Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Tja het bloed kruipt. Woon je op 5km van je werk, heb je één voiture (de XM V6 ) al verkocht en zou je toch klaar moeten zijn met een GrandePunto (kids naar school brengen, pekel-km, goedkoop naar familie verder weg) en een heerlijke CX smalspoor. Maar waarom probeer ik de gedachte aan een mooie GS/A dan toch goed te praten met “dat 8000 km/jr echt véél te weinig is voor de diesel-punto”???
Wat zou ik zien zitten:
- alleen 5-deurs, dus of GSA, GS Break of GSA Break
- GSA alleen met 5-bak, GS géén Cmatic (die heb ik al en vind ik meer bij koppelrijke 2400ie passen dan bij toerenboxers)
- GS alleen met 1220cc, GSA alleen met 1299cc
- géén concoursstaat (ook wintergebruik…) maar ook niet nu al uit elkaar vallend
- beetje werk an mag, Punto is ook niet 1-2-3 verkocht (al zijn zuinige “kleine” karretjes wel weer populairder geloof ik)
Om een idee te geven:
Mooie kleur, maar mist wat zaken als verwarmingsslangen, geen APK . En lijkt niet van 1983 maar van 1980, gezien de kleur en vooral de blauwgroene ogen in ‘t dash. Foutje van D/NL bij import? Eigenaar gemaild via Speurders, maar die is blijkbaar ff op vakantie. Vroege GSA heeft trouwens nog puntjes-ontsteking, geen ervaring mee: is dit bij 8000 km/jr een issue vergeleken met transistor of maakt dat weinig uit?
Al heel lang te koop Wat zou hier dus mis mee zijn (behalve dat ‘t geen 5-bak lijkt te zijn, zo op ‘t oog).
Citroville heeft nog een hele leuke GS Break Zou dit nu eigenlijk een Club zijn, gezien de RVS raamlijsten? En zitten in zo’n vroege Break nu wel of geen bevestigingspunten voor achtergordels?
Op de fotos mooi Maar ja, die prijs… En Gert zal hier toch wel een serieus bedrag voor willen vangen ben ik bang, ondanks “beetje roest”, doffe motorkap en zwakke bekleding Maar misschien is een 40.000km exemplaar ook wel zonde voor dagelijks gebruik, ondanks laag jaarkm?
En in Frankrijk:
- Nette blauwe X3 , wel weer toerenbakkie als mijn oude X1 dus
- X3 met heel weinig km . Maar contact moet via telefoon met opa van mail-eigenaar Wordt gezellig, kan wel een kans betekenen.
- Zilveren GSA Break Aan wieldoppen en grille te zien nog een Clubje ook. Maar weer ‘s geen reactie op email. Dat wordt bellen bij serieuze plannen!
-En deze geloof ik maar niet, Jasper?
- Kan heel mooi zijn, van opa Maar wel héél ver, Pyrénées-Atlantique…
Mooi fotowerk ontvangen Maar wel overgespoten “car ternie + 2 ou 3 bosses”, spuit je daar een hele GSA voor over? Of was ‘t een stiekume roestbak?
Tja, luxe problemen hebben we hier toch
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
-En deze geloof ik maar niet, Jasper?
ach, niks mis mee hoor,... als je een autosloop bezit dan
Je bent er wel druk mee of niet
nou heel veel succes met je zoektocht, mijn sleuteltocht voor de APK lijkt morgen op zijn einde te lopen,.. maar ik denk toch dat je altijd wel bezig blijft hoor!
moet je zelf ook rekening mee houden denk ik,..
of je moet echt idd voor 4000 ofzo een hele goede kopen,
Bij citromarkt staat ook wel mooie orginele nederlandse (zo groene met lamellen achterop) is dat niet wat?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Niet drukker dan jij was, toch?
En de groene: nope, da’s een GS Berline - dus geen 5e Prax(t)is-IKENEE-deur!
Succes met je APK!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
He Rogier,
Grappig, loop nl. zelf sindskort met het (nog premature) idee m’n GSA te verruilen voor eentje die die concoursstaat wat dichter benadert. Mocht je dus serieuze interesse in je ex hebben, maak ik m’n eigen zoektocht wat concreter.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Da’s grappig inderdaad - zie PB voor PBo
Verder nog even ter verduidelijking:
Ik ben geïnteresseerd in informatie over:
- Bovenstaande autos, wellicht heeft een mede-forummer deze al ‘s bekeken
- Info over contactpunten vs transistor (makkelijker? betrouwbaarder? duurder? etc)
- Tips zoals van PBO over andere interessante voitures
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er staat een op de foto’s mooie, gerestaureerde, GSA uit 1984 te koop op de site van de GS vereniging.
