1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
[Het Zwarte Gat] Onderhoud aan je XM deel2
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 april 2009 02:54 AM

Deel twee

 

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 15 april 2009 11:59 PM
  [ # 1 ]

Tankklep en LHM vlotte -> 10€ op de sloop
Naafdop Etoile en rubber oliekoeler -> 10€ dealer

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 mei 2009 07:57 PM
  [ # 2 ]

en waar is deel 1 gebleven?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 mei 2009 08:02 PM
  [ # 3 ]

Hierrrrr

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 mei 2009 09:14 PM
  [ # 4 ]

met een 2.0 liter 8-klepper kán het je dit gaan kosten:

‘94 XM 2.0i 8v Comfort

25-06-2004
XM op naam gezet
175.890 km

30-07-2004
179.054 km
Wagen veert niet zo lekker dus naar:
Chyparse
luchtfilter, veerbollen vullen + 2 vervangen + spoelvloeistof
€ 193,20

06-09-2004
181.729 km
stoombad tijdens de spits, met beslagen ramen dichtsbijzijnde garage kunnen bereiken:
Le Vélo
kachelradiator + koelvloeistof + klein spul
2 uur arbeid
€ 248,34

28-09-2004
183.469 km
preventief riemen vervangen wegens geen onderhoudshistorie:
Civer
multi- + distrib.- + ventilatorriem, spanroldistrib., verse LHM, raammechanisme lv, motorolie
3 uur arbeid
€ 424,53

27-01-2005
in de spits de Rotterdamse Willemsbrug oprijden, plots stoom onder de kap vandaan, scheur in slang (stukje rubber slang gekregen van Rob’s garage(?) op t Noordereiland, +stuk tape) savonds naar:
Civer
kachelslang vv
gebruikte einddemper (was ook nodig)
0,5 uur arbeid
€ 107,10

25-02-2005
193.509 km
tijd voor de APK:
Civer
groot onderhoud + APK € 150,-
cilinderkop vv € 125,-
koelvloeistof € 2,72
ring uitlaatafdichting spruitstuk € 14,-
koppakking € 35,70
thermostaat € 11,60
remblokset € 63,60
remslang (2st) € 45,-
veerpootslang en klem rv € 16,50
band 195/60 15” (2st) € 184,-
arbeid 12 u € 600,-
€ 1484,85
(2 gratis ruitenwisserbladen!)

08-07-2005
spiegel lag er smorgens af…:
Civer
buitenspiegel vv
0,5 uur arbeid
€ 101,15

19-08-2005
204.260 km
dagje Zeeland begint met slechte start, onderweg wil ie niet meer starten, accu laat niet meer op aldus ANWB-man:
Civer
dynamo (nieuw)
0,5 uur arbeid
€ 290,36

23-03-2006
212.876 km
tijd voor de APK + ik is lui: leder stoelen aan laten sluiten tijdens beurt:
Civer
APK € 33,61
klein onderhoud € 60,-
raammechanisme la vv € 40,- slot gesmeerd
electr. leder. stoelen gemonteerd
3 uur arbeid
€ 337,50

18-03-06
AutoParts
accu Varta Blue Dynamic E11
€ 109,52

28-04-2006
toen reed ik nog 17”, looks great maar, nooit meer! want oncomfortabel…:
Profile Tyre Center Blok
nieuw rubber, 215/45 R17 GoodYear Eagle F1 (2st)
+ balanceren
€ 363,-

26-05-06
Van Oosten bv Z’meer
achterwisserblad
12,25

dit lijstje opgeteld: € 3671,80
- een kleine drie jaar, ± 47000 km gereden
- hier en daar wel een litertje olie bijgegooid, en vooral in t begin een flesje of tien injector cleaner d’rin wegens afslaan in de ochtendfile (opgelost)
- benzineverbuik (who cares, is de tank leeg, naar de benzinepomp!) grove schatting 1:8 ~ 1:10

02-04-2007
225.637 km
tijd voor de APK + versleten koppeling
Civer
APK € 33,61
klein onderhoud
olie + filter
stuurkogel links € 16,50
koppelingsset € 184,20
lager 35x62-16 aandrijfas rechts € 43,07
lamp 21W € 0,97
ruitenwisser 16,47
ruitenwisser 15,98
lamp steek 1.2w (15x) € 10,20
sensor buitentemp. € 20,83
8 uur arbeid €400,-
€ 932,42

25-05-2007
227.651 km
tijd voor veerbollencheck (laatste keer was in juni 2004)
Chyparse
6 veerbollen vullen € 10,50
1 gevulde occasion veerbol (ra) € 21,01
(de)montage hydr. bollen XM € 20,59
luchtfilter € 10,25
voorraadvatring € 6,30
LHM verversen € 39,92
€ 191,70

20-03-2008
239.165 km
tied voôr de APK + eên beurtje (rammeltje in de uutlaat, soms eên rateltje in ’t blok)
Civer
klein onderhoud
5W40 olie € 35,-
oliefilter € 7,27
achterdemper vv (occasie) € 50,-
montageklem € 5,80
ruitenwisser €  19,20
ruitenwisser €  15,98
ruitenwisser €  9,59
knipperlichtunit rv vv (occasie) € 15,-
APK afmelden € 3,45
1,5 uur arbeid €75,-
€ 281,19

