Totaal aantal Berichten: 11768
- Xantia TD SX
Hoe het moet, en als of het met standaard deurschakelaars kan of alleen met vignet schakelaars, wil ik wel weten! Is wel weer leuk in de Breek.
XM’s liggen er zát op mijn favoriete sloperijen… Dus het relais mag naar iemand anders!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
C15GrandVolume schreef:Ik heb zo’n binnenverlichtingsrelais uit ‘n XM geplukt. Hij reageert op het contact, de deurschakelaars en de centrale vergrendeling.
Blauw kastje, zit bij de XM onder het bovenste dashboardkastje.
Als er nog gegadigden zijn, ik heb er nog wel een liggen, en wil ook wel even uit de doeken doen hoe hij moet worden aangesloten
Het zwarte relais op de foto heb je niet nodig.
Deze is erg leuk!! om dat de CV er ook op reageerd, geef eens een PBtje met evt. een prijsje en verraad eens wat van die aansluitgegevens.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb het in de GV met standaard deurschakelaars. De draad tussen deurschakelaars en lamp moet onderbroken worden. Een pin van het relais moet op de deurschakelaars aangesloten worden, een op de schakeldraad van de binnenverlichting, een op de plus, een op de massa, een op de plus geschakeld over het contactslot, en een op de draad die de ontgrendelingspuls aan de CV geeft. Ik weet zo niet direkt de volgorde, maar dat kan ik wel even opzoeken…
Heb ik uit de Haynes van de XM, die is volgens mij sticky gemaakt in het XM forum.
AHA die plus contactslot die zorgt er waarschijnlijk voor ( contact aan binnenverlichting uit ) neem ik aan, als je het schematje nog op kan spitten dan gaarne.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Ruitenwisserintervalrelais vandaag ff ingebouwd en functioneerd naar wens thnx to knäckor.
we gaan verder met de binnen verlichting vertraging
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Gisteren het relais binnengekregen uit duitsland, meteen even ingeprikt en het werkt perfect. Erg goede tip, hebben die duitsers toch nog iets goeds gemaakt .
En verder even off-topic over de binnenverlichting vertraging: daar is toch ook iets origineels voor? Ik heb in de Gti en de deauville binnenlichtvertraging zitten die er nogal origineel uitziet. Als ik de deuren dicht doe blijven de lampjes +/- 10 sec aan, en als ik hem op slot doe of start gaan ze uit.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
- Xantia TD SX
Wat in dit draadje wordt beschreven is dat: een relaisje uit een TZx.
Of uit een XM, zo blijkt…
Op een GTi verwacht ik dat wel als standaard, maar op een Deauville had ik ‘t niet gezien: zijn er meer Deauvilles die dit hebben? Dat vergroot de beschikbaarheid weer (Deauvilles zát…)
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Arjan Verkade schreef:Je zou verwachten dat elke TZx hetzelfde zou hebben…
GTi’s hebben dat in elk geval ook Van de 16v verwacht ik ook niet anders.
Latere TZxjes hebben dat; eerderen hebben dat niet.
Alleen de CHIC-chic’s, dus niet de krulletter-chics, hebben het omdat die zijn afgeleid van de TZx-jes.
Nederlandse Deauvilles hebben het niet, daar zit standaard amper kabel in.
Ich bin ein Breaker
- Xantia TD SX
Check. En nu we weten hoe het moet…
Derk
Bij mijn deauville is het later ingebouwd door de vorige eigenaar: goofblikscha.
Dat zit normaal niet in de deauville.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ik heb overigens ook zo’n blauw blokje uit een Xantia liggen. Daar zit nog een extra feature op: deze gaat langzaam aan en uit, ipv pats/boem.
Ook zit er een (op de BX ongebruikte) aansluiting op, waardoor de lichten aan kunnen gaan bij ontgrendeling van de CV. Met een extra draadje naar de CV-unit moet dat wel kunnen werken (wellicht ook bij de orig. module van de BX al).
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb nog een relais, iemand?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Ik heb nog een relais, iemand?
Ja, die wil ik wel.
@ CM? (zondag)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik neem aan dat dit truckje ook werkt bij de zx? ik erger me altijd al aan de intervalstand.. die is altijd te snel of te langzaam Dit zou echt de uitkomst zijn!
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk dat het relais ook wel op de ZX past, dan zou het moeten werken.
Eveneens ben ik tevens ook.