4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
bx liefhebbers: fff slikken….......
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 12 april 2009 02:31 PM
  [ # 46 ]

idem

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 april 2009 02:40 PM
  [ # 47 ]

Ik kan me wel vinden in wat Peter zegt. De stoelen van de BX zijn formidabel, maar het stuur ligt iets te plat. Daardoor zit met je handen óf te dicht bij de onderkant van het stuur, óf te ver van de bovenkant. Maar het comfort van de stoelen maakt dat wel ruimschoots goed, daar is mijns inziens echt niets over te klagen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 april 2009 02:44 PM
  [ # 48 ]

Hangt er allemaal vanaf uit welke auto je komt denk ik Confused: .

Wat ik wel zalig vind aan de BX is zijn servo-stuur. Vlotjes genoeg voor in de stad en om te parkeren, maar niet vlot dat je zigzag rijdt op de snelweg (met papa zijn Mercedes kan ik eigenlijk niet rechtdoor rijden Surprisedops: , maar met de BX is dat geen probleem…)

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 12 april 2009 04:27 PM
  [ # 49 ]
Harm schreef:

Je zit gewoon k*t in de BX

Da’s toch echt nogal persoonlijk… de (sport) stoelen in een BX zitten voor mij erg goed, en de houding achter het stuur is me nooit negatief opgevallen.
De stoelen van een XM daarentegen worden door de meeste mensen omschreven als “riant fauteuils” maar vind ik maar kleine pruldingen; rugleuning te kort, zitting te kort, weinig steun, na een lange rit had ik altijd overal pijn.

Ben ik het helemaal mee eens. Met mijn 1.83 op het moment, zit ik gewoon niet lekker in een XM, of het nou leer of stof is. Te weinig steun en te zacht op een verkeerde manier, elke XM stoel lijkt gewoon doorgezakt te zijn. In een BX met sportstoelen zit ik wel weer lekker, maar voor mij gaat niets boven lekkere zetels uit een CX Série 1, het liefst met leder bekleding Cool

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 12 april 2009 04:30 PM
  [ # 50 ]
BunnY schreef:

Hangt er allemaal vanaf uit welke auto je komt denk ik Confused: .

Wat ik wel zalig vind aan de BX is zijn servo-stuur. Vlotjes genoeg voor in de stad en om te parkeren, maar niet vlot dat je zigzag rijdt op de snelweg (met papa zijn Mercedes kan ik eigenlijk niet rechtdoor rijden Surprisedops: , maar met de BX is dat geen probleem…)

Inderdaad, de stuurbekrachtiging zoals de BX die kan hebben is van een zeer prettige soort, er blijft toch gevoel aanwezig.
Over het zitcomfort, ik heb geen ervaring met BMW (helaas, moet ik toch eerlijk zeggen) maar wel met Mercedes. En hoe lekker Mercedessen (of is het Mercedi?  Laughing ) ook kunnen rijden, die stoelen zijn echt waardeloos. De Peugeot 205 Accent van een vriend van me zit ik lekkerder in. En ondanks de inderdaad wat Italiaanse zithouding in de BX stap ik na een lange rit toch redelijk fit uit. Ze hebben het dus blijkbaar goed gedaan. Nu die #$%^hoofdsteun nog….

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 april 2009 04:54 PM
  [ # 51 ]
Tjerk schreef:

In een BX met sportstoelen zit ik wel weer lekker

Die 5 km die jij misschien in zo’n stoel hebt gezeten lijken me niet echt representatief.

BX Gti en 16v stoelen zitten geweldig. Helaas zit ik altijd klem met mijn rechterknie/bovenbeen tussen het stuur en het dashboard. Voor de rest zit ik prima in een BX. Hoewel ik voor een lange trip toch liever een Xantia tot mijn beschikking heb (veel stiller, en meer ruimte voor mijn lange stelten). In tegenstelling tot wat de meesten beweren zit ik prima in de Xantiazetels en hou het er uren in uit.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 12 april 2009 05:01 PM
  [ # 52 ]
PrutsyLJ schreef:

... Helaas zit ik altijd klem met mijn rechterknie/bovenbeen tussen het stuur en het dashboard.

Heel herkenbaar!!  Mr. Green

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 12 april 2009 05:02 PM
  [ # 53 ]

Ik heb het ook meestal met mijn rechterbeen dat ik klem zit.

