Na een paar maanden stilstand in verband met wat spuitwerk, nu weer gereden. Voor ik echt vertrok eerst de remmen ontlucht, want hij remde niet goed in de garage. Bibberend pedaal. Ik doe dat zo: draaiende motor en dan in de laagste stand. Schroef op de drukregelaar 1/2e slag open. Slangen op de voorremontluchting en in het voorraadvat hangen, ventielen open en op rempedaal drukken. Wat zag mijn oog: een en al schuim in de slangen; duurde echt wel lang. Uiteindelijk kwam er mooi LHM. Remde daarna goed. Vraag: waar zou dat schuim vandaan komen? Ik vind dat echt wel vreemd. Nog nooit bij mijn CX gezien.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
gesprongen bol?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Piet, no problemo… is een sm kwaaltje… gewoon effe goed ontluchten en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bekijk anders maar eens je slang tussen LHM vat en de pomp , die durven wel eens kleine scheurtjes vertonen waardoor je lucht mee in je systeem pompt .
Bij twijfel vervangen , bij Cypharse aan de meter te krijgen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Schuimende LHM is heel vervelend spul inderdaad. In hoeverre het bij een SM anders zit weet ik niet maar ik herken de symptomen wel van mijn ervaring bij de BX. De remedie daar is om niet met draaiende motor te ontluchten maar gebruik te maken van de capaciteit van de voorraadbol.
Ich bin ein Breaker
wbogaerts schreef:Bekijk anders maar eens je slang tussen LHM vat en de pomp , die durven wel eens kleine scheurtjes vertonen waardoor je lucht mee in je systeem pompt .
Ik heb hem net vervangen. Nu maar eens kijken of het iets doet…
Gutta cavat lapidem…
Er zijn verschillende bedrijven die LHM aanbieden.
Zijn deze allemaal van een zelfde kwaliteit..??
Thanks!
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
“Citroën prefère Total”, stond er vroeger achter op mijn auto’s…
Die groene flessen staan ook het meest vertrouwd in je achterbak, of zo’n mooi 2-literblik op je rechter binnenscherm… Al hoort daar natuurlijk de reserve flacon motorolie.
Er bestaat ook LHM+, weet iemand het verschil?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
LHM+ heeft verbeterde smerende eigenschappen, en zou minder verouderingsverschijnselen hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wbogaerts schreef:Bekijk anders maar eens je slang tussen LHM vat en de pomp , die durven wel eens kleine scheurtjes vertonen waardoor je lucht mee in je systeem pompt .
Bij twijfel vervangen , bij Cypharse aan de meter te krijgen .
Walter
In de slang zit het niet, die is nu nieuw en het schuim blijft terugkeren. In de remaccu zit het ook niet (zoals ook was gesuggereerd). Ik heb inderdaad van meerderen gehoord dat ze de kwaal ook kenden. Het blijft irritant.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Piet ,
ik zou de aanzuigfilter eens aan een grondig visueel onderzoek onderwerpen .
Rest dan enkel nog de mogelijkheid volgens mij dat de pomp lucht bijpakt langs haar as
Verder in het systeem zit je op stevige druk , dat kan alleen nog lekken , nooit lucht bijpakken .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Er kan ook één van de achterbollen stikstof verliezen,en zo via de achterremleidingen in het LHM circuit komen.
Langs de pompas,was bij mij het geval.Maar bij mij stond er dan een plasje LHM ter grootte van een 2 euro stuk onder mijn pomp.
Blooper1963 schreef:Er kan ook één van de achterbollen stikstof verliezen,en zo via de achterremleidingen in het LHM circuit komen.
Ik denk het toch niet. Die bol zou dan al lang leeg moeten zijn, na 2 jaar. Nou, het veert prima. Die remplunjers onder de paddestoel, dat lijkt me ingewikkeld en kans op “zuigen’ geven. Meer kan ik ook niet bedenken, behalve dan de genoemde pompas.
Gutta cavat lapidem…