Charlie for President!!
Al uitgezocht?
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mja, carterpan-pakking. Door het vele stilstaan. Moet nog wel even gedaan worden.
Vanochtend deze BX overgenomen en heb even naar de bekende gebreken gekeken. De olielekkage komt van de koppakking op het beruchte hoekje. Ook heeft de olie zijn weg naar de kvs gevonden, dus de koppakking moet zo spoedig mogelijk gedaan worden, wat een beetje een tegenvaller is. Ik was het sowieso wel van plan te doen, alleen niet zo rap.
Voor de rest rijdt het ding prima.
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als je op het bruine koelwater doelt, dat was al zo voordat het beruchte hoekje ging lekken. Met de distriwissel heb ik de kvs ook ververst, waarbij de nieuwe kvs ook meteen roestbruin werd. Volgens mij ligt dat meer aan een verwaarloosd koelsysteem dan aan olie in de kvs, ook al omdat ik nooit sludge heb gezien. Als het toch olie bij het koelwater is, dan wist ik dat niet en is het inderdaad een tegenvaller.
Er lekt zo te zien enkel olie naar de kvs en gelukkig (nog) niet andersom. Daarom idd geen sludge bij de vuldop of peilstok.
_Razkin_ schreef:Vanochtend deze BX overgenomen en heb even naar de bekende gebreken gekeken. De olielekkage komt van de koppakking op het beruchte hoekje. Ook heeft de olie zijn weg naar de kvs gevonden, dus de koppakking moet zo spoedig mogelijk gedaan worden, wat een beetje een tegenvaller is. Ik was het sowieso wel van plan te doen, alleen niet zo rap.
Voor de rest rijdt het ding prima.
Dus je hebt Charlie! verkocht? Gefelicieerd.!
Citroën BX Cannes // 1991
_Razkin_
Veel genoegen met “mijn” oude trouwe Charlie
Als ik op tijd de bestelde onderdelen binnen krijg, zal ik zaterdag snel merken of het een genoegen wordt