 8 klepper is van dramatische kwaliteit. De klepzittingen zijn veel te zacht voor het gebruik van lpg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 maart 2009 08:48 PM
  [ # 5 ]
waterman771 schreef:

Ok, nog maar weer een keer dan…

de cilinderkop van een 1800 8 klepper is van dramatische kwaliteit. De klepzittingen zijn veel te zacht voor het gebruik van lpg.

Ah, bevestiging van wat ik al dacht Very Happy Super en bedankt voor de informatie Smile

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 maart 2009 08:49 PM
  [ # 6 ]

De klepzetels van de cilinderkop in dit type motor zijn zwak. Door het gebruik van LPG en de veel hogere temperaturen die daarbij gepaard gaan zul je zeer regelmatig de kleppen moeten stellen.

Daarbij is kleppen stellen bij deze motor nogal een bewerkelijke handeling.

De tweeliter achtkleps motor en de 1.8 zestienklepsmotor gaan wel weer heel goed op gas.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2526
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 camper
Gepost: 29 maart 2009 08:50 PM
  [ # 7 ]

Re: Archi’s 1.8i SX op LPG?

Archi schreef:

Nieuwe baan.. en staks ook nog verhuizen. Straks sta ik elke week bij de benzinepomp. Is wel goed voor de zegels, maar niet voor de beurs… Ik overweeg dus een G3 installatie (zeker gezien mijn km stand: 120K). Is dit goed te doen voor een 1.8 motor?

En wat voor installatie (G3 of gas)? Is de motor dan gelijk ‘duurzamer’?

Het is toch veel voordeliger om deze in te ruilen op een G3 Xantia staan er genoeg.

kijk dan wel naar een 16v

Het is wat Waterman zegt doorgaans is het een hoop ellende met een 8v als je de kop niet aanpast.
regelmatig kleppen stellen tot je dat niet meer kunt.

Er staan genoeg topic’s over Xantia op gas.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 30 maart 2009 01:21 AM
  [ # 8 ]

Re: Archi’s 1.8i SX op LPG?

geoarthc35 schreef:

Het is toch veel voordeliger om deze in te ruilen op een G3 Xantia staan er genoeg.

Ja, ben al aardig aan het surfen, al vind ik de km-standen nogal fors. En ik heb mijn eigen Xantia nog maar pas Sad

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 30 maart 2009 02:11 AM
  [ # 9 ]

ik ben net van plan om de mijne ook op gas te laten leggen dus dit is wel intressant Smile

hou je de klepslijtage niet beter onder controle als je een “druppelaar” (zo’n ding dat wat olie in de inlaat druppelt) . dit word wel meer gedaan bij gevoelige koppen.

en de oplossing van een bx kop (1900 dan) te monteren, past de inlaatcollector dan perfect of moet je die mee overnemen van de bx (wat dan enkel de injectiekoppen toelaat met alle toebehoren bij).

of is er een mogelijkheid om de xantia kop te demonteren en klepzittingen en kleppen van een bx in te monteren? of past dit niet?

veel vragen, ik weet het maar ik plan wel om enige tijd met de xantia te doen, hij heeft nu 135k en break + benzine is niet evident in belgië Smile

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2526
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 camper
Gepost: 30 maart 2009 02:18 AM
  [ # 10 ]

Re: Archi’s 1.8i SX op LPG?

Archi schreef:
geoarthc35 schreef:

Het is toch veel voordeliger om deze in te ruilen op een G3 Xantia staan er genoeg.

Ja, ben al aardig aan het surfen, al vind ik de km-standen nogal fors. En ik heb mijn eigen Xantia nog maar pas Sad

Ik ben er net weer met eentje bezig, inderdaad de kilometers beginnen vaak bij 300.000 maar als je een 2.0 16v met bekende historie treft kan het reuze meevallen.

Wel eens over een diesel nagedacht?

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 30 maart 2009 09:48 AM
  [ # 11 ]

De kop van een 1900 BX past zonder meer op een Xantia 1.8i 8 klepper blok. Hierdoor wordt de LPG bestendigheid vele malen beter. Alle toeters en bellen van de Xant kunnen zo over gezet worden. Nokkenas van een 1900 GTi is wel lol.

Groet, Henk.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 31 maart 2009 11:25 PM
  [ # 12 ]

Re: Archi’s 1.8i SX op LPG?

geoarthc35 schreef:

Wel eens over een diesel nagedacht?

Ja, toch wel. G3 scheelt gewoon fors in belasting, dat is een feit. En het omslagpunt is lager bij G3.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 01 april 2009 10:23 PM
  [ # 13 ]

OK dan, de zoektocht is gestart. Ik ben iig op zoek naar een Citroën met G3 met redelijk aantal km’s..

Eisenpakket valt ook wel mee:

-Niet al te hoge prijs,
-Kleur: onbelangrijk,
-Hydropneumatic: toch wel belangrijk..
-4/5 deurs: ja, graag
-Verse APK
-Termijn: voor augustus 2009

Suggesties?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Tally
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-2008

- Xsara Picasso 2.0 16v difference automaat
Gepost: 03 april 2009 08:29 PM
  [ # 14 ]

gevonden op xantia-club/forum,

xantia break 2.0 16v kleur blauw met.
km.stand 200.000
apk tot mei 2009
airco
elektr.ramen voor/achter
airbags
5 hoofdsteunen
elek.verwarmbare buitenspiegels

recent vervangen
4 nieuwe bollen
lhm ververst
vrpr 1850,00 euro

staan ook foto`s van de xantia break 2.0 16v kleur blauw met.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 03 april 2009 09:48 PM
  [ # 15 ]

Mooi!

Maar eh… G3?

Ikdachthetnie..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook