paso schreef:Hier m’n c15 dash gedaan en satin lak erover
Wow! Dat ziet er goed uit!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Rogier 1975 schreef:Kijk Dirk, met beleid met iets meer overtuiging gelukt. Leuke verrassing: het lampje was compleet ingebrand in het kunststof! Met schroevendraaier en tangetje de glasresten verwijderd, laatste overgebleven LEDje van de [ff vloeken hier]968[/ff vloeken uit] erin en klaar weer.
@Paso: dat ziet er netjes uit! Is dat met die van Motip gedaan en dan de lichtste grijs?
Heeft dus duidelijk een verkeerd lampje in gezeten met een te hoog wattage.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Lampje gefixed met LEDje, wel te geel maar dat komt wel.
Bumperspray gekocht: maar de tegenwoordig lichtste tint Motip “Midden Grijs” is veel te donker, zoals beetje verwacht. Ander merk bumperspray eens zoeken.
Nu iets lastiger: wat is het verschil tussen een keienvanger van een GS en van een GSA??
Mijn voorbumper wilde er altijd al slecht op sinds ik een GS-keienvanger van het magazijn heb moeten monteren (was toen enige voorradige). Zelfs zonder de schuimrubber vulling moet je de bumper eigenlijk met een andere auto erop duwen de laatste 2 cm, ergens lijkt ‘ie door de keienvanger tegen gehouden te worden.
Moet ik ergens een stuk ombuigen/wegslijpen??
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Een GSA keienvanger zoeken. GSA bumper gaat op een GS keienvanger niet goed passen.
Is jou GSA keienvanger zo slecht dat die niet te herstellen is??
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Een GSA keienvanger zoeken. GSA bumper gaat op een GS keienvanger niet goed passen.
Is jou GSA keienvanger zo slecht dat die niet te herstellen is??
Ik ben binnenkort nog een dag in het magazijn aan het werk, ik zal voor je kijken.
Er zijn recent de nodige gebruikte onderdelen binnengekomen.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ha Dirk, dank je voor het meedenken.
Deze zit er al uhh 15 jaar of zo op, de originele was nagenoeg non-existent toen. Weet niet eens meer of die toen bij GS-magazijn of bv. Ton Bouw vandaan kwam, te lang geleden.
Twijfel nu of het een GS of GSA keienbak is: daarom even fotootje gemaakt net, zie bijlage. Welke is dit??
Als ik de keienvanger er ook uit ga halen, ligt het hok straks zo ver open dat ik ook de distributie maar aanpak denk ik. Was volgens mij toch al aantal jaar geleden gedaan door de “tussen-eigenaar”.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dit is een GSA keienbak, Rogier.
Moet zo te zien wel even goed pas gemaakt worden. Naden sluiten niet netjes aan.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dat is snel Dirk!
Je bedoelt de naden aan de zijkant?
Heb namelijk ook aan binnenzijde van bumpers nog niet goed kunnen zien wáár die bumper verdorie klemt. Beetje “blind gokken” nu nog.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
De kunststof bumpers laten zich inderdaad niet altijd even makkelijk monteren. Het beste met 2 man doen en goed kijken wat er gebeurt. Beruchte plekken zijn, de bovenkant bumper over de bovenkant van de keienvanger, slechte passing aan de zijkanten, en de bevestigingen aan de onderkant van de bumper. Ook kan de bumper zelf natuurlijk enigszins vervormd zijn. De schuimvulling zou ik inderdaad weglaten, het biedt maar beperkt bescherming en er kruipt heel makkelijk vocht tussen met alle gevolgen van dien. Mocht je de schuimvulling toch gaan gebruiken, dan een dikke!! laag vet op het raakvlak met de keienvanger smeren.
Bumperlak kun je overspuiten met andere motip lak,kijk naar in mijn album naar de voorbumper C15.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Rogier 1975 schreef:Als ik de keienvanger er ook uit ga halen, ligt het hok straks zo ver open dat ik ook de distributie maar aanpak denk ik. Was volgens mij toch al aantal jaar geleden gedaan door de “tussen-eigenaar”.
Distributie is halverwege 2011 gedaan, ergens tussen de 260-265.000 km, meen ik. Sticker zit nog onder de kap
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Bumper zit netjes op z’n plek. Zoek de verschillen in de keienvanger op de vorige en deze foto… Na veel stoeien ging de bumper er zónder de beugels voor de mistlampen wel goed op. Denk denk denk, zouden deze beugels wel altijd op deze keienvanger gezeten hebben? Geen idee - dus wie zegt dat ze wel goed zaten? De beugels omgedraaid zodat de steun voor de mistlampen 2cm naar achteren zit en voila, de bumper hoeft nog maar met het (zoals Dirk al schreef) normale stukje brute kracht naar de steunen geduwd te worden. Wel extra weinig ruimte om de moeren van de mistlampen aan te draaien, maar zelfs dat is deze keer zonder opengehaalde handen gelukt
Nu voor en achter donkere bumpers op een zilveren GSA. Bedacht me ook dat ik nooit een Gris Perlé GSA met lichte bumpers gezien had: check in het boek van Marc & Martijn leert waarom - pas in 1983 kwam Gris Perlé beschikbaar, een jaar na de donkere bumpers.
@PBO: Sticker zit er nog keurig
Distributie komt dan wel weer na een magazijndagje. Voor Le Citron Pressé lijkt me geen slecht idee Bumper komt nu toch makkelijker los en weer vast, al kan dat ook zonder de bumper te verwijderen als ik me goed herinner.
Volgende klus wordt:
Opvullen zitting van de passagiersstoel (bevalt goed op bestuurdersstoel) en de middenconsole er dan uit om te lakken. Misschien inderdaad gewoon 2 lagen: donkere bumperlak als primer en dan lichte matgrijze lak er over heen.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
paso schreef:Hier m’n c15 dash gedaan en satin lak erover
Paso: welke satin lak was dit? Kan op motip site alleen 50 hoogglans grijstinten vinden
Ziet er bij jou wel erg strak uit!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Distributie gedaan in 2011 bij 260.00 km…...
Dat is dus nog geen 5 jaar en nog geen 20.000 km geleden.
Hoef je naar mijn idee nog lang niet te vervangen.
Kan nog best zo’n 50.000 km of 3 jaar mee.
Officiele richtlijnen zijn er niet, ik kan ze tenminste nergens vinden.
Mocht je toch de riemen willen vervangen, dan ook gelijk de spanrollen meenemen. Je kunt het beste de bumper, grill, de verlichting en de koplamphouder verwijderen en de kinnebak aan de voorkant loshalen en laten zakken. Dan heb je de meeste werkruimte om de windtunnel te verwijderen. De centrale moer op de fan kan onbedaarlijk vast zitten. Vaak moet er een zware luchtsleutel aan te pas komen. Voor het spannen van de riemen de werkwijze aanhouden zoals in werkplaatshandboek staat beschreven. De beschrijving in de vraagbaak is onjuist.
Rogier 1975 schreef:paso schreef:Hier m’n c15 dash gedaan en satin lak erover
Paso: welke satin lak was dit? Kan op motip site alleen 50 hoogglans grijstinten vinden
Ziet er bij jou wel erg strak uit!
Inderdaad een hoogglans en dan blanke lak (vernis) satin erover.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017