![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Zoals ik het nu zie is dat 50A relais (onder het dashboardkastje) de 821. Blijven (idd) de 804, 805 en 822 over.
Maar in dit draadje gaven ze deze alternatieven :
KlaasBaas schreef:aha interesting.
Op mijn plaatje van het clubblad (32) is jouw 848 bij mij
nr. 805.
En 874 bij jou is bij mij 804 (clubblad)Bij 805 (jouw 848) staat in het blad het volgende;
Relais uitschakelen airco.
KB
Heb jij dit inmiddels nagekeken ? En dit ging bij jou niet op ? Ik ga eerdaags eens kijken welke nummers ik aantref ... Dit is het plaatje waar ze het over hebben.
Beetje warrig verhaal van mij inmiddels misschien, jij hebt geloof ik ook een type II hwhovis ? Ik heb natuurlijk weer een type I, al vraag ik me af of er wezenlijke verschillen zijn (?) ...
Nu C5 tijger…
De laatste quote herken ik als de mijne. Dit relais stuurt onder andere ook de ECC aan (de electronica van de klimaatregeling. Daar zitten volgens mij dus niet de gewraakte relais.
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Ik ga morgen eens kijken achter mijn zekeringen wat ik daar aantref. De relais’ die ik daar vind; zijn die makkelijk te bereiken of zit er nog een handigheidje ergens ? Ik heb er nog nooit gekeken.
Nu C5 tijger…
Feitelijk moet je eerst de kunststof onderzijde verwijderen onder je stuur. Als je dat gedaan hebt kun je, althans dat werkte bij mij zo, de zekeringhouder iets naar achteren douwen waardoor de zekeringhouder enigszins zakt. Gelijk zie je vier relais maar helemaal achterin zitten er nog veel meer. Heb jij een vergelijkbare XM (TCT bouwjaar 2000)?
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
hwhovis schreef:Feitelijk moet je eerst de kunststof onderzijde verwijderen onder je stuur. Als je dat gedaan hebt kun je, althans dat werkte bij mij zo, de zekeringhouder iets naar achteren douwen waardoor de zekeringhouder enigszins zakt. Gelijk zie je vier relais maar helemaal achterin zitten er nog veel meer. Heb jij een vergelijkbare XM (TCT bouwjaar 2000)?
Ik heb een 2.1 TD (type I) uit 1994. Ik hou je op de hoogte en maak wellicht even wat foto’s morgen.
Nu C5 tijger…
TCT tijger,
Ik wil je niet ontmoedigen maar hoewel onze auto’s wat uiterlijk betreft op elkaar lijken, zijn de verschillen, zeker op electra nivo enorm anders. Geloof me, dit is mijn tweede XM en de verschillen tussen type 1 en 2 zijn al groot. Alleen al het dashboard is anders, maar ook alles wat er achter hangt aan draden.
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Oké.
Nu C5 tijger…