Blijkbaar krijg je er ook nog een setje wieldoppen bij…
http://www.gs-gsavereniging.nl/annonces/index.html
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Goeie spot! Dacht dat dit dezelfde was als deze hele dure op marktplaats , althans duur, veel geld
Eens even bellen wellicht…
EDIT: Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-03-2009
Dat maakt kiezen weer eenvoudig
EDIT2: Ow ja die marktplaatsjes moet je niet vanuit de adresbalk Ctrl-V, klopt
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Goeie spot! Dacht dat dit dezelfde was als deze hele dure op marktplaats, althans duur, veel geld
Eens even bellen wellicht…
verkeerde link want ik zie alleen MP startpagina:P
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Rogier Verhoef schreef:
EDIT: Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-03-2009
Dat maakt kiezen weer eenvoudig
Ah, die heeft dus al een nieuw baasje. Hopelijk is ze goed terecht gekomen. Wie weet is ‘t iemand van het forum…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Die van Marktplaats en van de vereniging zijn niet het zelfde,.. ander woonplaats,..
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je hebt p.b.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
En?? Hoe is het met het zoekwerk naar de juiste GSA?
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ja tijd voor een update. Beetje rustig nu, althans op klassiekgebied.
Ben om een aantal redenen iets bekoeld van het enthousiasme om weer GSA te rijden ipv de Punto:
- uiteraard: winter en GSA gaat niet goed. Voor mijn oude GSA (PBO) zou dat eventueel nog kunnen: een X1 met >250.000 km op de teller, weliswaar ooit al flink aan gelast en beschermd, maar toch, tis geen concoursstaat. Laat staan een niet nader te noemen Cottage, zoals de eigenaar zelf al aangaf
- en zeker ook: Eindhoven kent wel een dure maar complete onderdelenhandel, maar geen technisch specialist. Om voor de CX naar VanBemmelen of Citroville (of eens Leerdam proberen) te rijden: hoort bij de hobby. Voor een GSA die dan ook voor kindervervoer naar zwembad e.d. moet functioneren, da’s anders. Niet dat een GSA niet betrouwbaar kan zijn (zie mijn en PBO’s ervaringen met de X1), maar als er onverhoopt iets is, zit je meteen dáaagen zonder auto.
Dus het scenario gaat nu weer naar Punto doorrijden of inruilen, maar de “niet-klassieke” automarkt is wel heel erg verstoord. Ja, goedkoper inkopen, maar je wilt ook niet weten wat een 2,5 jaar jonge Punto met toen gestimuleerde roetfilterdiesel nog opbrengt: ruim minder dan de helft van de nieuwprijs, oeff Iemand nog een goedkope compacte diesel kopen ?
Maar ik kan snel van gedachten veranderen, dus wellicht bel/PB ik binnenkort wel weer enkelen hier Maar momenteel lijk ik eerder Harm (BX GTi, XM V6) achterna te gaan, maar dan op benzine…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
En erbij kopen als hobby auto is geen optie?
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Haha nee, autopark net uitgedund naar 2 stuks terwijl we allebei per fiets naar ‘t werk gaan. Wat dat betreft is t concept wel duidelijk:
1. Fietsen (en met echt slecht weer ben ik ivm Eindhovense files nog sneller met de bus op ‘t werk, met regen is de binnenstad alleen over busbanen in te komen)
2. Degelijke bak voor dagelijks/wekelijks verkeer, door weer en wind als ‘t moet (nu Punto, 8000 km per jaar)
3. CX voor zomerverkeer, of in onderhoud
Niet zozeer financieel als wel praktisch: meer auto’s betekent nóg minder km per auto - en ook oude Troenen moeten rijden
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rogier Verhoef schreef:2. Degelijke bak voor dagelijks/wekelijks verkeer, door weer en wind als ‘t moet (nu Punto, 8000 km per jaar)
D
Ja , daar heb je gelijk in.
Maar rij jij met een punto diesel 8000 km per jaar? Niet echt voordelig.
Qua kosten moet je wel richting de 30.dkm per jaar.