Ik moet er toch aan geloven. Er moet gerepareerd worden.
Ze begon te schokken en te zweven. Heel veel speling op het linker voorwiel.
Wiel er afgehaald en er bleek behoorlijk wat speling op de onderste draagarm te zitten. De lager helemaal versleten en rubber is rot.
Hier durf ik niet meer mee te rijden…
Kan iemand me helpen aan onderdelen voor de reparatie of weet je waar ik ze kan kopen?
En is het te doen zonder brug, dus op de krik?
Alle tips voor de klus zijn welkom.
Help, ik zit zonder auto en mis mijn GS (zeker met dit mooie weer)
it’s all in the family
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Onderste draagarm is wel te doen zonder brug. Alles aan de GS trouwens wel , doe het altijd al zonder.
Als je lid bent van de GS/A vereniging kun je daar een gebruikte draagarm kopen of nieuwe rubbers. Hou er wel rekening mee dat ze niet goedkoop zijn.
Of dat hier iemand is die een draagarm over heeft of op marktplaats een oproep doen.
Maar welk lager bedoel je??
Dank je citro, ik hoopte al op een reactie van jou.
Als volledige amateurklusser was ik in de veronderstelling dat er lagers aanwezig moesten zijn. In de Haynes handleiding kon ik niet exact vaststellen wat het precies was.
Op de eerste foto (bij de assistent vinger) dacht ik dat er onder het rubber lagers zouden kunnen zitten.
Is het trouwens niet voldoende om de de pin/bout en dat rubber te vervangen?
De speling zit enkel op dat punt.
Als ik er helemaal naast zit hoor ik het graag en hoop dan op tips over hoe en wat te doen.
Ik hoop dat dom zijn hier mag…dit wordt echt mijn eerste reparatie, je moet ergens beginnen.
it’s all in the family
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het rubber heeft een metalen bus in het midden die schaniert over de lange pen die door de gehele draagarm loopt. Het geheel zit vast geperst in de draagarm.
Als je het nog niet begrijpt maak ik even een foto van het rubber/metalen bus.
Je moet de onderste fusee losmaken en dan die lange pen eruit zien te krijgen. Die wil nog wel eens goed vast gerot zitten aan die rubber/metalen bus.
Tevens moet je een deuk in het binnenscherm slaan , anders krijg je de pen er niet uit. Maar dat zie je vanzelf als je er mee bezig gaat. Het wil helaas niet anders.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb even een paar foto’s gemaakt voor je. Zoals je ziet heb je er 2 voor nodig per draagarm.
Foto’s? Graag! Hoe meer uitleg hoe beter.
Ik wil het echt snappen voordat ik aan de slag ga.
Begrijp ik het goed dat ik iig de gehele draagarm moet vervangen?
Ik verheug me op de deuk
En weet je/iemand misschien ook nog een onderdelen gs voor mijn geknutsel?
it’s all in the family
Miste net je bericht/foto’s..
Die heb ik nodig toch? Waar haal ik die vandaan?
Liefst morgen
it’s all in the family
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , ik wil wel even kijken hoeveel ik ervan heb.
Maar zoals ik al zei , goedkoop zijn ze niet!
Je hoeft niet de gehele draagarm te vervangen , deze rubber bussen erin persen is voldoende.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is deze reparatie voor een beginner te doen?
Citroen!
@citro-power
Ik ben wel geinteresseerd en heb een pm-tje gestuurd.
@all
Ik heb echt zin om mijn witte ros weer gezond te krijgen. Ik rijd nu in een geleende volkswagen joker (ook leuk) maar mis het zweven.
it’s all in the family
DriverD schreef:Is deze reparatie voor een beginner te doen?
Ik ben wel een beginner, maar wel een klusser. En heb evt. hulp van een niet-citroen-ervaren-auto-sleutelaar.
En om je gerust te stellen: Als ik het niet verrtouw doe ik het niet.
Veiligheid boven alles.
Maar bedankt voor je zorg
it’s all in the family
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ben je ook een doorzetter?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Is deze reparatie voor een beginner te doen?
Op zich wel. Maar je hebt wel een pers nodig om de nieuwe erin te krijgen.
Om de oude eruit te krijgen is een brander wel handig. Je brand dan het rubber weg.
DriverD schreef:Ben je ook een doorzetter?
Doorzetten is een keuze
En mijn keuze is nu eenmaal GS, dus….
it’s all in the family
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed zo!
Citroen!
Even een tussentijdse update:
Ik ga toch met wat professionele hulp het een en ander opknappen (dan ook maar meteen de aandrijfassen).
29 mei wordt de revisiedag. Ik kan niet wachten…
(De AX doet ondertussen goed werk: Helter Skelter!. Weer een nieuwe liefde erbij)
it’s all in the family