- gebruikt dempertje was begin 2005 eronder gekomen: inwendige van demper zat los
- soms optredend rateltje uit blok: niks kunnen vinden (tikkende kleppen vallen meer op, maar das al drie jaar zo)

04-11-2008
Van Beek Citroen
nieuwe peilstok voor de 2.0 8v € 14,-


14-04-2009
±252.300 km
tijd voor de APK maar
‘t motorblok ratelt (garage denkt een lager, kan je een tijdje mee blijven rijden, maar kan ook volgende dag vastlopen)
verder investeren (nieuwe banden, motorsteunen vervangen, andere deursloten, etc) is ‘t geld niet waard

Autosloopbedrijf Van Veen
achtergelaten voor vernietiging, € 75,- ontvangen

- leder interieur, tweespaak lederen stuurwiel, spoiler, oliepeilstok zelf gehouden


76.410 km in bijna 5 jaar: onderhoud/reparaties: € 5091,11


prijzen in t vet zijn incl btw

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 mei 2009 02:38 PM
  [ # 5 ]

mmmm, das best een hoop in vergelijking met je kilometers…  Ik kom daar gelukkig niet aan met overigens meer meters.

Beetje pech ? Of best dure garages?

Wat heb je met die wielen trouwens gedaan wink

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 mei 2009 04:21 PM
  [ # 6 ]

garage Civer is niet extreem duur.

het niet zelf willen/kunnen sleutelen is denk de duurste kostenpost: lekke koppakking en versleten koppelingsplaten, dat kostte toch wel wat arbeidsuren.

velgen doorverkocht, oncomfortabele dingen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 mei 2009 07:32 PM
  [ # 7 ]
ieksEmmu schreef:

garage Civer is niet extreem duur.

het niet zelf willen/kunnen sleutelen is denk de duurste kostenpost: lekke koppakking en versleten koppelingsplaten, dat kostte toch wel wat arbeidsuren.

velgen doorverkocht, oncomfortabele dingen.

mwag, ik ga voor het geld dat ik ervoor betaal niet eens eraan beginnen. Riemwissel incl spanrollen etc. kost me bij m’n 16v 150 euro…. incl alles…

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 13 mei 2009 10:29 PM
  [ # 8 ]

APK voor m’n V6.12 Exclusive. In totaal 418 Euro voor een andere handremkabel, een setje gebruikte lekzakken, een stuurhuishoes en arbeidsloon. Ik kan weer een jaar vooruit (of eigenlijk 10 maanden, was een beetje laat met de APK).

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 11:44 PM
  [ # 9 ]
XMTurboCT schreef:

APK voor m’n V6.12 Exclusive. In totaal 418 Euro voor een andere handremkabel, een setje gebruikte lekzakken, een stuurhuishoes en arbeidsloon. Ik kan weer een jaar vooruit (of eigenlijk 10 maanden, was een beetje laat met de APK).

Groet, Arjan


nono

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 31 mei 2009 12:40 AM
  [ # 10 ]

en toen knapte mijn koppelingskabel bij het parkeren in de parkeergarage bij mijn werk..
gelukkig een vakje vrij, heb hem half op de startmotor en half duwend (het stukje achteruit) weg weten te zetten. ANWB gebeld, monteur heeft een uurtje geprutst, hij had de pech met een reserve wagen te komen en mistte gereedschap Sad lepelwagen heeft de kar naar de hegru gereden, en even ten goede van de anwb, die beste man wist zelf dat dat alleen met draaiende motor kon Smile .
90 euries voor een nieuwe kabel, en gratis en voor niks deed mijn cruise control het weer Surprised , en ik maar zoeken op andere plekken.
helaas blijft sinds dat ritje mijn motormanagement lampje wel net zo lang branden als het duurt om op hoogte te komen (15 tot 30 secs)

mgoed ,gevalletje onvermijdelijke slijtage, met een leuke bonus dus

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 31 mei 2009 03:03 AM
  [ # 11 ]

dat ding hebben ze er ook gelijk voor je ingezet?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 31 mei 2009 03:45 PM
  [ # 12 ]

Een kabel vervangen met lopende motor? Daar zie ik de logica nog niet van in?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 31 mei 2009 03:52 PM
  [ # 13 ]

Maar het slepen wel Wink

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 31 mei 2009 04:03 PM
  [ # 14 ]
eXaMple schreef:

Maar het slepen wel Wink

uhuh Smile slepen met lopende motor en anders opladen. Nooit slepen zonder dat je karretje uit de veren is! en nee, cruise control deed het de laatste paar weken niet meer, had al van alles nagekeken behalve dus het koppelings pedaal.

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 31 mei 2009 04:42 PM
  [ # 15 ]

Sorry, ik las dat de kabel vervangen werd met lopende motor Razz

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook