Ik heb onlangs de bobine vervangen na wat startproblemen bij mijn 22TRS, die overigens sindsdien niet meer zijn opgetreden. Ook alle kabelschoentjes eraf geknipt en vernieuwd want die zagen er niet meer uit. Wat er sindsdien gebeurt als ik uitstap en daarbij de deur aanraak is dat ik een schok krijg. Er is mee te leven maar het beviel me beter zonder die schok. Ik heb alles exact aangesloten zoals het zat bij de oude bobine. Iemand een idee?
Thx
Sjaak

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Denk niet dat dat aan de bobine ligt, maar aan de temperatuur i.c.m. je kleding…
Wel eens van statische electriciteit gehoord…?
Ik hou ook altijd de carrosserie vast als ik uitstap (of wacht tot de vrouw is uitgestapt en zij de tik heeft ontvangen…gniffel).
‘Spirit of avant-garde’
tja, dat zou natuurlijk ook kunnen, maar ik vond het zo opmerkelijk dat het gelijk na het vervangen van de bob optrad. Al die roestige kabelschoentjes maakten waarschijnlijk niet meer zo’n best contact en als er een nu wel contact maakt maar toch verkeerd aangesloten is….
Afijn, statische electriciteit, kennelijk is de ene auto daarvoor gevoeliger dan de andere, ik heb daar met de xm nooit last van (gelukkig)...
Sjako

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ach met de auto van m’n pa (renault megane GT) krijgt elke keer weer iedereen die eerst uitstapt een schok. Altijd. Misschien zo’n metalen stripje eraan hangen om d’r te aarden?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Door het warme weer heb je veel meer kans dan pas toen het kouder was
Volgens spelen je schoenen er ook wel een rol in.