Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Nieuwe baan.. en staks ook nog verhuizen. Straks sta ik elke week bij de benzinepomp. Is wel goed voor de zegels, maar niet voor de beurs… Ik overweeg dus een G3 installatie (zeker gezien mijn km stand: 120K). Is dit goed te doen voor een 1.8 motor?
En wat voor installatie (G3 of gas)? Is de motor dan gelijk ‘duurzamer’?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 1.8i motor met 8 kleppen is nogal ongeschikt voor LPG, tenzij je er direct een aangepaste cilinderkop op zet. Lees het forum maar eens over xantia’s 1.8i op gas
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ik bevreesde het al..
Se concentrer sur l’essentiel
Waarom is die er niet voor geschikt? Allé, puur om bij te leren
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, nog maar weer een keer dan…
de cilinderkop van een 1800 8 klepper is van dramatische kwaliteit. De klepzittingen zijn veel te zacht voor het gebruik van lpg.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Ok, nog maar weer een keer dan…
de cilinderkop van een 1800 8 klepper is van dramatische kwaliteit. De klepzittingen zijn veel te zacht voor het gebruik van lpg.
Ah, bevestiging van wat ik al dacht Super en bedankt voor de informatie
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De klepzetels van de cilinderkop in dit type motor zijn zwak. Door het gebruik van LPG en de veel hogere temperaturen die daarbij gepaard gaan zul je zeer regelmatig de kleppen moeten stellen.
Daarbij is kleppen stellen bij deze motor nogal een bewerkelijke handeling.
De tweeliter achtkleps motor en de 1.8 zestienklepsmotor gaan wel weer heel goed op gas.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Re: Archi’s 1.8i SX op LPG?
Archi schreef:Nieuwe baan.. en staks ook nog verhuizen. Straks sta ik elke week bij de benzinepomp. Is wel goed voor de zegels, maar niet voor de beurs… Ik overweeg dus een G3 installatie (zeker gezien mijn km stand: 120K). Is dit goed te doen voor een 1.8 motor?
En wat voor installatie (G3 of gas)? Is de motor dan gelijk ‘duurzamer’?
Het is toch veel voordeliger om deze in te ruilen op een G3 Xantia staan er genoeg.
kijk dan wel naar een 16v
Het is wat Waterman zegt doorgaans is het een hoop ellende met een 8v als je de kop niet aanpast.
regelmatig kleppen stellen tot je dat niet meer kunt.
Er staan genoeg topic’s over Xantia op gas.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Re: Archi’s 1.8i SX op LPG?
geoarthc35 schreef:Het is toch veel voordeliger om deze in te ruilen op een G3 Xantia staan er genoeg.
Ja, ben al aardig aan het surfen, al vind ik de km-standen nogal fors. En ik heb mijn eigen Xantia nog maar pas
Se concentrer sur l’essentiel
ik ben net van plan om de mijne ook op gas te laten leggen dus dit is wel intressant
hou je de klepslijtage niet beter onder controle als je een “druppelaar” (zo’n ding dat wat olie in de inlaat druppelt) . dit word wel meer gedaan bij gevoelige koppen.
en de oplossing van een bx kop (1900 dan) te monteren, past de inlaatcollector dan perfect of moet je die mee overnemen van de bx (wat dan enkel de injectiekoppen toelaat met alle toebehoren bij).
of is er een mogelijkheid om de xantia kop te demonteren en klepzittingen en kleppen van een bx in te monteren? of past dit niet?
veel vragen, ik weet het maar ik plan wel om enige tijd met de xantia te doen, hij heeft nu 135k en break + benzine is niet evident in belgië
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Re: Archi’s 1.8i SX op LPG?
Archi schreef:geoarthc35 schreef:Het is toch veel voordeliger om deze in te ruilen op een G3 Xantia staan er genoeg.
Ja, ben al aardig aan het surfen, al vind ik de km-standen nogal fors. En ik heb mijn eigen Xantia nog maar pas
Ik ben er net weer met eentje bezig, inderdaad de kilometers beginnen vaak bij 300.000 maar als je een 2.0 16v met bekende historie treft kan het reuze meevallen.
Wel eens over een diesel nagedacht?
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
De kop van een 1900 BX past zonder meer op een Xantia 1.8i 8 klepper blok. Hierdoor wordt de LPG bestendigheid vele malen beter. Alle toeters en bellen van de Xant kunnen zo over gezet worden. Nokkenas van een 1900 GTi is wel lol.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Re: Archi’s 1.8i SX op LPG?
geoarthc35 schreef:Wel eens over een diesel nagedacht?
Ja, toch wel. G3 scheelt gewoon fors in belasting, dat is een feit. En het omslagpunt is lager bij G3.
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
OK dan, de zoektocht is gestart. Ik ben iig op zoek naar een Citroën met G3 met redelijk aantal km’s..
Eisenpakket valt ook wel mee:
-Niet al te hoge prijs,
-Kleur: onbelangrijk,
-Hydropneumatic: toch wel belangrijk..
-4/5 deurs: ja, graag
-Verse APK
-Termijn: voor augustus 2009
Suggesties?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-2008
- Xsara Picasso 2.0 16v difference automaat
gevonden op xantia-club/forum,
xantia break 2.0 16v kleur blauw met.
km.stand 200.000
apk tot mei 2009
airco
elektr.ramen voor/achter
airbags
5 hoofdsteunen
elek.verwarmbare buitenspiegels
recent vervangen
4 nieuwe bollen
lhm ververst
vrpr 1850,00 euro
staan ook foto`s van de xantia break 2.0 16v kleur blauw met.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Mooi!
Maar eh… G3?
Ikdachthetnie..
Se concentrer sur l’essentiel