Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eén waarschuwing: ze zijn luid. Erg luid
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke. Super Thx.
Leuk voor onder de kerstboom.
Is dat geluid verschil zo groot in vergelijking met originele ansa pijpen? Heeft iemand hier al een dergelijk set gemonteerd?
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De originele ansa pijpen zijn al zeer luid. Deze zijn daarbij nog van RVS en dat dempt nog minder. Op de yahoo-group werd al “gewaarschuwd” voor het geluid van dit setje pijpen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hmm! Nog maar eens goed over na denken. De originele van gewoon staal, zij die eigenlijk nog te krijgen?
Volgens mij ie het niet een zo spannend om ze na te maken.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ja staal kost je 800 euro en voor 1000 euro heb je de boel in RVS bij Blondeau !!
Ik begrijp niet dat er nog iemand staal koopt
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:De originele van gewoon staal, zij die eigenlijk nog te krijgen?
Ansa’s in staal vind je eigenlijk nergens meer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke. Helemaal mee eens. maar als ie in staal nou vele malen mooier klinkt qua geluid. Kan dat ook een reden zijn om voor staal te kiezen. lijkt mij. Ander argument kan zijn dat staal de warmte beter afvoert. Zo kan een ieder voor zich bepalen waar hij voor kiest. Ik pesoonlijk vindt die dubbele pijpen gaaf. Verder heb ik geen idee hoe het geluid klingt.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ansa pijpen in staal zijn al lang doorgeroest
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even duidelijkheid scheppen: een complete rvs uitlaat naar origineel model, dus NIET de ansa-look kost ca 1000 euro. Die zelfde uitlaat in “mild steel” kost 800.
Ansa-look pijpen worden NIET in normaal staal gemaakt, daar zit je dus vast aan RVS.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:
Heeft iemand van hier ANSA-eindpijpen van Nouvalari of weet iemand een auto die erover beschikt ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik zou het wel weten als ik eraan toe zou zijn! Naar mijn mening zijn de ANSA-pijpen veel mooier en doen veel meer recht aan de ‘strakke kont’ van de SM. Gewoon aanschaffen dus voor die paar ‘pondjes’ en laat het maar horen!
Citroën SM
French show, Italian go…
Ik ben er ook erg benieuwd naar.
Ik heb wel eens geinformeerd naar deze eind pijpen. Transport was toen iets van 260 pond.
Dus van de zomer ophalen tijdens het ICCCR. Lijkt mij.
Ik heb medio 2011 een prijsopgave inclusief transport gevraagd en dat bleef voor alleen de ANSA pijpen ‘beperkt’ tot 295 pond. Dat is te overzien op een totaal project als je het aan mij zou vragen. Het is denk ik vooral persoonlijk wat je mooi vindt, origineel of ANSA. Over het geluid kan ik helaas niet oordelen, maar zou de gok gewoon nemen. GROOOOMMM!?
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgen de heren de yahoogroep soms niet?
http://groups.yahoo.com/group/Sport-Maserati-L
Daar was al eerder een levendige discussie over deze uitlaten namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste