Hallo !
Ik ben op zoek naar een onderdeel voor mijn lna; het is die kleine schijf uit hard rubber die tussen de stuur kolon en het stuurhuis zit. Ik kan het nergens nieuw vinden, maar iemand heeft me laten wetten dat het het zelfde is bij een visa of c15 ? Weet iemand meer ?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zo’n rubberen schijf zit in ieder geval niet in de stuurkolom van een C15. En dus ook niet in een viercylinder Visa. Misschien in een tweecylinder, maar die kans schat ik niet zo groot in.
Misschien is dat onderdeel ook gebruikt in de 2cv of een afgeleide?
Ik wil geen wellis/niettes verhaal beginnen, maar bij mijn chrono zit er op het stuurhuis een rubberen schijf van ongeveer rond 6 cm. met boven en onderop een geklonken mof, die de verbinding maakt tussen stuurhuis en stuurstang.
Zijn die niet meer bij de dealer te krijgen dan?
Allez France
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zal ik eens een plausibele verklaring proberen geven voor deze verschillen. Bij de C15 en Visa Diesel en bij de latere benzinemodellen van de Visa is de voortrein van de Peugeot 205 gebruikt (herkenbaar aan de zwart kunststof spatbordverbreders die de bredere sporing moeten maskeren). Wellicht heeft deze dus ook een ander stuurhuis en derhalve ook constructie. Het is maar een idee, maar het zou dus wel kunnen verklaren dat een tweecilinder of vroege viercilinder Visa WEL dezelfde cosntructie kan hebben als een LNa en een late Visa/C15 NIET
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik dacht dat alle viercylinders een zelfde voortrein hadden als de 205…
Een mens is nooit te oud om te leren zeggen ze dan he?
In ieder geval blijft het draadje zo mooi op gang
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
@ steflebelge, dit helpt je misschien?
http://www.mijnalbum.nl/Album=LFPM3YXI zie laatste twee foto’s in dit album. Het onderdeel nummer wat je zoekt is (of was in ieder geval) “3 RB 7910 014 811”
Ik heb zoals je ziet nog twee stuurhuizen te koop waar dat onderdeel ook nog opzit. PB me maar als je hier interesse in hebt.
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
C15GrandVolume schreef:Ik dacht dat alle viercylinders een zelfde voortrein hadden als de 205…
Een mens is nooit te oud om te leren zeggen ze dan he?In ieder geval blijft het draadje zo mooi op gang
Nee dus, de eerste visa’s (en ook de chrono’s) hadden een andere wielophanging met een kleinere spoorbreedte. Pas met het komen van de diesel is de voortrein van de 205 overgenomen en later ook op de benzine viercilinders.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Een paar jaar geleden had ik ook zo`n hardischijf nodig voor mijn visa 11RE, deze waren gewoon bij de dealer te bestellen, en er waren meerdere soorten.
Neem dat ding dus mee en ga naar de dealer of de automaterialenhandel.
Citromobile is ook een optie…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Pas met het komen van de diesel is de voortrein van de 205 overgenomen en later ook op de benzine viercilinders.
Weet niet of de gewone 4 cilinders ooit de voortrein van de 205 gehad hebben hoor.
Dacht alleen de VISA/C15 modellen met de zwarte voorschermverbreders.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
toniclight schreef:Pas met het komen van de diesel is de voortrein van de 205 overgenomen
Dacht alleen de VISA/C15 modellen met de zwarte voorschermverbreders.
Jeroen
Klopt.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
toniclight schreef:Pas met het komen van de diesel is de voortrein van de 205 overgenomen en later ook op de benzine viercilinders.
Weet niet of de gewone 4 cilinders ooit de voortrein van de 205 gehad hebben hoor.
Dacht alleen de VISA/C15 modellen met de zwarte voorschermverbreders.Jeroen
Wat zeg je nou Jeroen, dat alleen de Visa’s en C15’s met zwarte voorschemverbreders de 205 voortrein hadden? Dat zeg ik toch ook, wat jij dan bedold met de ‘normale’ viercilinders vat ik even niet… Volgens mijn naslagwerken hebben de latere viercilinders (vanaf de introductie van de diesel meen ik) de bredere 205 voortrein en dus ook de zwarte voorschermverbreders. Dat geldt zowel voor de Visa als voor de C15. Het zou zelfs kunnen dat dit voor de benzineversies nog een poos later is gekomen.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Wat zeg je nou Jeroen, dat alleen de Visa’s en C15’s met zwarte voorschemverbreders de 205 voortrein hadden?
Ja.
Dat zeg ik toch ook, wat jij dan bedoeld met de ‘normale’ viercilinders vat ik even niet…
Daar bedoel ik bijvoorbeeld de VISA 11RE of de mee.
Volgens mijn naslagwerken hebben de latere viercilinders (vanaf de introductie van de diesel meen ik) de bredere 205 voortrein en dus ook de zwarte voorschermverbreders.
Dat denk ik dus niet. Wij hebben bijvoorbeeld een 86’er VISA 11RE gehad zonder brede voorschermen. Ook in de folders of in het echt heb ik ze nooit met de brede voorschermen gezien.
Volgens mij hebben alleen de VISA diesels en de VISA GTI’s brede voorschermen gehad. Misschien dat de latere C15’s altijd breed gehad hebben. Dat weet ik niet.
Misschien dat een VISA kenner het verlossende antwoord kan geven?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik zal de driedelige visageschiedenis uit de gazolines van afgelopen winter er eens op na slaan voor je
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Klopt, alleen Visa 17 d, 17 RD en GTI hadden de spatbordranden.
C15 1.4 had in begin geen spatbordverbreding maar sinds begin jaren 90 wel.
Het precieze jaar van omschakeling is 1989, mijn 1.4 had die verbreders en de Peu. as.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Leuke discussie, maar zou Mr. Lebelge de schijf al gevonden hebben??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist