2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
LPG onderhoud
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 april 2009 04:03 PM
  [ # 16 ]

Of je wacht even op Citromobile en zoek daar Albert himself op. Het zou maar zo kunnen dat je er zo een mee kunt nemen voor een redelijk bedrag.

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 06 april 2009 04:26 PM
  [ # 17 ]

ik zit dan in Limburg Surprisedops:

salut

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 10 april 2009 12:00 AM
  [ # 18 ]

Was dit jaar niet echt van plan te gaan, overweeg het nu toch.
Ik heb inmiddels m’n eigen lumenition computer weer ingebouwd, nadat ik de indruk had dat die andere unit het nog minder doet.
Ook heb ik de indruk dat door de niet geheel goede ontsteking het onder de motorkap warmer wordt als nodig zou zijn; deze hitte komt na een poosje rijden ook lekker naar binnen…...(wil ook eens een electrische lucht-thermometer bevestigen met een sensor ergens onder de motorkap).
M’n huidige stroomverdeler is een Marchal :
 
Met een steun op het motorblok :
 
(heb gezien dat je 123 ignitions kan krijgen die dit ook hebben, weet echter niet of eentje zonder deze steun voor mij ook toepasbaar is)
Ik heb het typeplaatje gevonden :
 
Kon hier echter niet het type van afleiden, behalve dat er een Citroën motor in m’n DS zit (duh). Lezend op dit forum zou het er toch op moeten staan. Toch maar eens terug naar de DS en de start-motor-kabel een beetje naar de zijkant geduwd. Ja daar staat het !
 
Ik heb dus een DV2 motor.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 10 april 2009 02:40 AM
  [ # 19 ]

123 voor een DV2 zou geen enkel probleem moeten zijn. De bestaande “steun op het motorblok” is een beugel die met een bout en moer om de voet van de verdeler wordt geklemd. Die beugel moet gewoon overgezet worden op de 123.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 10 april 2009 11:32 AM
  [ # 20 ]

Correct, maar dan moet je ook nog even je “auto” bijschrift aanpassen Bartjes. Je hebt dus geen DS DSuper, maar een ID19B, DSuper met 1985 cm3 motor…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 april 2009 11:25 PM
  [ # 21 ]
GW-tje schreef:

Correct, maar dan moet je ook nog even je “auto” bijschrift aanpassen Bartjes. Je hebt dus geen DS DSuper, maar een ID19B, DSuper met 1985 cm3 motor…...

Scherp, maar helaas is deze motor niet meer de originele. Zo’n 6 jaar terug hebben we een motor-vastloper gehad nadat ik het oliefilter verkeerd gemonteerd had. Ik kreeg hier geen indicatie van op het dashboard aangezien de olie-druk sensor stekker los zat.
Volgens de papieren heb ik een DSuper5, maar het is volgens Sanders een DSuper, met dan ook een kloppend (kunststof) typeplaatje op de achterklep.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 april 2009 11:27 PM
  [ # 22 ]
nltecoko schreef:

123 voor een DV2 zou geen enkel probleem moeten zijn. De bestaande “steun op het motorblok” is een beugel die met een bout en moer om de voet van de verdeler wordt geklemd. Die beugel moet gewoon overgezet worden op de 123.

Ik begrijp dat ik niet zo’n beugel nog eens los hoef bij te bestellen maar gewoon kan hergebruiken.
Ik ga binnenkort Marktplaats eens afstruinen en ook een afspraak maken bij een LPG boer in de buurt.

Groetjes en alvast bedankt voor alle reacties,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 16-09-2008

Gepost: 26 april 2009 04:06 AM
  [ # 23 ]
bartjes schreef:

Ik rijd hier al die tijd al mee, nu bijna 7 jaar. (Beide kanten op) overschakelen duurt inderdaad best lang. Onder de 50 km/h schakel ik niet over omdat ik bijna stil sta voordat ie op benzine aanslaat. Hierbij zorg ik altijd dat ik achter me behoorlijk wat ruimte heb tot de eerst volgende auto.

Bij mij zit de benzine afsluiter ook aan die kant. Ik moet zeggen dat ik het een beetje rommelig vind die leidingen op en neer over de motor, maar kan niet zeggen dat het overschakelen lang duurt. Als ik stil sta en een klein beetje goed gas geef en daarna van gas naar benzine schakel heeft ie benzine net voordat ie uitvalt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 april 2009 12:50 PM
  [ # 24 ]

Dan heb je een hele frisse benzine pomp!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 01 mei 2009 06:41 PM
  [ # 25 ]

De auto vorige week toch nog maar eens naar Sanders gebracht. Via een lek flex-stuk (uitlaat) uitlaat kwam ik erachter dat er iets behoorlijk lekte (op dit flexstuk). Dit bleek later LHM vanaf de HD regelaar te zijn, en ook vanuit de kurken pakking van het blok lekte er iets.
Nu ga ik weer alle vloeistofpeilen goed in de gaten houden, had dit de afgelopen 1600 km vanaf de laatste kleine beurt niet meer gedaan. Resultaat : LHM stond bijna onderin het rietje in hoogste stand, olie moest 2 liter bij.

Ik ben trouwens ook nog na aan het denken over die afgescheurde kopbouten. M’n kleppen zijn behoorlijk lawaaiig, wat misschien duidt op slechte afstelling van de kleppen en daardoor misschien grotere krachten op dat deel van het uitlaatspruitstuk ?
In ieder geval moet het nu even rustiger aan met geld uitgeven aangezien we thuis ook nog niet klaar zijn met verbouwen en er toch wat kosten aan beide auto’s waren de afgelopen 6 maanden…...

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2009 06:55 PM
  [ # 26 ]

Kleppen hebben niks met je uitlaatspruitstuk te maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 01 mei 2009 07:53 PM
  [ # 27 ]

Ook vreemd dat LHM vanaf de HD-regelaar je flex-stuk weet te besmeuren.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2009 08:14 PM
  [ # 28 ]

Ja von ik ook vreemd.. Bedoelt ie de centrifugaal regelaar?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10388
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 mei 2009 01:03 AM
  [ # 29 ]

Bij een Dsuper zitten rechts geen LHM-leidingen! (tenminste, niet boven de flexpijp)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 04 mei 2009 10:52 PM
  [ # 30 ]

Op de een of andere manier lekt er ergens LHM vandaan welke tegen het schutbord daar omlaag loopt. Ook was / is er een lekkage vanaf het blok bij de kurken pakking. Vloeistof lekt daar via de uitlaatspruitstuk-steun op de flexpijp.
Bij inspectie van waar het allemaal lekte kwam ook de HD regelaar in ons oog (welke inderdaad aan de bestuurderskant van het blok is gemonteerd). De lekkage was dermate dat deze is vervangen.

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook