ik krijg het ding er niet uit . de zijkanten van de middenconsole zijn eraf , de bout achteraan de radiosteun is los , het plastic bakje erboven is er uit . ik kan zowat rondom de radio maar nog wil hij niet los . ik ben er nu zo een 4 uur mee bezig , straks gaat hij eruit met een hamer . iemand een suggestie ?
Is ‘t nou eigenlijk een type 1 of type 2 XM? Philips of Clarion?
Ik neem aan dat je ook al aan de zijkant de borglipjes hebt ingedrukt die de meeste radio’s hebben? Met een klein plat schroevendraaiertje ofzo even in de daarvoor bestemde gaatjes prikken.
type 2 , bouwjaar 98 . clarion denk ik maar het staat er niet op (wel citroen) . de borglipjes zijn het probleem .wat ik ook probeer het lukt langs geen kanten . zou het kunnen dat er speciaal gereedschap nodig is ?
normaal zitten er speciale pinnetjes bij waar je de radio uit de behuizing kan krijgen. als je die niet hebt moet je zelf wrikken maar bij sommige is dat heel moeilijk. ik had een philips (niet origineel) waar een soort U-tje bij zat die je in 2 van de 4 gaatjes moest stoppen, allebij de kanten 2 gaatjes, als je zo een hebt kan het met ijzerdraad.
bedankt voor de reacties , de radio is inmiddels los . blijkbaar was het kliksysteem langs een kant beschadigd (vorige eigenaar?) langs achter heb ik hem uiteindelijk los gekregen .