Als mijn wissers de hoogste snelheid draaien kan ik ze met mijn knieen weer uitzetten Razz

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 12 april 2009 06:22 PM
  [ # 54 ]

Ik heb er nog niet echt in gereden maar ik vind het stuur te ver weg staan. Net zoals bij een Berlingo, als ik met mijn knie zowat klem zit heb ik het stuur pas lekker vast.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 12 april 2009 06:42 PM
  [ # 55 ]

Wat is dat nouw voor rijtje!
Slaat helemaal nergens op jah!
Ik kan mijzelf genoeg auto’s bedenken die veel lelijker zijn dan de
renault megane en de iq.
En de BX is gewoon een liefhebbers auto, er zijn mensen genoeg die hem afgrijselijk vinden maar dat er maar 5 boven zitten klopt voor geen meter.
En ik mis bijvoorbeeld de skoda roomster in het rijtje!

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 april 2009 07:40 PM
  [ # 56 ]
winnetou schreef:
PrutsyLJ schreef:

... Helaas zit ik altijd klem met mijn rechterknie/bovenbeen tussen het stuur en het dashboard.

Heel herkenbaar!!  Mr. Green

Dan gaat er iets niet goed. Ik ben langer dan jullie allemaal, maar ik zit zeer riant in een BX. Al moet ik zeggen dat ik altijd erg rechtop zit.

Saillant detail: In alle Visa’s die ik gehad heb [met donoren erbij 26 geloof ik] kon ik alleen maar fatsoenlijk rijden als ik de versnellingspook 12 cm korter maakte. ik had dus altijd hele kleine pookjes, met een houten knop erop.

Test

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 12 april 2009 08:31 PM
  [ # 57 ]
PrutsyLJ schreef:
Tjerk schreef:

In een BX met sportstoelen zit ik wel weer lekker

Die 5 km die jij misschien in zo’n stoel hebt gezeten lijken me niet echt representatief.

BX Gti en 16v stoelen zitten geweldig. Helaas zit ik altijd klem met mijn rechterknie/bovenbeen tussen het stuur en het dashboard. Voor de rest zit ik prima in een BX. Hoewel ik voor een lange trip toch liever een Xantia tot mijn beschikking heb (veel stiller, en meer ruimte voor mijn lange stelten). In tegenstelling tot wat de meesten beweren zit ik prima in de Xantiazetels en hou het er uren in uit.

Hoor onze koos de refoman!  Very Happy
Xantia’s zijn zkr niet mijn ding. Hoewel die balk in het dash aan de passagierszijde nog wel grappig is. Het nut ervan daargelaten.
Verder is een xantia natuurlijk redelijk kansloos. Hoewel het laatste type met v6 en met leer toch wel een leuk dingetje is.

En het verbaasd me helemaal niets dat bx tussen het lijstje staat van lelijkste auto’s. Die 1400tjes en 1600tjes hebben het gewoon helemaal verpetst voor de beter en luxere uitvoering.

Neem nou bijvoorbeeld een progress. Waar slaat dat nou op? Ik denk altijd dat ze dat progress halverwege gestopt hebben ofzo.

Maar voordat ik die kansloze uitvoeringen helemaal in de grond trap stop ik maar. Smaken verschillen en dat is maar goed ook.

Lijkt me trouwens wel fantastisch om je bx 1400 te verkopen. Wat zet je dan in de advertentie denk ik dan.
- Binnen 2 minuten van 0 naar 100.
- niet voorruit te branden
- niks elektrisch
- stuurbekrachtiging wat is dat?
- met wind mee en berg af loopt die toch zeker 130 Wink

Persoonlijk als ik zou moeten kiezen tussen een 1400 en een fiets, ga ik liever fietsen. Die zijn trouwens nog meer waard ook.

Om nogmaals duidelijk te maken: dit is mijn mening. Ik wil niemand persoonlijk beledigen.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 12 april 2009 08:34 PM
  [ # 58 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 april 2009 08:48 PM
  [ # 59 ]

Wat ik wel mis is een fatsoenlijke plek om de linkervoet te parkeren, in een BX. Maar daar verzin je wel wat op. In de Capri is dat erger, maar das een Ford en dan mag dat.

Overigens, hoe is dat met een Break? Ik vind ‘m namelijk, geheel bevooroordeeld, wél leuk…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 13 april 2009 01:28 AM
  [ # 60 ]

Ik las eens een intervieuw met de ontwerper van de Renaults met die hoekige achterkant, die zei “Elke auto pakt 2% van de markt, want er is zoveel keuze. Als ik iets ontwerp wat maar 5% van de mensen mooi vind, betekent dat we beter verkopen, dus dan was het ontwerp gewoon prima”.
Zit wel wat in, vind ik..

2CV 1985

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook