


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja gut, wat zal het zijn? Een halve centimeter doorsnee? Zoiets? In het fraaie LHMgroen. Wat wil je nog meer? Ook transparant te verkrijgen, overigens.
garagestmarien schreef:Ja gut, wat zal het zijn? Een halve centimeter doorsnee? Zoiets? In het fraaie LHMgroen. Wat wil je nog meer? Ook transparant te verkrijgen, overigens.
kan niet missen: luchtslang.
Gewoon de kleinste diameter die verkrijgbaar is in de aquariumhandel.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:Ja gut, wat zal het zijn? Een halve centimeter doorsnee? Zoiets? In het fraaie LHMgroen. Wat wil je nog meer? Ook transparant te verkrijgen, overigens.
zoiets ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zal ik dan toch morgen maar een foto maken en misschien nog wat meetwerk verrichten?






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
cx25gtit2 schreef:garagestmarien schreef:Ja gut, wat zal het zijn? Een halve centimeter doorsnee? Zoiets? In het fraaie LHMgroen. Wat wil je nog meer? Ook transparant te verkrijgen, overigens.
zoiets ?
of deze in 6 mm
straks rijden we allemaal in een aquarium
blijft dat er netjes tussen zitten bij jou Wendela ?
heb je het rondom gemonteerd ?
zal anders eens wat monteren, mooiste zou zijn dB meting voor en na montage. of heeft iemand anders nog andere suggesties voor windruis / dB reductie ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:Zal ik dan toch morgen maar een foto maken en misschien nog wat meetwerk verrichten?
ja, leuk !!
is al een redelijk draadje geworden over windruis. het houdt mij en anderen dus bezig.
is het een idee / is er ruimte om een zo’n luchtslang in het rubber op te schuiven, en ook een 2e er langs te leggen. wellicht dan nog meer druk/opvulling ??
ik ga gewoon die rol van 25 m bestellen (en ook nog wat vissen )
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kijkt u eens. Ik zie nog steeds het nut niet helemaal van een foto, maar vooruit maar.
De slang, toen deze nog rond was, heeft een doorsnede van 1 centimeter, wat eigenlijk net iets te dik is. Zowel een slang in als achter het rubber lijkt me veel te veel, daar gaat de deur dan weer slecht van sluiten, ben ik bang.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cx25gtit2 schreef:en ook nog wat vissen
Dan zou ik voor een snoek gaan






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:Kijkt u eens. Ik zie nog steeds het nut niet helemaal van een foto, maar vooruit maar.
dank u !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:Kijkt u eens. Ik zie nog steeds het nut niet helemaal van een foto, maar vooruit maar.
De slang, toen deze nog rond was, heeft een doorsnede van 1 centimeter, wat eigenlijk net iets te dik is. Zowel een slang in als achter het rubber lijkt me veel te veel, daar gaat de deur dan weer slecht van sluiten, ben ik bang.
ik heb groene, transparante en deze zwarte gevonden, 4 mm binnen, 6 mm buiten. heel flexibel spul. besteld, en maar eens proberen.
in de hoek begonnen, eerst 1 rondje gemaakt, diep tussen metaal en rubber geduwd, toen 2e rondje gemaakt rondom er bovenop. en ja rubber sluit net wat strakker. en, nu wat minder windgeruis !!
dank je Wendela.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
In het Saab-9000 forum is dit ook een geliefd onderwerp.
Hier wordt ook wel eens de truc van de verbogen deur toegepast:
ramen naar beneden en dan met 2 man(één man met knie aan de binnenzijde) de bovenste raamstijl naar binnen drukken. Over het algemeen wordt dit gedaan in garages die weten hoeveel druk je moet uitoefenen
Het zorgt ervoor dat de deur beter aansluit aan de rubbers(al dan niet met aquariumrubber)
groet,
Winterauto
als mijn vader geen citroën gereden had…





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ja hoor regelmatig gedaan bij oude Volvo’s.
Je knie houden waar het portier stopt aan de binnenzijde / begin van het portierraam dus, dan de bovenbouw vastpakken en een flinke snok geven,.....



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Aha, vandaar die scheuren in het portier van Jacqueline…












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij is dat gewoon een truuk die over het algemeen bij oudere auto’s gedaan wordt














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
r.kerstens schreef:Ja hoor regelmatig gedaan bij oude Volvo’s.
Je knie houden waar het portier stopt aan de binnenzijde / begin van het portierraam dus, dan de bovenbouw vastpakken en een flinke snok geven,.....
Standaard handeling die wij bij iedere nieuw af te leveren alfa 33,75 en 155 moesten uitvoeren om er wat van te maken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste