2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De verlichting van de XM
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 april 2009 02:21 PM
  [ # 16 ]

mijn type I XM van ‘94 had origineel ook dat “renault"glas, dus loop op de sloop niet de type I XM’s voorbij…


maar zelfs mn ‘86 Nissan Sunny met roestige reflector geeft beter (dim)licht…

Profiel  
 
slingshot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 14-03-2009

- XM 2.0 TCT
Gepost: 19 april 2009 03:17 PM
  [ # 17 ]

Zal er op letten

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 april 2009 03:23 PM
  [ # 18 ]

Ik heb lampen er in gezet die volgens de fabrikant (Philips) een 30% hogere lichtopbrengst hebben. I.c.m. met de type 2 koplampen vind ik het wel voldoende licht zo (maar het houdt idd niet over) Confused Mijn indruk is dat m’n CX meer dimlicht heeft… Surprised

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 19 april 2009 04:06 PM
  [ # 19 ]

Re: De verlichting van de XM

Han S schreef:

Ik heb even gezocht, maar niets gevonden, dus een nieuw draadje dan maar. Vanavond heb ik een stuk gereden met de Peugeot 206XS en wat mij opvalt is de uitstekende verlichting van dat automobieltje. Dimlicht is ruim voldoende en met groot licht waan je je in een ralley auto. Zet je dan ook nog de extra mistlampen aan welke in de bumper zitten, dan heb je een meer dan uitstekend zicht.

Mijn XM heeft goede reflectoren en de spaarzame keren dat je met groot licht kunt rijden heb je ook goed zicht, maar met dimlicht vind ik het maar magertjes. Mijn vrouw is een beetje nachtblind en kan met de Peugeot wel rijden in het donker, met de XM is het gewoon niet veilig voor haar. Ik heb er nieuwe lampen in van een bekend merk uit Eindhoven, dus daar licht het niet aan. Zelfs mijn 40 jaar oude Jaguar geeft veel beter dimlicht dan de XM.


Hoe denken jullie daar over en wat kan ik doen om het te verbeteren?

Mijn XM type 1 had ook weinig dimlicht,ik heb de bijna groene plaatjes verwijderd,reflectors met perslucht schoongespoten en glas type2 met kit en klemmen erop gezet.daarna 2 Xenon (8000K)+ballasttrafo’s gemonteerd,vervolgens de lamphoogte (laten) afstellen en voila:licht in het donker en GEEN geknipper van tegenliggers en kan mij nu meten met de duren Alfa’s,Mercedes en BMW’s.Heb ook geen gezeur met APK i.v.m.de lamphoogte die zij wel controleren!Wagenhoogte hoeft ook niet dat is bij de XM standaard en de rest van wetjes,moetjes en laattjes geld niet voor auto’s voor 1997!Heerlijk ontspannen rijden nu.Als je ook nog Xenon in grootlicht zet…...Wauw!succes.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 april 2009 11:42 PM
  [ # 20 ]

Dan kan ik het beste Xenon er in frutselen lijkt me en gewoon de type 1 units laten zitten.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 20 april 2009 01:14 AM
  [ # 21 ]

Da’s net zoiets als comfortbollen monteren omdat het veersysteem slecht onderhouden is…

Een XM moet met fatsoenlijke koplampglazen (dus niet type 1 troep!) gewoon goed licht kunnen geven.
Daarna kun je altijd nog xenon monteren, maar dan wel 4300 K. Alles hoger ziet er al gauw er blauw en sjonnie-achtig uit…

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 april 2009 02:10 AM
  [ # 22 ]

Het is nou ook weer niet zo dat Citroen op de type 1 XM een paar fietslampies heeft gezet hoor.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 20 april 2009 02:34 AM
  [ # 23 ]
Harm schreef:

Da’s net zoiets als comfortbollen monteren omdat het veersysteem slecht onderhouden is…

Een XM moet met fatsoenlijke koplampglazen (dus niet type 1 troep!) gewoon goed licht kunnen geven.
Daarna kun je altijd nog xenon monteren, maar dan wel 4300 K. Alles hoger ziet er al gauw er blauw en sjonnie-achtig uit…

4300K?? De dure Mercedessen,BMW´s,AUDI´s en enkele fatsoenlijke`directiewagens`hebben toch af fabriek 8000K,en dat ziet er toch niet `sjonnie-
achtig`uit!Wel de (verboden) 12000K=nagenoeg paars! Idea

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 april 2009 02:05 PM
  [ # 24 ]

Ik ben van philips blue-vision naar 4000k Xenon gegaan en zelfs bij een serie 2 gaat er een wereld voor je open

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 20 april 2009 02:15 PM
  [ # 25 ]

Maar moet je dan bij elke apk je xenon eruit trekken?? Want het lichtbeeld veranderd wel met die nieuwe pitten toch?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 april 2009 02:27 PM
  [ # 26 ]

ja en nee…. het ligt echt aan de keurmeester. Bij mijn laatste APK kreeg ik geen commentaar.

Bij het sleutelen in een DHZ garage liet de eigenaar me weten dat die lampen apk afkeur waren . Niet omdat het xenon was maar om het lichtbeeld.

Normale lampen geven een horizontale streep met een diagonale aan de zijkant. De xenonlamp geeft een soort halve cirkel…

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 20 april 2009 02:28 PM
  [ # 27 ]
eXaMple schreef:

Maar moet je dan bij elke apk je xenon eruit trekken?? Want het lichtbeeld veranderd wel met die nieuwe pitten toch?

Nee,hoor.Ik heb nu 2 x APK gehad met Xenon 8000k en men controleerd alleen het lichtbeeld met de Hella hoogte meter of de stand correct is,en uiteraard of alle (buiten)verlichting het doet.Heb nimmer commentaar gehad omdat ik weet dat de hoogte v/d bundel goed is,ook met de caravan.Heerlijk toch met zo’n vering en autm.wagen hoogte!

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 20 april 2009 02:36 PM
  [ # 28 ]

Waar laat jij de auto keuren? in A’dam?

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 20 april 2009 02:52 PM
  [ # 29 ]
eXaMple schreef:

Waar laat jij de auto keuren? in A’dam?

Neen,de laatste keer (19-3) heb ik de apk bij AS cars Molenweg A7 te Vijfhuizen gedaan.(€40).Dit is op het bedrijventerrein met alle sloperijen.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 20 april 2009 02:52 PM
  [ # 30 ]
eXaMple schreef:

Waar laat jij de auto keuren? in A’dam?

Neen,de laatste keer (19-3) heb ik de apk bij AS cars Molenweg A7 te Vijfhuizen gedaan.(€40).Dit is op het bedrijventerrein met alle sloperijen.Daarvoor bij een apk keuring station in Dinxperlo.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook