1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lna 650cc
steflebelge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 04-01-2008

Gepost: 01 april 2009 07:14 PM

Hallo !

Ik ben op zoek naar een onderdeel voor mijn lna; het is die kleine schijf uit hard rubber die tussen de stuur kolon en het stuurhuis zit. Ik kan het nergens nieuw vinden, maar iemand heeft me laten wetten dat het het zelfde is bij een visa of c15 ? Weet iemand meer ?

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 02 april 2009 01:07 AM
  [ # 1 ]

Zo’n rubberen schijf zit in ieder geval niet in de stuurkolom van een C15. En dus ook niet in een viercylinder Visa. Misschien in een tweecylinder, maar die kans schat ik niet zo groot in.

Misschien is dat onderdeel ook gebruikt in de 2cv of een afgeleide?

Profiel  
 
Chrono
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-12-2004

Gepost: 02 april 2009 11:30 AM
  [ # 2 ]

Ik wil geen wellis/niettes verhaal beginnen, maar bij mijn chrono zit er op het stuurhuis een rubberen schijf van ongeveer rond 6 cm. met boven en onderop een geklonken mof, die de verbinding maakt tussen stuurhuis en stuurstang.

Zijn die niet meer bij de dealer te krijgen dan?

Allez France

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2009 12:21 PM
  [ # 3 ]

Zal ik eens een plausibele verklaring proberen geven voor deze verschillen. Bij de C15 en Visa Diesel en bij de latere benzinemodellen van de Visa is de voortrein van de Peugeot 205 gebruikt (herkenbaar aan de zwart kunststof spatbordverbreders die de bredere sporing moeten maskeren). Wellicht heeft deze dus ook een ander stuurhuis en derhalve ook constructie. Het is maar een idee, maar het zou dus wel kunnen verklaren dat een tweecilinder of vroege viercilinder Visa WEL dezelfde cosntructie kan hebben als een LNa en een late Visa/C15 NIET Cool

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 03 april 2009 01:16 AM
  [ # 4 ]

Ik dacht dat alle viercylinders een zelfde voortrein hadden als de 205…
Een mens is nooit te oud om te leren zeggen ze dan he?

In ieder geval blijft het draadje zo mooi op gang Wink

Profiel  
 
Chrono84
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005

- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gepost: 03 april 2009 01:30 PM
  [ # 5 ]

@ steflebelge, dit helpt je misschien?

http://www.mijnalbum.nl/Album=LFPM3YXI zie laatste twee foto’s in dit album. Het onderdeel nummer wat je zoekt is (of was in ieder geval) “3 RB 7910 014 811”
Ik heb zoals je ziet nog twee stuurhuizen te koop waar dat onderdeel ook nog opzit. PB me maar als je hier interesse in hebt.

http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Profiel  
 
Gepost: 03 april 2009 03:50 PM
  [ # 6 ]
C15GrandVolume schreef:

Ik dacht dat alle viercylinders een zelfde voortrein hadden als de 205…
Een mens is nooit te oud om te leren zeggen ze dan he?

In ieder geval blijft het draadje zo mooi op gang Wink

Nee dus, de eerste visa’s (en ook de chrono’s) hadden een andere wielophanging met een kleinere spoorbreedte. Pas met het komen van de diesel is de voortrein van de 205 overgenomen en later ook op de benzine viercilinders.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 april 2009 02:08 PM
  [ # 7 ]

Een paar jaar geleden had ik ook zo`n hardischijf nodig voor mijn visa 11RE, deze waren gewoon bij de dealer te bestellen, en er waren meerdere soorten.
Neem dat ding dus mee en ga naar de dealer of de automaterialenhandel.

Citromobile is ook een optie…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 04 april 2009 02:19 PM
  [ # 8 ]

Pas met het komen van de diesel is de voortrein van de 205 overgenomen en later ook op de benzine viercilinders.

Weet niet of de gewone 4 cilinders ooit de voortrein van de 205 gehad hebben hoor.
Dacht alleen de VISA/C15 modellen met de zwarte voorschermverbreders.

Jeroen

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 05 april 2009 03:41 AM
  [ # 9 ]
toniclight schreef:

Pas met het komen van de diesel is de voortrein van de 205 overgenomen

Dacht alleen de VISA/C15 modellen met de zwarte voorschermverbreders.

Jeroen

Klopt. Wink

Profiel  
 
Gepost: 05 april 2009 10:54 AM
  [ # 10 ]
toniclight schreef:

Pas met het komen van de diesel is de voortrein van de 205 overgenomen en later ook op de benzine viercilinders.

Weet niet of de gewone 4 cilinders ooit de voortrein van de 205 gehad hebben hoor.
Dacht alleen de VISA/C15 modellen met de zwarte voorschermverbreders.

Jeroen

Wat zeg je nou Jeroen, dat alleen de Visa’s en C15’s met zwarte voorschemverbreders de 205 voortrein hadden? Dat zeg ik toch ook, wat jij dan bedold met de ‘normale’ viercilinders vat ik even niet… Volgens mijn naslagwerken hebben de latere viercilinders (vanaf de introductie van de diesel meen ik) de bredere 205 voortrein en dus ook de zwarte voorschermverbreders. Dat geldt zowel voor de Visa als voor de C15. Het zou zelfs kunnen dat dit voor de benzineversies nog een poos later is gekomen.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 05 april 2009 11:20 AM
  [ # 11 ]

Wat zeg je nou Jeroen, dat alleen de Visa’s en C15’s met zwarte voorschemverbreders de 205 voortrein hadden?

Ja.

Dat zeg ik toch ook, wat jij dan bedoeld met de ‘normale’ viercilinders vat ik even niet…

Daar bedoel ik bijvoorbeeld de VISA 11RE of de mee.

Volgens mijn naslagwerken hebben de latere viercilinders (vanaf de introductie van de diesel meen ik) de bredere 205 voortrein en dus ook de zwarte voorschermverbreders.

Dat denk ik dus niet. Wij hebben bijvoorbeeld een 86’er VISA 11RE gehad zonder brede voorschermen. Ook in de folders of in het echt heb ik ze nooit met de brede voorschermen gezien.

Volgens mij hebben alleen de VISA diesels en de VISA GTI’s brede voorschermen gehad. Misschien dat de latere C15’s altijd breed gehad hebben. Dat weet ik niet.

Misschien dat een VISA kenner het verlossende antwoord kan geven?  Wink

Jeroen

Profiel  
 
Gepost: 05 april 2009 11:41 AM
  [ # 12 ]

Ik zal de driedelige visageschiedenis uit de gazolines van afgelopen winter er eens op na slaan voor je Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 05 april 2009 01:03 PM
  [ # 13 ]

Klopt, alleen Visa 17 d, 17 RD en GTI hadden de spatbordranden.
C15 1.4 had in begin geen spatbordverbreding maar sinds begin jaren 90 wel.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 05 april 2009 09:27 PM
  [ # 14 ]

Het precieze jaar van omschakeling is 1989, mijn 1.4 had die verbreders en de Peu. as.  Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 april 2009 12:22 PM
  [ # 15 ]

Leuke discussie, maar zou Mr. Lebelge de schijf al gevonden hebben??

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook