1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

windgeruis
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2009 01:05 AM

bij beetje tempo toch behoorlijk wat decibellen windgeruis via deur links.
iemand hier al een oplossing voor gevonden?

heb zelf al een (benzine) slang in het originele deurrubber opgevoerd, zodat die iets meer tegendruk geeft. scheelde al wel, maar was te veel tegendruk - portier bijna niet meer dicht te krijgen. misschien soepelere slang er in wurmen….

of extra / 2e rubberen profiel naast bestaande deurrubber ??
had een staaltje rubberen profiel ergens gekregen, dat past net in de rand naast het raamomlijstingsdeel. maar heb niet genoeg om eens te proberen….

iemand hier mee bezig geweest ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 april 2009 01:10 AM
  [ # 1 ]

Ik heb de wat dikkere aquariumslang tussen het rubber en de auto gepropt. Iets dunner dan een benzineleiding en dan gewoon het rubber wat naar buiten vouwen en de slang achter het rubber leggen. Na verloop van tijd is die slang ook plat en dan koop je voor een paar dubbeltjes weer een nieuw stuk.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 april 2009 01:12 AM
  [ # 2 ]

Een bekende XM oplossing is om een ethernet kabel (cat 5) in het rubber te pielen. Maar is bij een CX mss ook te veel van het goede als je al een benzineslang hebt geprobeerd. Confused

Komt het windgeruis trouwens van het deurrubber? Het viel mij ook op, maar ik gaf de schuld aan de regengoot, die een XM niet heeft. Maar het zou idd ook het rubber kunnen zijn dat niet goed meer sluit.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2009 01:16 AM
  [ # 3 ]
par eXeMple! schreef:

Een bekende XM oplossing is om een ethernet kabel (cat 5) in het rubber te pielen. Maar is bij een CX mss ook te veel van het goede als je al een benzineslang hebt geprobeerd. Confused

Komt het windgeruis trouwens van het deurrubber? Het viel mij ook op, maar ik gaf de schuld aan de regengoot, die een XM niet heeft. Maar het zou idd ook het rubber kunnen zijn dat niet goed meer sluit.

die benzine slang was te dik/stug.

er is ook wat turbulentie tgv de spiegel, maar als ik het deurrubber iets aanraak/open wordt het geruis enorm versterkt. denk wel dat dit iets beter mag afsluiten.

@ Wedela: foto ??
dan snap ik wat je waar hebt zitten

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 april 2009 01:17 AM
  [ # 4 ]

Of een raam dat niet helemaal lekker wil sluiten.
Of een rubber aan de onderkant van de deur dat er niet meer is omdat het alleen maar water vasthoudt.
Of gewoon de hele vorm van de auto die niet echt ruisvrij te noemen valt.
Of een deur niet niet helemaal tof is afgehangen.
Of dus een scharnierpen die gebroken is waardoor de deur wat scheef hangt.

Het kan vanalles zijn.  Very Happy

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2009 01:21 AM
  [ # 5 ]
garagestmarien schreef:

Of een raam dat niet helemaal lekker wil sluiten.
Of een rubber aan de onderkant van de deur dat er niet meer is omdat het alleen maar water vasthoudt.
Of gewoon de hele vorm van de auto die niet echt ruisvrij te noemen valt.
Of een deur niet niet helemaal tof is afgehangen.
Of dus een scharnierpen die gebroken is waardoor de deur wat scheef hangt.

Het kan vanalles zijn.  Very Happy

tja…... er zitten wat design dingetje aan de cx, OK.
toch maar proberen dat rubber beter aan te laten liggen/sluiten.

.........eh fototje ?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 april 2009 01:25 AM
  [ # 6 ]

Foto? Van een slang tussen het rubber en de auto? Is dat nodig?

Profiel  

pp!
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 17 april 2009 01:34 AM
  [ # 7 ]

en van die windafbuigers of hoe heten die dingen monteren??
ik bedoel van die plastic dingen die je op je deur monteerd

moet ik btw nog eens doen, hen ze al een jaar liggen

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 april 2009 01:40 AM
  [ # 8 ]

Ik heb een gruwelijke hekel aan die dingen, want ze vertekenen het beeld in de buitenspiegel. Ik heb ook het idee, dat ik om die dingen heen moet gaan zitten kijken. Dan nog het feit, dat die dingen de vliegroute van mijn as niet naar buiten maar naar binnen afbuigen, heeft mij tot een haatster van die dingen gemaakt. Ik heb een set die over een tijd gewoon weg mogen.

