waterman schreef:Klemmen voor de pijpen van de spuitstukken op de eerste demper… kun je beste van een XM nemen. De originele dichten ernstig brak af…. zeg maar slecht…
Hier zit origineel zo’n bril klem, dacht ik. Is het die dat je bedoelt?
En die van de XM is ook een 8-vorm?
in een vorige post werd er gesproken van een Xantia, of is die identiek?
Want mijn originele brilletje heeft het zowat gehad, de schroefdraad is flink onvoldoende of opgeteerd van de hitte en roest.
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. die van de xm of berlingo zijn rond. heb je er twee nodig..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dus als ik goed begrijp,als je de klemmen van een XM gebruikt,moet je ook zo een witte ring er tussen zetten??
Ik heb nu ook dit probleem dat de klemmen los komen.
Ik heb ook een RVS uitlaat,maar heb de oude klemmen hergebruikt.
Dus zijn er dan voor elke aansluiting,op de RVS-SM uitlaat,klemmen van de XM die passen???
Ik heb ook last aan de dubbele buisjes die naar de achterdempers vertrekken?
@waterman: Kan jij zeggen wat ik allemaal nodig heb om mijn ganse uitlaat gasdicht te krijgen?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt 4 XM klemmen nodig, en de rest doe je met de originele sm klemmen. Dus de voorpijpen op de eerste demper met xm klemmen, de middendemper op de 1e demper met xm klemmen, en dan de 4 dunne pijpen met de originele “bril"klemmen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
RVS uitlaat sinds 1992, de beste investering in m’n SM.
RVS spruitstukken en voorste pijpen sinds 1996 ( inbouw van Merak SS motor), zullen best warmer worden, ik zal ze nog een omtapen met “hittebestendige” tape biij de volgende motor-uitbouw.
Ja, je kunt de uitlaatspruitstukken links-rechts verwisselen, speciaal als de motor uitgebouwd is heb ik dat eens gedaan…..grrrrrrrrrrrrrr, want dan moet je ze aan de motor ingebouwd demonteren en monteren…. ik spreek uit ervaring, helaas.
Ga meteen voor die XM klemmen,RVS is “taaier of harder” dan gewoon staal, dus die voorste klemmen krijg je nooit echt goed dicht (ja het kan met kit, maar dat is na iedere montage of een paar jaar weer probleem.
Voor de puristen: Fraleux ( SmclubdeFr) heeft gewoon stalen uitlaten laten maken want.. die klinken exact hetzelfde als de originele ( ja de RVS klinkt iets “dieper”), geen commentaar, ik heb een klein beetje hekel aan roest, zelfs op de uitlaat, en gebruik dus RVS bouten als ik kan ( M5, M6, M7, M8, M10) ( niet aan de motor en ophanging!).
Met van die Ansa eindpijpen wordt de sound nog wat sportiever.
groet,
Peter
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die ANSA pijpen zijn helaas nergens meer te vinden…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kent er iemand de samenstelling van de Hansa pijpen?? Als de SM uitlaat nagemaakt kan worden,kunnen deze toch ook nagemaakt worden in RVS?
Zijn die Hansa’s dempers,of gewoon losse pijpen??
Anders zal het vlug opgelost zijn voor mij.
Ik heb een vriend die een bedrijf heeft,welke RVS trapleuningen en andere RVS constructies maakt.
En daar vind ik wel de nodige RVS pijpjes die ik laat lassen en welke ik daarna tot een spiegel polier.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
YO, Bloop: het zijn ANSA uitlaten, met een A! Dus niet hansa, want hansa maakt alleen pleisters…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het zijn dus enkel pijpen hé. Geen dempers meer. Daarom klinkt het lekker….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dus…. Gemakkelijk na te maken,mocht ik de spek’s hebben.
die AnSa pijpen,vervingen die enkel de achterste demper,of waren dit stukken
tot aan de dwarse demper?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Beetje ranzige foto, maar zo zou het er ongeveer moeten uitzien dan:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Knap!
Had ik nog enkel wat maten nodig.
maar als ik een originele demper demonteer en dezelfde lengte neem
als de totale lengte van deze en met de bevestigings steun op dezelfde plaats,
moeten ze er toch aardig beginnen op lijken.
Op 24 oktober ga ik langs dit bedrijf en zie ik wat er mogelijk is.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Weet iemand hoe dat bedrijf in de UK precies heet, ik vind allerlei RVS uitlaat bedrijven in Nottingham…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Dit is de leuke info. Zodra het zover is, zou ik ook wel willen horen hoe het klinkt, niet te luid hoop ik. Want dan ga ik ook voor zo’n setje ansa uitlaten. Dan wordt wel een wat ruigere SM: Delta Mics en Ansa.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Walther259,heeft een uilaat van daar,dus hij weet zeker het adres.