Hallo,
ik heb een relatief simpele vraag over de hoogte regelaars in mijn xant. De voorste schijnt vast te zitten volgens de garagehouder, maar deze had geen tijd om hem op de brug te zetten. Dit schijnt ook een relatief simpel karweitje te zijn. Ik heb na enig zoeken met 1 voorwiel op de stoep en in de hoogste stand de regelaar gevonden, en deze is flink smerig. Hoe maak ik deze schoon? Waar let ik op? en heeft iemand tips hoe je dit zelf thuis kan doen (zonder brug..)?
Groet
Just
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Auto goed opbokken en op assteunen plaatsen. Druk in veersysteem aflaten met ontlastschroef op HD-regelaar voor aan de motor. Alle leidingen van de hoogteregelaar merken, of zorgen dat je weet welke in welk gat zit. Hoogteregelaar demonteren en reinigen met benzine. Eventueel verder uit elkaar nemen en met benzine reinigen totdat ze weer gangbaar is. Terugmonteren in omgekeerde volgorde en testen…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Moet er hier nog even een waarschuwing bij dat je NOOIT onder een hp auto moet werken die in de hoogste stand staat zonder deze op te bokken (om te voorkomen dat hij bij plots drukverlies op je harses valt en aldus een vroegtijdig einde maakt aan de levensvreugde van je nabestaanden…)?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
graddus schreef:Moet er hier nog even een waarschuwing bij dat je NOOIT onder een hp auto moet werken die in de hoogste stand staat zonder deze op te bokken (om te voorkomen dat hij bij plots drukverlies op je harses valt en aldus een vroegtijdig einde maakt aan de levensvreugde van je nabestaanden…)?
JUIST!
Schoonmaken van buiten kan je beginnen met de hoge druk reiniger bij het tankstation.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Was er even vergeten bij te melden dat ik wel de krik eronder had staan, zodat deze niet in kon zakken.. Maar toch bedankt!
Ik ga eerst maar eens even met de hoge druk reiniger proberen. Als dat niet lukt dan schroef ik hem er wel onderuit.
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb trouwens nog een vraag, maar ik weet niet of dat hier iets mee te maken heeft. Ik merk de laatste tijd dat mijn rechter voorwiel een beetje ‘stuitert’ rond de 30-40 km/h. iemand een idee wat dit is?
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Het zou wellicht de stabilisatorstang kunnen zijn.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De krik eronder is zeker niet genoeg, helemaal niet als je aan de hoogteregelaar gaat werken!
Eveneens ben ik tevens ook.
De krik eronder is zeker niet genoeg, helemaal niet als je aan de hoogteregelaar gaat werken!
Daar kwam ik dus ook achter. Ik kon er bij lange na niet bij, en verder eronder kruipen leek mij idd niet zo’n goed idee.. Ik kreeg al nare visioenen over eronder liggen en tegen de krik stoten etc…
Ik heb geprobeerd de hoge druk reiniger erop te zetten, maar dat maakte geen verschil. Toch maar een keer afgeven bij de garage dan maar. Kan ik meteen eens vragen of het idd de stabilisatorstang is die het trillen veroorzaakt.