Very Happy

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2009 01:44 AM
  [ # 9 ]
garagestmarien schreef:

Foto? Van een slang tussen het rubber en de auto? Is dat nodig?

als ik het nog eens nalees, denk ik dat ik wel begrijp wat je waar legt.
maar de fotootjes uit St marien zijn altijd zo leuk, vol eigen inbreng Wink
en dan weet ik ongeveer wat voor diameter je er tussen hebt gedrukt (heb geen aquarium(-slang)). 
maar als die redelijk goed blijft zitten zal dat ook een aardige oplossing zijn !

ga ik proberen !

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2009 01:48 AM
  [ # 10 ]
pp! schreef:

en van die windafbuigers of hoe heten die dingen monteren??
ik bedoel van die plastic dingen die je op je deur monteerd

moet ik btw nog eens doen, hen ze al een jaar liggen

die doet wel iets, maar dan thv het raam. en niks voor/tegen het windgeruis. dat komt volgens mij via de spleet tussen voorscherm en deur, en rondom via deurubber.

de moderne jap van mijn vrouw Surprisedops:  heeft wel een dubbele rubberen strip, zodat daar NIKS door komt.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 17 april 2009 01:51 AM
  [ # 11 ]

In de rechterspiegel zijn die dingen inderdaad wel wennen. Maar voor de rest is het wel leuk rijden in de zomer Very Happy

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 april 2009 10:34 PM
  [ # 12 ]

Weet je zeker dat het niet goed is?
Als je het vergelijkt met een nieuwe jap.. tja, dat is natuurlijk geen vergelijking.

Zo te zien heb je 2 CXen, zijn ze beide gelijk of zit er veel verschil in?
En wat noem jij “bij beetje tempo”? Wink
Boven de 140 is het denk ik redelijk normaal dat het allemaal wat meer gaan ruizen/suizen.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2009 11:26 PM
  [ # 13 ]
Arjan Verkade schreef:

Weet je zeker dat het niet goed is?
Als je het vergelijkt met een nieuwe jap.. tja, dat is natuurlijk geen vergelijking.

Zo te zien heb je 2 CXen, zijn ze beide gelijk of zit er veel verschil in?
En wat noem jij “bij beetje tempo”? Wink
Boven de 140 is het denk ik redelijk normaal dat het allemaal wat meer gaan ruizen/suizen.

tja die moderne kan je inderdaad niet vergelijken, OK.
maar boven de 130 is het toch wat veel windruis, en als er een beetje wind is of turbulentie van ander verkeer of zo dan giert het toch storend te veel. dus tijd om er eens in te duiken, kijken of we dat minder lawaaierig kunnen krijgen. en als we iets hebben hiervoor (aquariumslanoplossing of anders) zijn er vast meer mede-forummers in geïnteresseerd.

mijn prestige heb ik nog niet echt op tempo gejaagd, is ze ook niet voor bedoeld. en die heeft andere deurrubbers (met geribbeld profiel).

op tempo: boven de 130 begint het al, maar is het slechts licht storend. maar bij 210 wel wat meer .........

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 april 2009 11:35 PM
  [ # 14 ]

Ik denk dat je de CX met 210 niet stil krijg Wink
Die goten langs de dakrand helpen ook niet mee qua windgeruis.

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik het geluidniveau van de CX best netjes vind.
Als ik het even vergelijk met de Xsara dan verschilt het niet veel. De CX heeft meer last van wind, de Xsara hoor je de motor meer (veel meer toeren dan de CX).

Profiel  

Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1282

Gepost: 17 april 2009 11:41 PM
  [ # 15 ]
cx25gtit2 schreef:

en dan weet ik ongeveer wat voor diameter je er tussen hebt gedrukt (heb geen aquarium(-slang)

als aquarioot (tegelijk met Citrofiel -waar leidt dat toe-) denk ik dat Wendela “gewoon” luchtslang heeft gebruikt. Alle andere slangmaten uit de aquariumwereld zijn veel te dik.
Gewoon naar de dierenwinkel/aquariumspeciaalzaak en vragen om luchtslang. Zal een eurootje per meter kosten ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook